1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Laten we het hopen, maar denk dat het procentueel erg weinig zal zijn.

De grootste gedeelte die hem dan koopt, zijn de gamers die gewoon willen wachten en een ps4 al hebben, of de mensen die de xbox erbij willen kopen of de one timers die voor het eerst een xbox kopen...

Die laatste groep zal zeer gering zijn. ivm de instap prijs van de one itt de ps4.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja ik heb 4 vrienden die allemaal nog wachten op de Nederlandse release. PS4 gaan ze niet halen want daar hebben ze niks mee zeggen ze. :)

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Yup same here. Sowieso twee van mijn vrienden gaan de PS4 niet halen, De ene heeft genoeg aan Xbox en Nintendo en de ander wil alleen maar één console. De rest van mijn vrienden blijft Xbox gewoon prefereren en gaat dus eerst voor de One.

Maar hier op XBW valt het echt op hoeveel gewoon met Xbox lijken te stoppen. Het is serieus alsof er een belachelijk groot verschil tussen de twee consoles zit. Which ain't the case at all.

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat mensen gewoon klaar zijn met MS voor nu. Halo gaar, Gears gaar. Ja laat maar dan

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat dus en One algemeen, Kinect, family muk, aanbiedingen etc. ook allemaal gaar.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Lame argument imo "omdat ik er niks mee heb". Met andere woorden MS fanboys. Meeste van mijn vrienden stappen ook over. Een paar zeggen van niet, maar goed die zullen dadelijk lekker alleen zijn en waarschijnlijk toch overstappen.

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Wat ik vooral niet begrijp is waarom het voor jou (oa) zo moeilijk te accepteren is.:confused:

Al kiest iemand (eerst) voor de PS4 en niet (of later) voor de Xbone omdat ie het lichtbalkje op de PS4 zo mooi vind, so what?
    Moet die persoon zelf weten toch?
    We zijn nu al een paar maanden verder, moeten men redenen blijven geven waarom ze nu een PS4 hebben?

En zoveel hype (om de PS4) en negativiteit (om de Xbone) is er IMO al helemaal niet meer.

Damn man, move on!:b:

Laatst bewerkt: 4 jan 2014
  8. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik kan 3 redenen bedenken waarom jullie voor de PS4 zijn gegaan.

1. PS4 is 100 euro goedkoper en geen kinect.
    2. PS4 heeft betere aanbiedingen met PS+
    3. PS4 is sterker dan de X1.

Daarvoor walgt iedereen nu om MS. Omdat MS een iets andere kant opgegaan is. Dit kunnen de gamers volgens mij moeilijk accepteren?

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk da ik persoonlijk voor reden 3 gegaan ben. 1 en 2 boeien me niet. Echter heeft het 720p-1080p verhaal de doorslag gegeven en er voor gezorgd dat het vertrouwen in MS en stuk minder geworden is.

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Zowel 1, 2 als 3 waren voor mij een aantal redenen maar na de aanschaf van een Vita heb ik de knoop doorgehakt. Remote play is gewoon geil...klaar :cool:

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind ik niet. Mensen hebben een vriendenkring opgebouwd op Live en die vrienden zijn vooral MP gamers dat ze met Xbox Live ook weer zekerheid hebben van goede online gameplay. Omdat de PS hier eerder is is geen reden voor hen om over te stappen en ze hebben geen haast met next gen. En halen hem wel als die hier in Nederland uitkomt.

En om ze gelijk "fanboys" te noemen. Tsja.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben daarnaast ook erg blij met het feit dat Sony ook een handheld heeft :) Trophies, friendlist, crossbuy games etc.

en daarnaast krijg ik nu elke maand voor 3 consoles 'gratis' games :cool:

edit: wat bij mij trouwen mee speelt is dat ik geen mp speler ben. Niemand wil ooit met mij spelen :mad:

13. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.377
    Hier is het omgedraaid juist was altijd xbox maar heb nu een playstation.
    En heb vrienden nu laten spelen op de playstation 4 en die zijn nu ook allemaal om.
    Ze dachten dat de controller niet lekker zou liggen maar valt ze allemaal mee.

En ben wel benieuwd naar de exlusives want de laatste Halo en Gears vielen me helaas erg tegen.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De exclusive waar ik het meest naar uit kijk wordt helaas een PS3 game: Persona 5

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Nintendo gaat een andere kant op en imo MS niet echt. X1 is op veel punten gewoon bijna gelijk aan de PS4 dus dan is het vrij begrijpelijk dat mensen juist de verschillen (hoe klein ze ook soms zijn) tussen de 2 zoeken om hun keuze te maken. Alleen al op grond van de door jou genoemde keuzes moeten toch zelfs de X1 fans snappen dat er gewoon mensen zijn die nu de PS4 prefereren en gaan overstappen. Nu heb ik zelf totaal niets met Kinect maar kan mij heel goed voorstellen dat veel dit juist wel leuk en handig vinden en daarom voor de X1 kiezen

Daarom begrijp ik dus mensen zoals BigKabuto ook niet voor die het dus blijkbaar nog een groot issue is. Jij hebt je keuze gemaakt voor de X1;prima. Andere hebben hun keuze voor iets anders gemaakt;ook gewoon prima. De X1 wordt er voor jou echt niet minder van omdat andere voor de PS4 kiezen

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar de Steam aanbiedingen waren in het begin ook niet super...we moeten MS een kans geven. Zij hebben nog niet heel lang die Games with Gold service.

@Tim

Je hoeft me ook niet persé te begrijpen, ik vind het gewoon vooral jammer. Het zou jammer zijn als er straks maar weinig NL Xboxers over blijven. :)

Ook iets wat ik niet begrijp, niemand lijkt echt te klagen over de idioot korte accuduur van de DS4. Persoonlijk vind ik dat een groot kritiekpunt, waarvan je eerst denkt dat het niet zo erg is...maar toch echt zeker wel is.

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En voor mij ook heel belangrijk de games. De first party games zijn fantastisch, maar ook de japanse third party games komen vooral binnen de playstation family uit.

Daarnaast heeft MS de laatste 3 tot 4 jaar mij echt enorm teleurgesteld met de 360 lineup. Volledig overgegaan op Kinect onzin. De E3 conferences waren echt om te huilen.

Het is voor velen dus inderdaad een optelsom. Prijs, games, PS+, goede controller, geen Kinect, Vita remote play, en een jarenlang goede reputatie met ondersteuning van games.

3 collega's van mij hebben hun 360 verkocht en zijn naar PS4 gegaan. Ik zit bij Neogaf in het BF4 team, daar zijn zeker 15-20 man van het vroegere 360 team ( ik dus ook) nu ook naar de PS4 gegaan. Er is wel degelijk een overstap gaande, ook in MP games.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    X1 gaat hier straks ook gewoon goed verkopen dus weinig is relatief.

Accuduur is idd ronduit kut en snap ook niet dat dit niet in previews voor de launch naar buiten is gekomen. Gelukkig zit ik zelf dicht genoeg bij de tv dat ik met het bijgeleverde kabeltje gewoon kan gamen

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja die getallen liegen er niet om, ik vind het gewoon vooral jammer. Ik denk dat het wel zou verbeteren wanneer de X1 eindelijk hier eens uitkomt, want ik denk echt wel dat er mensen zijn die liever niet importeren.

20. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    MS jaagt zelf de gamers weg! Letdown NL release X1, kut aanbiedingen, family bs, Kinect, Gears verneukt, Halo verneukt en ga zo maar door. PS4 + Xbox 360 is een prima combi! :p

Deel Deze Pagina