1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
  2. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Heb ik iets gemist? Forza een downgrade gehad?

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Soort van wel, er toen op de E3 een pc neergezet met een titan videokaart, maar het uiteindelijke product is gewoon een stuk minder.

4. Ravnoss

Ravnoss Praetorian

Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik heb nu de eerste maanden met zowel de PS4 als de X1 erop zitten, en ben nog niet bepaald onder de indruk. Voor de PS4 heb ik aan full games gespeeld: Killzone, Lego:Marvel, Tomb Raider. Voor de X1: Forza, Dead Rising, Fifa, Ryse.
    Buiten een korte oeh en ah bij het zien van Ryse en een paar scenes van Killzone, kan het me qua graphics nog geen indruk maken. Sowieso zijn de verschillen tussen de oude en nieuwe consoles kleiner dan ooit. Tot nu toe heb ik de meeste plezier beleeft met Lego: Marvel en Fifa 14, dat zegt wel genoeg.

Daarnaast zijn beide consoles ook als mediaplayer onder de maat, mijn stand-alone bluray speler (nota bene van Sony) presteert beter dan beide machines en levert ook gewoon degelijke DLNA support. Ook Netflix heeft op beide consoles meer kuren dan het had op de vorige generatie consoles. Als je daar dan nog bij optelt dat de X1 niet om kan gaan met 50hz materiaal waardoor TV kijken via de X1 onmogelijk is, kom je tot de conclusie dat het allemaal wel erg magertjes is.

Is het dan alleen maar treurnis? Nee! Zo heeft Sony een giga stap gemaakt qua controller, wat nu eindelijk in de beurt komt van de Xbox controller. Al vind ik de Xbox controller ook deze generatie weer de betere. En ben ik erg gecharmeerd van de voice controls voor de Xbox one. Ik vind niets zo gaaf als mijn gamekamer binnen lopen en roepen "Xbox On". Om vervolgens de beamer, receiver en Xbox aan te zien springen. Uberhaupt werken die voice commands erg goed, en heeft kinect totaal geen moeite om me te verstaan.

En dan natuurlijk de hamvraag? Welke van de twee is beter?
    Dat is een vraag die niet echt te beantwoorden is op dit moment. In de regel zou ik zeggen, de consoles met de beste games. En dan kan je tot nu toe alleen maar bij de X1 uitkomen. Kijkend naar de exclusives heeft Microsoft nu het betere te bieden. Killzone <> Forza, Ryse, Dead Rising. Wat wel belangrijk is hoe het verschil in multiplatform games uiteindelijk zal verlopen. Wanneer de PS4 consequent 1080P gaat halen en de X1 op 720p blijft steken, zal ik toch meer voor de PS4 gaan kopen. Op mijn 100" scherm is het verschil tussen die resoluties dag en nacht. Als ze uiteindelijk beide netjes op 1080p zitten en de PS4 versie alleen wat extra grafische opsmuk heeft zal ik de multiplatform games voor de X1 spelen. Puur omdat het wat mij betreft de betere controller heeft, en het verschil in kleine grafische dingen alleen echt opvalt als je op internet screenshots side-by-side bekijkt. Dat merk je toch niet als je echt aan het spelen bent (vorige generatie toen de 360 altijd net wat beter was, heb ik het ook nooit gemerkt wanneer ik op de PS3 hetzelfde spel ging spelen)

Laatst bewerkt: 8 feb 2014
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Goede objectieve post. :)
    Als we het nieuwe forum al gehad hadden had ik je een "like' gegeven. :+

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    +1

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    +1

Uit bovenstaande review weet ik nu datik rustig kan wachten met kopen!
    (of zelfs gewoon kan sparen voor een goede game pc!)

8. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dus X1 is kut en PS4 tof...toch? O-)

Nette post! Leuk om te lezen. Alles bij elkaar ben ik ook bijzonder weinig onder de indruk van deze gen. Ik was op de 360 echt weg geblazen door CoD2 etc.
    Ik heb de ps4 ook nog maar zelden aan (zoals ik al vaker heb gemeld, I know). Een GTA V is meer next gen dan Rivals of KZ.

Ongetwijfeld zal dit allemaal nog wel bijtrekken. Maar ik kijk ondertussen wel een beetje naar de toekomst van de steamboxes. Vorige gen liepen de consoles de eerst periode nog voor op de pc's. Dat is nu vanaf dag 1 al direct niet meer zo. Ik zie het nog wel gebeuren dat de verschillen binnen no time erg groot zijn, ook in dezelfde prijsklasse.

Een gamechanger zou de VR-bril van Sony kunnen zijn. Maar dat is vooralsnog allemaal speculatie.

edit:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-amd-a8-7600-kaveri-review

de review van een nieuwe APU. Voor rond de 100 koop je een CPU/GPU die presteert tussen vorige en deze gen. Dat zal over een jaar wel nog verder zijn verbeterd.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Kan dat dan straks? :+
    @Hybrid

11. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    @ Ravnoss

Ben het wel grotendeels met hem eens alleen 50H hz tv kijken werkt wel degelijk.
    Misschien niet optimaal volgens sommige.

Ik denk dat de grootste X1 irritatie puntjes de komende maand wel opgelost zijn.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik snap niet dat jij dat 50hz probleem niet erg vind, op wat voor tv (merk/model/formaat) kijk je als ik vragen mag?

13. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik heb persoonlijk geen probleem met tv kijken via de X1.
    Dat geld ook voor vele in mijn vriendenlijst.
    Heb een Samsung UE40C5100.

In de EU zou gewoon 60 hz ondersteund moeten zijn.
    Dat is een kwalijke zaak van MS.

14. Ravnoss

Ravnoss Praetorian

Leuk Bevonden:
    0
    Om het te nuanceren. Het werkt wel het tv kijken, maar bij snelle beelden zoals sport heb je een hele storende hapering wat het kijken wat mij betreft onmogelijk maakt. Bij Pauw en Witteman is dat veel minder storend.

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja hier was ik al bang voor. Ik game zelf ook op 100 a 110 inch (op de muur met beamer) en dan zou ik die verschillen ook gigantisch gaan zien. In de begin maanden na aankoop van X1 niet, want het zal mijn enige console zijn, maar nadat de PS4 hier ook staat...dan wel.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja Xenforo heeft het. :+

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Leef jij in een soort stadium ofzo? :+

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    100" inch is te doen hoor... Heb hier zelf een 92" scherm in de woonkamer hangen met de bank op 6 meter afstand. Werkt prima!

19. Ravnoss

Ravnoss Praetorian

Leuk Bevonden:
    0
    Geen stadion :). Ik speel met een beamer in de gamekamer.

Gameroom 3 by Ravnoss, on Flickr

20. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ziet er vet uit! Aanrader om op een beamer te gamen?

Deel Deze Pagina