1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mja ik weet niet, als er nou een steambox uitkomt van een merk wat ik ken, die gewoon te kopen is bij een retailer in de buurt (MM of zo) dan wil ik voor de looks en de zekerheid van garanties en het gemak enzo best iets boven de onderdelen prijs betalen.

Want zelf bouwen is natuurlijk het goedkoopst als je puur kijkt naar inhoud en zo maar een beetje een leuk kastje naast de tv hebben staan ipv een mini of midi tower is me ook wel iets waard

prijsverschil moet natuurlijk niet TE groot worden, maar ik zou het zeker overwegen. Blijf toch een luie console gamer :+

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan ook met behulp van het forum je PC bij elkaar zoeken. Heb ik ook gedaan. Genoeg kennis hier. En dan gewoon alles op azerty bestellen ofzo. :)

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.147
    Of 4 verschillende winkels als je zoals mij zo goedkoop mogelijk uit wil zijn :+

Zal binnenkort SteamOS er wel op zetten, misschien moet ik dan nog even een 2 TB HDD er in zetten.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Belachelijk die prijzen!

Oe wat heb ik daar een hekel aan 8).

Tsja, steam sales / Greenmangaming / Humble bundels, het nadeel is vooral dat je games gaat kopen omdat je hem misschien wel wil gaan spelen.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

6. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Flikker maar op met die Alien games, na het hele Alien: Colonial Marines debacle heb ik er geen vertrouwen meer in. Hetzelfde geldt voor de Predator serie, al zou een Predator game gecombineerd met de AC engine wel tof zijn.

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zelf bouwen wil niet zeggen dat je dan geen leuke kast naast je tv kan hebben staan. Er zijn zeer mooie htpc/kleine kasten te krijgen waar de gemiddelde steambox die ik tot nu toe heb gezien nog van kan leren wat betreft vormgeving.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Maar een goede next-gen Aliens fps kan zo ontzettend tof zijn :mad: Killzone heeft een level in een verlaten ruimtestation en ik kon de hele tijd alleen maar denken 'zo zou next-gen aliens er dus grafisch uit kunnen zien...'

de potentie is er gewoon om een game te maken die WEL overeenkomt met die bullshit E3 demo van Colonial marines

dat is zeker waar, de prototypes zien er tot nu toe niet echt mooi uit. Maar toch, kant en klaar kopen heeft wel voordeeltjes qua gemak e.d.

ik zie het iig voor mij persoonlijk wel als optie nr 1 als ik besluit om een game pc voor aan de tv te kopen

Laatst bewerkt: 7 jan 2014
  9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jackfrags heeft daar wel een goede vid over.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mini-atx heet dat toch? Die dingen kan je idd gewoon prima zelf in elkaar zetten.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.876
    Niet zeker of course, al had ik hem sowieso niet eens in 2014 verwacht.

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    De potentie is er zeker, toen ik de E3 demo zag begon alles te kriebelen en had ik het gevoel dat de licentie eens goed besteed zou worden. Maar toen de reviews binnen druppelden en ik hem zelf geïnstalleerd had, tsja.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is meer een aanduiding voor moederbord form factor. Er zijn b.v. HTPC behuizingen waar gewoon een standaard atx moederbord in past.
    Zelf ben ik voorlopig van plan om zelf een htpc ergens in het voorjaar (waarschijnlijk) in elkaar te zetten. Die kan dan mooi dienst doen als steam machine en ik heb dan toch meer vrijheid wat betreft hardware.
    Ik wil de steam machines helemaal niet afkraken, maar het meest rendabel is zelf er 1 in elkaar zetten. Niet alleen wat betreft kosten maar ook keuzes wbt hardware, koeling e.d.

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Waarom zou je een steambox nemen als je ook een pc kunt kopen? Een pc kun je naast Steam games ook voor andere dingen gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm jammer als het waar is. Ik had hem wel juist in 2014 verwacht. Zeker omdat het hele spel rond Black Friday afspeelt. Dus had hem wel rond eind November verwacht.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik hoef geen pc-functionaliteit aan mijn tv te hangen. Echter Steam functionaliteit zie ik wel zitten.

17. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.377
    Next-gen Hitman-game nog altijd in ontwikkeling

Een nieuwe Hitman-game voor de Xbox One, PS4 en pc is nog altijd in ontwikkeling. Dit verklaart BigBen Interactive, de Nederlandse distributeur van Square Enix-games.

Gisteren ontstonden er geruchten over het mogelijke annuleren van de game nadat een voormalig medewerker van ontwikkelaar Square Enix Montreal had aangegeven dat het spel niet meer in de maak is. Destijds gingen we er al vanuit dat het hier waarschijnlijk om een verplaatsing van de ontwikkeling richting studio IO Interactive gaat. Gezien Square Enix Montreal al eerder zijn focus naar mobiele games verlegde en IO Interactive juist al zijn projecten op Hitman na stop had gezet.

Volgens BigBen Interactive is dit dus inderdaad het geval en wordt er nog steeds hard gewerkt om onze kale huurmoordenaar een waardige game voor zowel "next-gen consoles als pc" te geven. Eén of meerdere mobiele titels van Square Enix Montreal zouden daarnaast ook om Hitman draaien.

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dus die Steam Machines zijn in vele verschillende designs verkrijgbaar straks?

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    yup, niet alleen designs maar uberhaupt samenstelling qua componenten

oftewel het worden geen mini pc's met Steam OS en een controller

20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Bij Alienware (Dell) zijn ze dan wel weer goed in het design van een steam box.

Deel Deze Pagina