1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zeker niet. Dit is, wat mij betreft, allemaal nog helemaal niet zeker. Het lijkt er op dat er idd flinke verschillen zijn, maar ik geloof het pas als er een echte vergelijking online verschijnt :)

2. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is de big question....!

3. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik weet niet hoor, maar Forza 5 loopt ook op 60fps.. Jullie reageren net alsof de One geen 60fps aan kan.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is de vraag idd. Al duurt het even totdat die game er is. En hoeft 343 zich alleen te focussen op de One en heeft het al de resourcen van een MS studio. En is het niet een studio zoals CD die even snel willen cashen op een next gen versie port. :)

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

De max wordt bepaald in een lege ruimte bij de X1, zie het verhaal, standaard draait de PS4 gewoonlijk op 60 fps, daar waar de standaard 30fps is bij de X1.
    En inderdaad hij kan naar 45 in een lege ruimte, good luck met het vertellen naar mensen dat ze toch de 45 fps kunnen halen.

Ik doelde ook op het stuk wat er is gepubliceerd, we kunnen er wel lang en kort over lullen maar de cijfers staan daar gewoon.
    Het is afwachten tot volgende week en dan zien we of het daadwerkelijk waar is.
    :+;)

Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  6. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vreemd dat er nog over flinke verschillen worden gesproken. 1080p/30fps tegenover 720p/60fps dát is pas een groot verschil. 1080p/60fps tegenover 1080p/30fps is in dat opzicht een klein verschil.

Wat mij dus vertelt dat de dev-tools van de One een stuk beter is dan bij de launch en het gat dus steeds kleiner wordt en dat zal gedicht worden.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik draai gewoon 300 fps op m'n pc!

We zullen wel zien in de toekomst hoe de resolutie / framerate verhouding zich ontwikkeld, zolang Titanfall maar 60 fps is.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik had het ook alleen over het theoretische gedeelte. Niks anders.

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    En ik leg uit waaraan dat theoretische gedeelte lag.:)

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja zo kwam het niet over.
    Omdat ik 10x moest vertellen dat ik het alleen over max had. ;)

11. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Wie heeft je dit vertelt? Verder interessant nieuws. ^^

Merk je trouwens ook aan Dead Rising 3 dat men beter in worden framerates. Na de 13gb patch bijna geen frame-drops meer.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik hou al op :9:+

13. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Is mij niet vertelt, maar bedoel meer wanneer je de begin situatie leest met dus een groot resolutie en performance gat en hoe de situatie nu is. Dan kan je er bijna vanuit gaan dat er ergens een verbetering in is gekomen en ik denk dus dat de tools zijn verbeterd.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Eigenlijk verdient de game geeneens alle aandacht. :+
    Screw you Square Enix. 60 euro ga je niet krijgen van mij.

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja gewoon pc port en zogenaamd nieuwe lara

16. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Ook leuke informatie voor degene die de Duitse taal machtig zijn.

http://frontforen.de/index.php?page=Thread&postID=1296683#post1296683

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij dat het verschil tussen 30 en 60 fps haast niet gezien zal worden door menig gamer? En mijn Duits is vrij slecht :D

Hoe dan ook..voor zoverre ik begrijp is het voor Xbox One nog onzeker. Ik vind het hoe dan ook belachelijk. Een old-gen game met wat extra toeters en bellen qua graphics en kan wel 60 op de ene draaien maar niet op de andere? Dan hebben die developers wel gelogen in 2013 die zeiden dat het verschil tussen X1 en PS4 nog kleiner zou zijn dan PS360. Nou sorry....dit is juist nog een stuk erger.

Weird allemaal...dit werd nog op 20 januari gezegd:

Nou boeit deze editie mij totaal niet. Heb genoten van de game, maar het is gewoon goed zo. Ben echter wel bang dat toekomstige third party games ook echt verschillend gaan worden dan op Xbox One. Als je nog geen drie maanden na launch zulke shit al krijgt. Het zal wellicht voor mij de rollen gaan omdraaien. Wanneer ik uiteindelijk beide consoles heb en de verschillen tussen third party games blijven aanzienlijk, zal ik toch echt de PS4 versies halen. Tenzij het een heuze multiplayer bevat.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    3 maanden is peanuts

het gaat nog jaren duren voor ze deze consoles echt gaan pushen.

Ik snap t wel maar het is wel jammer, ze bewaren alle nieuwigheden natuurlijk voor de sequel

maar aan de andere kant weet ik niet of het wel slim was

een paar echte veranderingen in het verhaal zelf kan ook zomaar weer een hoop gamers overhalen de game nog een keer te kopen

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dat denk ik ook. Maar toch...als een console nu al niet eens de game op 60fps kan draaien en het is niet eens een volwaardige next-gen titel....das best kwalijk. Heel kwalijk. De tijd zal het ons leren.

Sommige mensen op andere sites zeggen dat een unlocked framerate van 60 helemaal niet zo fijn is, Je zult die stotteringen zeker wel gaan merken wanneer het van 60fps naar 55 of 50 gaat. Schijnt met Killzone SF ook zo te zijn...maar daar heb ik geen idee van. Toch blijft het feit dat de X1 niet in de buurt van 60fps komt...nou ja feit...nog niet bevestigd, maar dat komt wel.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat het voornamelijk komt omdat de Xbox momenteel moeilijker is voor te ontwikkelen.
    CD steekt de tijd er denk ik niet in om het even echt goed te ontwikkelen. Met name omdat het simpele port is om snel te cashen.

Deel Deze Pagina