1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Komt van de OS van Kinect. ;)

Basically, what this means is the eSRAM can be far more useful, because while small it is very fast. When the hardware facilitates moving textures in and out quickly in sizes that fit on the eSRAM, it means rendering can be done far faster with less power.

They've actually been able to achieve (and have demonstrated) something that traditionally required 3gb of textures to be loaded into RAM with only 16mb. If we can assume they can achieve similar results with the full size of the eSRAM (maybe we can, maybe we can't, we'll see), this means something that would traditionally require 6gb of RAM could be achieved on the eSRAM. Which is also far, far faster than the standard RAM.

Integendeel. Dit bedoel ik. Als men weten hoe Esram in elkaar steekt dan kan het nog leuk worden.

Trouwens komt nieuwe Developers kit vrijdag uit voor de developers?

Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  2. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Serieus?

Sent from my RM-937_eu_belgium_962 using Tapatalk

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Klinkt allemaal veel te mooi. Woordje "assume" komt ook nog even langs.

4. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    In theorie zal het dus kunnen. We wachten maar rustig af.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja geloof er niet veel van.

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Who cares... 8% dit dat. PS4 is sterker. Face it. Xbone loopt achter. Boeie. Microsoft heeft voor mij de 2 beste mp games. Ps4 wordt mn main, xbone voor erbij naast dat andere apparaat

7. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Dit is toch een VS topic? Ik neem aan dat we hier nog mogen praten of zaken wat beter gaat worden X1? En ja ik weet ook wel dat de PS4 sterker is. Ik ben alleen benieuwd wat de performences updates zijn. ^^

8. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ik ben benieuwd waar en wanneer die 'next-gen games' komen. Prestaties zeggen mij niet zo veel als er alleen maar schijt games zijn.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is ook mijn punt. Kinect uit, systeem +8% meer paardenkracht? Erg opvallend en het blijft een aanname. Daarnaast blijft de One met een tegenstrijdig imago kampen. Dat komt niet door de machine (daar geloof ik wel in), maar puur door de tegenstrijdige berichtgeving van MS zelf. Sorry, waar hadden we die Kinect ook weer voor nodig? Die was toch essentieel voor de "gaming experience"? MS, noem het meteen een PS4 nu je toch zo lekker bezig bent.

10. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    1 Next-gen feeling is er zeker wel op de X1. Heb je Dead Rising 3 gespeeld? Lopen wel 10.000 of meer zombies over het scherm en je maait ze om en er respawnen weer tig zombies bij. De licht effecten op de zombies voelt ook next-gen aan.

Dit kan de 360 echt niet aan.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja mijn reactie was ook meer richting dat ESRAM verhaal. :)
    Dat van die 8% is wel gewoon mogelijk. Momenteel gebruikt het 10% van de GPU en is het alleen voor de Kinect. Na de update kunnen ze van die 10% 8% gebruiken waarvoor ze het willen. Kinect of iets anders.

12. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Juist Kinect is voor ' gaming experience. ' en console aan te sturen met stem. Bepaalde games is het echt fun om de kinect te gebruiken en het werkt ook nog is prima. Maakt het spelen van een game overigens intenser.

Kan je het niet hebben, dat MS updates aan het uitbrengen is en Sony er lax is ermee?

13. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144

Het is en blijft een 'hack and slash' niks vernieuwend aan, ok grafisch opgeleukt maar meer ook niet. Ik wil iets vernieuwends, maar dat zal nog wel even duren. Misschien dat Titanfall een voorproefje is, maar eigenlijk denk ik dat we pas iets vernieuwends gaan zien als The Division uitkomt.

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    @Leis: Je begrijpt mij niet. Je bevestigt zelf dat de Kinect ontzettend belangrijk is voor de One. Dus waarom zou je hem dan uit willen zetten, zelfs tijdens bepaalde games? Dan ondermijn je toch je eigen strategie om er een media machine van te maken?

