1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    ja, maar in iets mindere mate. Wolf Among Us is nu gratis voor goldleden. Ook elke dag nieuwe deals tot nieuwjaar. Ook enkele wekelijkse aanbiedingen, bijvoorbeeld eternal sonata 5 euro. Op deze site komen veel van de aanbiedingen te staan http://majornelson.com/ . Je kan natuurlijk ook even je xbox aanzetten als je die heb

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb ik, maar te lui om aan te zetten. Daarnaast is het zo ook leuker voor de discussie. :)
    De deals van Microsoft komen geeneens in de buurt van die van Sony. Ik vraag me echt af hoe het kan dat die verschillen zo groot zijn.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb anders deze week al iets van 5 games op de marketplace gekocht die ik nog wel wou spelen voor nog geen 20 euro

o.a brothers , spelunky, ssx, nba jam, pvz en ik vergeet nog wat :+

de sales zijn op dit moment op de marketplace ook heel aardig, maar goed.. dat is elke kerst eigenlijk wel zo

wat komt er op + voor de PS4?

ik kan het zo snel uit die waslijst niet opmaken

4. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Jullie vergeten steeds dat + Sony lenen is en van Microsoft krijg je de games. Daarom kan de aanbod mager zijn en dan is meer dan logisch.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    huren , niet lenen :+

maar we hadden het nu dacht ik even over de sales, niet over IGC vs Games with Gold

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dan zou ik als ik MS was ook maar snel de voorwaarden aanpassen want de games die ze nu weggeven heeft natuurlijk bijna niemand wat aan.

Zeg nu zelf, je "leent" toch veel liever toffe games dan dat je wat mindere of veel oudere games krijgt. Zeker nu je + ook nodig hebt om online te gamen en je het dus waarschijnlijk de hele lifecycle van de console hebt

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat vind ik een kromme redenering, dan klinkt het net alsof wij als gamers blij moeten zijn dat Somy het verdienmodel van MS over heeft genomen

misschien wel voor wat betreft de kwaliteit van PSN, misschien dat die doordat online games betaald is nu een positieve impuls krijgt

maar wat de rest betreft was het oude PS+ systeem meer in ons voordeel

want we zouden eigenlijk wel moeten gaan vrezen voor de mogelijkheid dat nu Sony wat online betreft de inhaalslag gemaakt heeft of aan het maken is dat de lokkertjes steeds minder gaan worden en we in de next-gen weinig verschil meer gaan zien tussen + en Live (behalve dan dat live dedicated servers heeft voor alle games en wat duurder is)

want als ik eerlijk ben heb je als ps4 bezitter + gewoon nodig voor online gamen maar stelt het qua aanbiedingen nog niks voor

beetje zoals Live gold dus :+

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Geef het even wat tijd, de PlayStation 4 is nog geen maand uit 8)

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Naja misschien een beetje verkeerd geformuleerd maar doelde er meer op dat het bij PS+ eigenlijk ook niet meer lenen van games is omdat je nu toch altijd een abbo zult hebben

Voor mij is de IGC alleen al voldoende om PS+ te nemen dus of online wel of niet betaald is maakt mij vrij weinig uit. Ben het wel eens dat Sony hiermee een groot plus punt ten opzichte van last gen verloren heeft

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hebben ze ook, maar omdat er zoveel andere voordelen aan + zitten hoor je de early adopters van de ps4 niet klagen

Dat is natuurlijk ook grotendeels een groep die if al + of al gold had vorige gen dus die zien geen achteruitgang

En het blijft ook een goeie deal, ik vrees alleen een beetje voor de toekomst. Het niveau van de aanbiedingen van de ps3 gaan we echt het komende jaar of nog langer nooit halen

En ps3 aanbiedingen vind ik al niet meer interessant

Dus voor mij persoonlijk begint + z'n voordelen te verliezen en op gold zonder dedicated servers te lijken

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kijk zelf erg uit naar Titanfall en hoop dat PvZ Garden Warfare tof gaat worden. Wel vraag ik me af wanneer we nou eindelijk X1 beelden van Titanfall gaan krijgen. Game komt in maart al uit zeg.

