1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben het hier een keer eens met X-Junk.

Je kunt zeggen dat de PS4 op korte termijn wint als het op exclusives aan komt. Ik zeg daarmee niet dat het zo is, maar dan kan een mening van iemand zijn. Wat ik vind laat ik even in het midden.

Maar zeggen dat de PS4 op lange termijn wint op basis van de games is totale onzin. Je kunt het alleen zeggen op basis van games die aangekondigd zijn en dat is gewoon korte termijn in mijn ogen. Wat er voor een exclusieve games nog in de komende 7-8 jaar aan gaan komen weet niemand...

2. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Mensen blijven ook zeer negatief over de kinect en dat snap ik niet. Straks zijn er miljoenen gamers met een apparaat dat legio nieuwe opties gaat bieden. (veel daarvan kun je zelf nog niet bedenken) Het word voor de exclusives van de xbox dus heel aantrekkelijk om hier iets mee te doen. Ik denk echt dat dit op game gebied heel vernieuwend kan worden en dat het bij playstation een gemis gaat zijn over een jaar of 2-3. Misschien marketing technisch niet de beste zet maar ik betaal die honderd euro extra graag voor dit apparaatje.

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dan is het te hopen voor MS dat ze geen kinectloze x1 uitbrengen anders kan jouw voorspelling de prullenbak in.

Ik denk zelf dat die Kinect troep een generatie te vroeg is.
    Volgende zal Sony er ook aan gaan.

4. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Wat zeg je nu (Denk dat) Kinect te vroeg? Kinect 1.0 is al geweest en men gaan nu een flink stap vooruit met kinect 2.0. Je kan merken dat je niks van Kinect afweet, als je zulke dingen gaat zeggen en denken.

Kinect 2.0 reageer nu nog beter en kan inpreciepe al je vingers al tellen. Bij games werkt het nu nog beter, maar nu is het nog afwachten of ontwikkelaars hier nog iets mee gaan doen, wat interessant moet gaan worden voor gamers.

De kinect 1.0 dat was generatie te vroeg, oftwel een probeer apparaat of het wel aansloeg.
    Kinect 1.0 is zo veel minder dan de Kinect 2.0, die 2.0 is zo veeel beter geworden en reageert echt op alles.

Laatst bewerkt: 14 dec 2013
  5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Even beter lezen, ik zeg toch niet dat het niet werkt?

Ik zelf denk dat mensen nu nog liever gamen met controller in hun handen zonder poespas, ooit gaat het er wel komen en ik denk dat het pas de volgende generatie echt groot wordt.

6. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zeg toch ook niks in mijn bericht dat kinect niet werkt tegen jou?
    Ik noemde alleen de verschillen op dat deze generatie de kinect wel gaat aanslaan bij gamers. Omdat je nu verplicht de Kinect 2.0 erbij moet gaan kopen. Erm? Als je met kinect 2.0 gaat gamen dan heb je ook een controller in je hand, het is niet zo dat je de controller weg kan leggen. Wat blijkbaar hier mensen denken?

Ik noem even wat op; Need for speed Rivals, FIFA 14, Forza 5, werkt allemaal met voice en bewegingen met controller in je hand. En dit werkt zoals ik al zei met Kinect 2.0 veeel beter nauwkeuriger dan 1.0.

Correct mij even, maar PS4 heeft ook al een camera wel eens waar minder dan Kinect, maar wel het zelfde doel?

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Je gaf zelf aan dat Kinect beter werkt en accurater is...
    En dat zal ongetwijfeld zo zijn maar het is meer een gimmick, volgende generatie zal het een stap verder gaan waarin kinect echt klaar zal zijn als bijv bij de film Gamer.

PS4 heeft volgens mij inderdaad een camera die hetzelfde doel heeft maar ook die rotzooi hoef ik niet.
    Kga niet tegen een console lullen of mee bewegen kom nou zeg.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik persoonlijk wil die opties niet eens hebben. Zeker niet als sommigebverplicht worden. Zelfde als het games met een Wii mote. Zat ik ook totaal niet op te wachten. Of het gamen in 3D. Gewoon een controller en meer heb ik niet nodig. Weg met al die poespas!

