1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Yep en zelfs al zou ik wel mijn vrienden overhalen, ik zal dan nog steeds de toffe exclusives van MS en Sony missen. En nah..ik ga niet voor allemaal. Dat wordt mij te gek ;) Kijk het partychatten zal ongetwijfeld ook op PC kunnen...hell..kan zelfs gewoon met Skype, toch? Maar goed....zou alleen echt boeiend zijn als ik altijd in mijn uppie op Live zou zitten...which ain;t the case.

Is die Steam Machine eigenlijk niet heel vergelijkbaar met dit?

Laatst bewerkt: 25 dec 2013
  2. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Hier is de afgelopen jaren precies het tegenovergestelde gebeurt.. Spreek zo goed als niemand meer van mijn vrienden via Xbox Live, speel ook zo goed als met niemand meer multiplayer via een console.. Alles en iedereen is weer terug naar zoals het 'vroeger' ging bij ons, pc all the way. :cool:

Hebben dit jaar zelfs weer de ouderwetse LAN-party's terug in het leven geroepen. Voor de zekerheid in die weekenden ook de consoles meegenomen maar uiteindelijk zijn die dingen omslachtiger om een leuke multiplayer mee te spelen dan een zooi pc's (12 tot 20 stuks) bij elkaar. (Steam is zo'n genot!)

PC is even een investering maar bied daarna toch echt wel meer en betere mogelijkheden... :b:

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hmmm i see...tja. Het is absoluut zo dat gamers er heel erg veel mooier uit zien op een prima PC. Maar er zouden nog meer nadelen zijn voor mij. Alles gaat tegenwoordig via Steam toch? Nou dan zou ik een veel betere internet verbinding moeten nemen, want met 1.2MB/sec wordt dat niet veel soeps :)

Gisteren via Steam de Rayman Legends demo van een gig binnengehaald..dat was nog te doen, maar wanneer we over 40 gig gaan praten....oei! Die demo draaide trouwens verbazingwekkend goed op mijn....Surface Pro. Gewoon retesoepel op hoogste resolutie. :eek:

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had ook liever op een pc Battlefield gespeeld. Echter krijg ik mijn vrienden niet zo ver. Meeste zijn ook wel een beetje mainstream en houden ervan af en toe een keer een uurtje te spelen. PC is dan helemala niks voor hun. Daarnaast lijkt het ook nog steeds dat het PC gamen nog steeds dood aan het gaan is. Niet alle genres, maar de shooters bv worden zoveel meer op consoles verkocht.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    PC is imo altijd beter als je de "nadelen" wilt hebben. Ik was dat upgraden een beetje zat en vind gamen met een toetsenbord en muis niet fijn. Tuurlijk je kan een controller gebruiken maar voor shooters is dat niet ideaal.

Enige wat ik doe op me PC qua games is simracen en daar heb ik natuurlijk een stuur voor.
    En de games zijn allemaal niet zo zwaar ook dat ik hoef te upgraden

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Enige wat ik op mijn PC/Laptop speel zijn MMO's en wat exclusieve Indie games.

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik gebruik mijn PC vooral voor humble bundles en oudere spellen :p

Console is qua gebruiksgemak in mijn ogen nog steeds het beste.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Misschien ga ik dat ook wel doen, een beetje meer PC gamen, maar dan vooral de wat oudere of simpelere games. Heb net Castlevania LoS demo op de Surface getest en die shit draait gewoon soepel op 1366x768, wtf! Die Surface is nog best een beast...damn.

Ik zou PC dan vooral voor de adventure games doen denk ik. Ik ga van de week maar eens op Steam kijken wat er allemaal te vinden is en wat een beetje zal draaien op deze hardware.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Op steam staan veel leuke games voor zeer weinig geld maar zoals hier gezegd werd gebruik ik de console ook vaak voor de eenvoudigheid. Geen gezeur van upgrades en crashes etc. Gewoon op een knop drukken en beginnen. Ook eenvoud door ingebouwde chat programma's etc.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Yep, precies wat je zegt man. Ik ben niet vergeten hoe ik jaren geleden in de tijd van Rainbow Six Raven Shield behoorlijke goede hardware had en toch draaide de game als een diashow. Ik hoor het nu ook net van een vriend die aan PC gaming is begonnen. Hij werd gek van het constant moeten zoeken naar patches voor games, dat hij tekst files moest editten anders draaide Skyrim kut en ga zo maar door. Tuurlijk kan het ook gewoon goed gaan, maar bij consoles weet je gewoon dat de games er echt voor gemaakt zijn. Patches worden automatisch geinstalleerd en meestal draaien de games gewoon goed.

