1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ah op die fiets. Tja....dat is wel dom idd.

2. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Vlambeer liet Sony aleen snel een contract sturen voordat hij die van Microsoft tekende :+

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat een naaiers

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga me er niet druk om maken. Beide companies doen vieze dingetjes...it's business. Simpel zat, zo zie ik het althans.

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Tot No Man's Land straks exclusive is voor MS

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup die nieuwe gratis bureaus gaan de doorslag geven. :+

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Is dat het enige wat ze gaven/geven? Geen nieuwe pcs en geld enzo om te helpen?

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Business. Het is niet anders :)

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat ook. Maar die bureaus jongen die zijn het neusje van de zalm en gaat de doorslag geven. :+

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hopelijk voor de Halo fans helpt die 343. :)

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Who is he?

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
  13. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wat een grap. Ikzelf heb de hype niet helemaal meer gevolgd, omdat mn plan om n xbox one zelf te gaan ophalen heb laten varen, domweg vanwege het gebrek aan goede games.
    Ik wacht gewoon nog ff.

Zit ik gisteren op youtube om te kijken naar verschillen van assassins creed black flag op de xbox360 en xbox one.
    Toen zag ik n review van ign met vergelijkingsbeelden tussen ps4 en xbox one.
    De beelden op de xbox one waren echt veel mooier dan die op de ps4.

De kleuren op de xbox zijn sprankelerder, het beeld is scherper en de hele caraibensfeer wordt op de xbox beter getoond.
    Er lijkt wel n waas over het beeld van de ps4 te liggen.

Waarschijnlijk hebben jullie hier allang over gediscusseerd, maar ik vond het opmerkelijk na alle berichten dat de ps4 veel meer rekenkracht in zou zitten.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    PS4 heeft idd wel een waas over zich heen maar is wel wat scherper en ook minder AA (of is de patch er inmiddels al voor de X1) Over het algemeen ziet de PS4 toch net wat strakker uit maar het verschil is niet groot

En dit is natuurlijk nog maar 1 game. Of de PS4 een stuk krachtiger is en we dit ook gaan zien in games zul je op z'n vroegst over een jaar kunnen zeggen

15. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    PS is altijd fletser geweest, dus zo raar is het niet.

16. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik pak nu weer even mijn 360 erbij, maar damn, wat is die controller toch een stuk beter dan alle andere controllers bij elkaar. Het gewicht, de vorm, stick placement... Alles is perfect.

17. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ligt aan de donkere gamma curve van de Xbox 360 en Xbox One. (2.2 op PC en PS4, 2.6 op Xbox 360/Xbox One)

Kleuren zijn daardoor dieper, maar ook onrealistisch over-gesatureerd. Ook laat de brightness vaak hierdoor te wensen over, waardoor je in donkere gebieden slecht kunt zien. Verhogen van de in-game brightness helpt niet altijd. Over het algemeen oogt hierdoor de game ook scherper door het hogere contrast.

Persoonlijk ben ik hierover niet zo te spreken. Altijd een ding geweest waarover ik mij irriteer op mijn 360. Niet zozeer de diepere kleuren, maar eerder het feit dat ik in donkere gebieden geen hand voor ogen zie in sommige games. :emo:

18. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Echt hoe vaak gaan mensen het nog proberen. Vind het nu gewoon triest worden:emo::F:

Toch waren er weer mensen die erin geloofde, maar Bethesda heeft al snel laten weten dat het alweer om een hoax ging.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat je 360's Reference level dan op expanded staat, want sinds ik heb nu een hele tijd op standard heb is alles perfect. Toen ik nog een plasma had wilde expanded in sommige games er nog mooier uit zien, maar met de beamer echt niet meer. expanded verneukt de contrast en brightness. Neem aan dat je dit bedoeld.

Dit is alweer sinds eergisteren bekend..;)

Maar idd...hopelijk kondigt Bethesda de game gewoon aan dit jaar, dan hebben we dat ook weer gehad. 100% zeker weten dat hij in de maak is.

20. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik game op een monitor en als ik mijn reference level op standard zet dan is al het zwart grijs. Ook al zet ik de brightness naar 0.

Over de gamme curve van de Xenon (360 GPU): http://filmicgames.com/archives/14
    Het komt er gewoon op neer dat je het mooi vind of niet. Ik irriteer me er af en toe aan. Maar goed, ik ben dan ook iemand die alles opvalt. :+

Het verschil tussen expanded en standard is het verschil tussen studio en extended RGB respectievelijk.

RGB is de kleurstandaard waar elke PC en game mee werkt. Elke pixel bestaat uit een rode, groene en blauwe sub-pixel. Deze pixels kunnen een waarde hebben van 0 t/mm 255 ieder. 0 is uit, 255 is het helderst. Daarmee kun je kleurencombinaties op een beeldscherm maken.

Bij studio RGB is 0 niet volledig zwart, maar 16 is volledig zwart en 235 volledig wit. Dit is de standaard voor TV's en is uitgevonden om ruis te verwijderen op analoge signalen. Echter, veel HDTV's gebruiken deze standaard nog.

Als je dus je Xbox 360 op expanded zet, en je TV kan het niet aan, dan valt detail weg in donkere gebieden omdat die grijswaarden onder die 16 zitten.

Monitoren werken wel gewoon met de normale RGB en moeten dus de instelling expanded hebben. Doe je dat niet dan stuurt je Xbox 360 de waarde 16 voor zwart en dit zal je monitor als grijs weergeven.

Met jouw beamer is het waarschijnlijk dus geweest dat die studio RGB verwacht, terwijl jouw plasma TV beide kan. Expanded verneukt je contrast en brightness niet, je moet gewoon de correcte instelling kiezen voor je monitor/TV/beamer.

Deel Deze Pagina