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ah heerlijk wat een stapel aan VS-discussie-replies weer :thumbs:

Voor mij nog even alles op een rijtje:

Exclusives:
    Voor mij is vooralsnog de X1 de winnaar. De line-up is gewoon net iets sterker. Maar eerlijk gezegd doet mij dat niet heel erg veel. Ik koop een console voor langer dan de 1e paar maanden.
    Winnaar: X1

Multiplats
    Praktisch elke multiplat presteert beter op de ps4. 1080p anyone? Er wordt in deze thread veel gekletst over wie de meeste exclusives heeft, maar de meeste games zijn multiplats en die doen het vooralsnog beter op de PS4. Ik vermoed dat dit verschil minimaal blijft of zelfs nog groter wordt.
    Winnaar: PS4

Live en PS+
    Live heeft dedicated servers, PS+ niet. Dat zal een (klein?) voordeel zijn tov Live. Echter de kracht van + ligt hem natuurlijk in de gratis games. Vooralsnog zijn dat kleinere games, maar Resogun is een topper en Driveclub ziet er ook bizar goed uit. Gratis is altijd goed :cool:. Verder heeft de PS4 deze gen de rest eindelijk op orde. Edit: Ik vergeet de F2P games te vermelden: Warframe, War Thunder, DConline en straks Planetside 2 zijn allemaal voor niks te spelen als je Plus hebt.

Multimedia
    Op beide consoles dikke bagger. Er zullen altijd wel wat updates komen maar een console zal nooit een volwaardig multimedia-apparaat worden. Daarvoor zijn er gewoon simpelweg teveel restricties qua formats etc. De ps4 wint net omdat een netflix etc niet achter een paywall zit.

Prijs

Kinect en de PS Eye
    Beide nutteloze toevoegingen als je het mij vraagt. Vorige gen heb ik hier ook hele discussies gehad met mensen die 1000% overtuigd waren van de innovatieve games die kinect zou gaan brengen. Die komen nauwelijks/niet. Je wilt als gamer 100% controle over je moves. Allemaal heel leuk dat de kinect veel nauwkeuriger is, maar zo nauwkeurig als met een controller straven terwijl ik van wapen wissel en een granaat gooi met een paar drukken op een controler zal het nooit worden. We hebben al iets wat heel nauwkeurig is: een controller. Daarnaast zal het ontbreken van feedback altijd er voor zorgen dat je je een debieltje voelt die rond staat te huppen in de woonkamer. Maar eerlijk is eerlijk de Kinect is een stuk beter dan de Eye.
    Winnaar: X1

Het 'totale' landschap
    PS+ heeft met zijn games betrekking op de PS3, PS4 en de PSVita. Ik heb sinds kort een Vita en ben echt onder de indruk van de handheld. Daarnaast kan ik komende maand voor alle drie de consoles weer een stapel gratis spellen downloaden. Oa DMC en Borderlands 2 voor de PS3, Soul Sacrifice en Blaz Blue voor de Vita en Don't starve voor de PS4. True voor de PS4 is het wat mager maar toch. Daarnaast biedt de Vita remote play en heeft psn een groot aantal cross-buy (en dus gratis via ps+) games over de verschillende platformen. Flower kan ik op elke console spelen.

Hardware
    Sure er is een kans dat de X1 in staat is om een inhaalslag te maken. Maar als je kijkt naar raw specs wint de PS4. Het argument 'dat was vorige gen ook zo' gaat niet op omdat vorige gen de setups te veel van elkaar verschilden. Dat is nu niet het geval, beiden hebben een redelijk straightforward pc-architectuur. Wat voor de X1 geldt, geldt ook voor de PS4. Devs kunnen er steeds beter mee overweg.