Yep, mee eens. We hebben een paar toffe games gehad bij GWG nu, maar Gears 1 weggeven is gewoon een beetje triest eigenlijk. Tuurlijk het is gratis en eigenlijk mag je dan niet klagen...maar Sony is dan gewoon echt beter erin. Het is waar dat je het eigenlijk leent van Sony en het is dan ook eigenlijk alleen interessant voor de mensen die de PS3 als hun main hadden en ook PS4 nu. Niet voor mij dus. Maar let's hope dat we wat toffere GWG games gaan krijgen op de One.

Give it time. Ik denk als er voor PS4 wat toffe PSN games komen, dat die best vrij gauw in de sale zullen zitten. Maar het zal een flinke tijd duren voordat er genoeg third party en first party titels zijn, zodat die ook in de sale gegooid kan worden. Dus idd...de eerste tijd is dat + voordeel er helemaal niet, denk ik.

Laatst bewerkt: 25 dec 2013
  12. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Waneer komt Garden Warfare op andere consoles ?
    Dacht dat ik in een trailer zag dat hij eerst op de one kwam.

13. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Exclusief voor de One en 360.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar wel tijdelijk denk ik. Ze doen er vaag over, maar MS zei een tijdje first 'First on Xbox 360/One' . Zoiets dacht ik.

15. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Is Plants VS Zombies op de PS3 uitgekomen? Mocht niet zo zijn, dan weet ik niet of het tijdelijk is. Het zal zo maar een echte exclusief zijn voor de One als 360. MS zal er wel geld tegen aan hebben gegooid.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    PvZ is iig op de Vita gekomen.

17. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Op die officiele staat staat: Coming exclusively first to Xbox One and Xbox 360 on February 18, 2014!

Dus komt later wel naar Playstation

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Een vriend van mij vind dat ik eigenlijk gek ben dat ik voor een Xbox One of PS4 ga, wanneer je zoiets als dit kunt hebben:

Dus ben ik eens gaan kijken wtf het is. Eigenlijk gewoon een PC die qua look op console lijkt. De goedkoopste versie komt met een I3 en is 699, eentje met I5 is 799 en de beste is I7 voor 1099. Nou weet ik niet of de goedkoopste net zo goed/beter is dan Xbox One/PS4, maar het is sowieso 200 euro duurder. Dus tja....leuke suggestie van hem, maar het is nogal een verschil. En dan komen ook mijn minpunten aan het ' volledig stoppen met consoles, go PC all the way'.

- Never en nooit niet krijg ik mijn vrienden zo ver om hetzelfde te doen. Dagelijks kletsen via XBL Party is iets wat normaal is nu voor ons.

- Ik zal de exclusives van X1 en PS4 gaan missen.
    - Er zullen altijd third party games blijven die gewoon niet op PC belanden...neem RDR bijv.

- Daarnaast het gedonder wat ik met PC gaming heb gehad jaren geleden. Het was gewoon nooit goed genoeg leek het wel.

Maybe niet de juiste thread...maar zou niet weten waar anders.

Laatst bewerkt: 25 dec 2013
  19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Of gewoon beide :cool:

Sowieso geen Alienware, ziet er leuk uit maar ie betaald de hoofdprijs. Gewoon zelf samenstellen. Ik speel de meeste third party games gewoon op de PC, goedkoper en ziet er beter uit.

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je investeert in een systeem dat duurder is dan een console, maar je krijgt er goedkopere games voor terug. Steam sales zijn belachelijk goed en een aantal andere websites bieden games aan voor een prijs die verrukkelijk is.

Maar inderdaad, het 'makkelijke' van een console is een groot voordeel.

Deel Deze Pagina