1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Hoi. _0/

Deze generatie is echter voor 95% dezelfde architectuur, dus zul je verschillen wel degelijk merken.

2. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik snap nog steeds niet waarom ze Tomb Raider opnieuw hebben uitgebracht en dan ook nog eens voor 60 euro in zo'n korte tijd, hetzelfde verhaal gaat om titels zoals Rayman Legends die ook opnieuw wordt uitgebracht.

Als het vele malen goedkoper is voor de PC of currentgen(Xbox 360 en PS3 ), waarom zou ik het dan kopen voor de nextgen? :+

Ik snap het wel voor het bedrijf die geld wilt verdienen, maar voor ons zou ik niet snappen waarom we het weer zouden kopen, of nu voor de nextgen zouden kopen.

Laatst bewerkt: 28 jan 2014
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Omdat er niks anders te koop is deze maand voor de PS4

simpel zat

er vallen gewoon nog flinke gaten in de next-gen release schedules

en dat vullen ze handig op

ik heb weer wat te kopen voor m'n nieuwe console , zij hebben weer wat geld en iedereen is blij :+

Volgende maand gaan we met z'n allen Thief kopen want er is niks anders

Als er deze maand een HD Skyrim in de winkel had gelegen had ik die ook zo weer gekocht

4. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Iedereen is blij, pfft, ik niet. Mijn Xbox One ligt nu al stof te happen.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Btw over die GS videos. Dit staat er wel bij.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Blij tussen aanhalingstekens natuurlijk want we willen eigenlijk Titanfall, Destiny , Witcher III en weet ik veel waar we allemaal nog meer naar uit kijken.

Squeenix profiteert gewoon van het gebrek aan nieuwe games

dat valt bij heel veel van die vergelijkingen op

ze capturen 2 platforms maar doen vaak geen enkele moeite om te zorgen dat de calibratie een beetje vergelijkbaar is

7. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Rrraaaaaaaaaaaaaaaar

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    In de directe gameplay video zie ik weinig tot geen verschillen qua graphics, framerate is overduidelijk. Maar wat Fiasco al zei ben ik het mee eens..zo soepel lijk echt onrealistisch. Dat had ik eigenlijk ook toen ik laatst BF4 speelde bij broer op zijn Xbox One, het is echt heel apart allemaal. Ongetwijfeld gewoon wennen inderdaad. Ik lees wel dat de PS4 versie van TR DE behoorlijk kan dalen van 60 naar 50 en dat je dit dan ook echt merkt. Zulke dingen zag ik ook in bepaalde Killzone videos van Gamersyde. Heb dan liever dat de framerate gewoon locked is eerlijk gezegd. Maar dat is net zo goed het geval op de One ook niet.

Ach....Tomb Raider - They fucked up Lara edition aka Onnodige editie ga ik toch niet halen.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is voor mij geen doel. Ik haal alleen iets als ik een game echt wil. TR laat ik dus voor 60,- ook lekker liggen. Uitzondering was natuurlijk de release waarop ik wel 2 games wilde hebben.

Dit zorgt er voor mij voor dat de PS4 idd stof staat te happen op het moment. Het is niet anders, eindelijk tijd voor de backlog.

10. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Goede opmerking... Mijn ervaring is ook hoe meer content ik in HFR zie des te fijner/mooier/prettiger ik het vind! :thumbs:

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    http://unionvgf.com/index.php?threads/xbox-one-to-get-another-performance-boost.2818/#post-112156

http://www.forbes.com/sites/davidth...tting-gpu-performance-patch/?partner=yahootix

Zou erg goed nieuws zijn.

Laatst bewerkt: 29 jan 2014
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ooooh maar dit was van een andere bron had ik vernomen? Ah well, my bad.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het nieuws van de PS4 tegenover de X1 is ook wel tekenend. Gisteren op Eurogamer:

Voor de PS4: PS1 en PS2 spellen naar de PS4, Tomb Raider de beste versie op de PS4, geen plus nodig voor Elder Scrolls online.

Voor de X1: Wel gold nodig voor Elder Scrolls, mindere versie van TR.

Uiteraard kan je elk nieuwtje apart bespreken en dan individueel aangeven 'dit doet mij niks' omdat je bijvoorbeeld toch altijd Gold hebt. Feit blijft echter wel dat de hele berichtgeving rondom de consoles vaak voordelen laat zien voor de PS4 en vaak een beeld schetst van een MS die een technische inhaalrace probeert te doen. Iets waar je Sony echt nooit over hoort.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou graag van Sony wat willen horen over hoe zij de doorontwikkeling van het OS zien, wat de plannen zijn

zij hoeven zich niet bezig te houden met een inhaalrace qua performance maar qua services en interface is er nog genoeg werk te doen

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
  18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind het gewoon jammer Dat Microsoft dit doet.
    Heb best in in een nieuwe xbox
    , maar als ik zulk soort dingen lees...

Is mijn motivatie zoweer weg
    (dit geldt ook voor de anti Apple campanges en Chroombooks!)

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nou dat doet elk bedrijf overal. Heel de entertainment industrie bestaat uit deals.

20. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja en toch blijft een console (voor mij iig) ook deels een gevoelskwestie. Ik was in Amerika en kon kiezen tussen de PS4 en de Xbox One. Tijdje over nagedacht en toch de Xbox One meegenomen. Ik heb nou eenmaal meer met de Xbox. Ik vind bijv. het systeem prettiger navigeren, de controller vind ik een stuk fijner als die van Playstation en tsja de games geef ik weinig om aangezien er toch voor mij niet veel bijzondere exclusives zijn. Verder vind ik de HDMI-in ook wel weer mooi van de Xbox One :)

@Appie21:
    Zoals Flavourlicious onder jou al zegt, dan kun je niks meer kiezen hoor. Alles is commercieel en iedereen wilt aan alles een cent verdienen.

Deel Deze Pagina