Beschikbaarheid
    Sure je zou hem kunnen importeren, maar dat is nog altijd een stap meer dan wat je voor de PS4 moet doen.

er zullen nog een aantal zaken zijn die je wilt vergelijken en dan denk ik met name aan de UI en aan de controllers. Maar daar kan ik niet over oordelen. Voor mij staat iig wel vast dat ook al zo vroeg in de lifecycle de PS4 duidelijk voorop ligt :)

10. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
  11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Kon het voor het grootste deel niet beter verwoorden :)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou qua winnaar van het online deel de X1 kiezen

tenzij de enige maatstaf is hoeveel gratis shit je krijgt

want tot nu toe heb ik niet de indruk dat PSN al op het niveau van LiVE is

en zeker niet op het niveau van LiVE 2.0 met dedicated servers voor alle games

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Misschien had ik service van online moeten scheiden :) Maar als je puur PS+ vs Live doet wint + het imo toch echt wel.

14. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Meningen verschillen dan uiteindelijk wel weer. Je hebt ook een aantal mensen die al een groot aantal games kopen, en wat ze dus vaak bieden op Playstation + is iets wat zei bijvoorbeeld al hebben(me included), dan gaat het mij meer om hoe goed beide online systemen werken. En dan prefereer ik zeker wel Xbox Live over Playstation Network.

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Beschikbaarheid:

PS4 is niet eens beschikbaar doordat er niet aan te komen is :)
    XBone wel.

Geen stap meer dus om een XBone te kunnen kopen.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dedicated servers zorgen er ook voor de MS deze in handen heeft. Er zijn dus devs en publishers die dit zelf in handen willen hebben. Dat is dan weer een nadeel. Voorbeeld hiervan is Final Fantasy XIV. Extreem goed te spelen op een console. Komt niet naar XBox omdat MS zelf de servers wil runnen.

17. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Trouwens de sharing bij de Xbox One werkt naar mijn mening enorm snel, en Netflix is gewoon enorm goed op de Xbox One. Kan de PS4 nou wel sharen of nou niet?

Als je niet weet hoe je muziek/videos naar je Xbox One moet sturen dan doe je het via deze manier:

http://michaelmorley.name/how-to/stream-music-and-video-media-to-xbox-one-via-dlna

Werkt vrij simpel als je weet wat je moet doen. ;)

Maar als de PS4 niet kan sharen dan snap ik nou niet waarom de PS4 nou wint in de multimedia sectie, tenzij je dit nou niet echt een grote feature vind, wat ik persoonlijk wel vind.

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Daar geloof ik niks van. Hoe goed Kinect ook is over 10 jaar, het zal nooit de ervaring met een controller benaderen. Die verhalen over Kinect 2.0, dat heb ik allemaal al gehoord met Kinect 1.0. Als games het gebruiken, dan is het een overbodige gimmick. En games die 100% voor Kinect gaan, dat wordt de grootste meuk die je kunt kopen. Ryse was nota bene een Kinect game, en dat element hebben ze er volledig uitgesloopt. Als Kinect 2.0 zo geweldig is, dan had Crytek het wel gebruikt. Motion gaming is iets wat hopelijk snel tot het verleden behoort. De Wii was ook een aanfluiting. Binnen een jaar weer weggedaan. Als motion gaming echt the next big thing is, dan ga ik me vast oriƫnteren op een nieuwe hobby ;) Nee, maar ik zou me volledig op PC gaming richten.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor Netflix moet je per se gold hebben op de X1, op de PS4 heb je geen ps+ nodig, vandaar het voordeel richting de PS4.

Op de PS4 kan je, net als bij de X1 ook sharen.

Voor mij is sharen echt compleet niet interessant overigens. Ik vind het wel eens leuk om iets van Dulle te bekijken, maar daar houdt het ook direct mee op.

20. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Bedoelen wij wel precies hetzelfde? Dus sharing in andere woorden met DLNA? Dat je dus via jou PC je media kan streamen naar je PS4?

Want videos van iemand anders kijken op de PS4 bedoelde ik niet ofc. :+

Deel Deze Pagina