Hoe dan ook...voor de paar PC games die ik ga spelen ga ik wel een 360 controller halen of een manier vinden om mijn wireless 360 controller te laten werken. Want het toetsenbord van de Surface is voor gaming een grote no.

11. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Je kan beter voor een X1/PS4 gaan het is bijna even sterk als een PC. PC Gaat er de komende jaren wel vlug overheen.
    Even in het kort;
    Voordelen met X1/PS4. Je koopt een game installeert het en de game doet het!
    Online gaming op de X1 is veel beter dan op de PC en dat blijft een feit.

Nadelen; straks minder krachtiger dan de PC.

Computer;
    Voordelen PC blijft altijd krachtiger.
    Games zijn iets goedkoper.
    Nadelen; Als je game installeert fingers crossed of de game wel opstart of je gaat weer terug naar blauw scherm of andere meuk.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Idd man. Dat zijn precies de dingen waar ik ook bang voor ben. De voordelen van consoles blijven gewoon bestaan. Dus ach...een resolutietje lager of wat minder fancy special effects...i can settle for that. ;)

13. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het nu al belachelijk mooi uitzien, kijk naar Ryse.
    En als consoles niet zouden werken, dan was dit nooit op de markt uitgekomen. Dan zou iedereen wel een PC kopen om op te gamen. Helaas valt ieder keer pc gamen buiten de mand. Omdat Consoles makkelijker zijn om op te gamen. Aansluiten game installeren en spelen maar. ^^

14. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Denk dat je over niet al te lange tijd sowieso een snellere verbinding zult moeten nemen als je geen zin hebt om uren op een download te hoeven wachten. ;)

Singleplayer kun je op de nieuwe consoles wel redelijk snel spelen en is zelfs tijdens het downloaden/installeren mogelijk, maar multiplayer niet voor zover ik weet. Dus de consoles zijn in dat opzicht ook niet meer zo makkelijk als dat ze ooit waren.

Zelf heb ik thuis ook nog een vrij standaard ADSL verbinding wat betekend dat je gamen soms wel goed vooruit moet plannen. Kunt niet van het ene op het andere moment afspreken met vrienden en er dan achter komen dat je eerst nog een 'x' aantal uur op een download voor een volledig spel moet wachten.

Games draaiende krijgen op alle systemen was bij ons de laatste keren totaal geen probleem (waarschijnlijk ook te danken aan Steam), enige probleempjes die zich voordeden waren de verschillende besturingssystemen werkende krijgen binnen hetzelfde netwerk. Maar als je dat eenmaal doorhebt is dat voor een volgende gamesessie ook niet meer aan de orde.

Hou voorlopig die Steambox goed in de gaten.. Beetje geluk word dat het beste van twee werelden. :cool:

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De X1/PS4 zijn nu al een stuk minder krachtig en dat zie je al wel goed. En hoe kom je er bij dat online op de PC slechter is?

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje vreemd idd. Online op de PC is meestal een stuk makkelijker en goedkoper. Geen gold of PS+ nodig. Bijna altijd dedicated servers. Daarnaast lekker een headset kopen die je wilt en gewoon Teamspeak, Mumble etc gebruiken.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Same hier. Blijf gameplay velen malen belangrijker vinden. Speel ook nog vaak met plezier games van 10 tot 20 jaar geleden.

18. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Dat kan je nog niet zeggen X1 /PS4 zijn pas uit de maximale kracht zie je pas over 2 a 3 jaar.

Online gaming heb ik zelf niet de beste ervaringen mee. De helft van de tijd, kon ik geen matchen vinden. En veel DC.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    PC zit zeker wel over de maximale kracht van de X1/PS4, hoor. Als een goede developer eens een pure pc game maakt die puur geoptimaliseerd is voor de max specs die momenteel op de markt zijn dan komt er een product uit dat de consoles met alle gemak van de wereld wegblaast.

Daarnaast is Battlefield 4 op de pc vele malen mooier dan op de consoles, en dat is waarschijnlijk grotendeels een port ook.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Leuk dat je ook lekker concreet bent over je online ervaring.

En die andere nadelen :lol:, jij hebt duidelijk amper gespeeld op een PC of op een Pentium II.

Deel Deze Pagina