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Laten we nou niet zo discussie beginnen..

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik denk dat iedereen dat hier nu onderhand wel weet. Waar jou voorkeur naar uit gaat is duidelijk ... maar je hoeft niet elke keer zo te reageren. Toch? :) Je doet me denken aan 'n oud-collega. Die was ook zo direct :b:

Anyway. Ik blijf toch echt 100% bij de XBOX-One. Dat hele gezeik om 1080p en 720p zal me aan m'n reet jeuken. Uiteindelijk zullen de games echt geen mijlen ver uit elkaar liggen qua graphics. Althans, dat is de afgelopen 8 jaar ook niet zo geweest en dat zal nu ook niet gebeuren. Op papier is de één beter als de ander ... maar, NOGMAALS, krijgen ze het er dit keer WEL uit?

Vind dat mensen ook niet zo moeten miepen. Aan dat hele 60FPS / 1080p gebeuren word zo verschrikkelijk veel waarde gehecht en waarom? De meeste games draaien momenteel op 30FPS ( 360/PS3 ) en ik stoor me daar absoluut niet aan. Voor mij is het dus niet doorslaggevend in wat voor console ik kies. Dat zijn uiteindelijk echt de games.

Halo, TitanFall, Gears of War etc. Dat zijn games die ik toch wel ga spelen. En vooral TitanFall. Lijkt me een geweldig spel

EDIT
    Wil je op Bol.com een pre-order plaatsen ... staat er doodleuk RELEASE : 31-12-2014 :emo: Geweldig dat Microsoft nog niks heeft vermeld. Zie die knuppels wel op de komende E3 met 2 nieuwe modellen aankomen voor de Europese markt.

PFFF! If only :+

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Daarom juist vind ik die argumenten steeds nutteloos. Elke keer is er weer wat om de xbone krachtiger te laten lijken. Eerst met de cloud 4 xbones in huis. Toen iets over een nda en verstopte hardware? (Zoiets toch?), nu weer 8%. Het is echt steeds een "ja maar wij hebben" argument voor die xbox. Terwijl ps lekker zn smoel houdt

En elke keer dezelfde mensen "ik ben benieuwd...". Waar dat vertrouwen in MS vandaan komt weet ik echt niet

Zoals dit... Sony heeft die updates (nog) niet nodig?

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    To be fair komt dat door de community en de media. Xbox nieuws is gewoon populair om te posten. Voor de negative berichten vaak. En veel speculatie.
    Alles voor de page views.

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ook aan Microsoft zelf hoor en daarom snap ik dat vertrouwen gewoon niet.

20. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Niet helemaal waar. Die 8% kan. Dat gebeurd zelfs nu nog op mijn laptop van 2 jaar oud :+ Firmware update en je kan de hardware een stuk efficiënter maken. Dus die 8% wil ik niet geheel ontkrachten.

Over de Cloud kan ik helaas ook niks zinnigs zeggen. Wat wel duidelijk was vanaf het begin is dat je niet zomaar ineens 4 x de performance kan "boosten". Dat is gewoon niet mogelijk. Wat WEL kan is wat rekenkracht overnemen ... maar dan heb je het over kleine dingen. Pure rendering wegnemen zal voorlopig nog niet gebeuren.

En die NDA en verstopte hardware is gewoon door een stel kleuters de wereld in geholpen die het niet kunnen hebben dat de één beter uit de verf komt. Is nu eenmaal zo.

EDIT
    Sony is overigens hun software wel degelijk aan het updaten. Wat dat betreft vind ik de One veel meer mogelijkheden bieden momenteel. Komen op dat gebied pas net kijken. De GUI van de One heeft ook mijn voorkeur ondanks de vele onzin die er ook tussen staan. Microsoft had met de 360 natuurlijk na verloop van tijd al een sterk "dashboard". Dat zal bij Sony ongetwijfeld ook wel gebeuren.

Deel Deze Pagina