1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Ik heb geloof ik toen gepost dat een franse webwinkel met een april datum kwam.
    Meer heb ik er daarna niet meer over gehoord zover ik me kan herinneren.

EDIT

'Watch_Dogs komt op 30 april'

Nadat afgelopen week een onverlaat heeft geprobeerd het patent van Watch_Dogs in te trekken door zich voor te doen als Yves Guillemot, komt er nu nieuws vanaf de andere kant van de geruchtenmachine. De Portugese webshop Fnac zegt namelijk op haar website dat de verwachte afleverdatum van het spel 30 april is.

Op zich is dit een rare datum. 30 april valt namelijk op een woensdag en het is gemeengoed dat games in Amerika op dinsdag uitkomen en in Europa op vrijdag. Aangezien Fnac het een verwachte afleverdatum noemt kan het zijn dat zij er veilig tussenin zijn gaan zitten.

Vanuit uitgever Ubisoft is er nog altijd geen releasedatum, of zelfs maar een releaseperiode, genoemd. Het is dan ook maar de vraag in hoeverre Fnac ons niet probeert een poets te bakken. Onze eigen bol.com geeft namelijk aan dat de game beschikbaar komt op 31 december, Amazon Amerika spreekt van 30 juni en Amazon Engeland noemt voor de zekerheid maar helemaal geen datum.

Dat de game gaat uitkomen is in ieder weer honderd procent zeker, maar wanneer? Misschien dus inderdaad wel eind april. Watch_Dogs komt uit op PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U en pc.

Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  2. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ja het was dan ook een remake.
    Wat had je anders verwacht?

Misschien te vroeg een next-gen console gekocht?
    Ik hoor je namelijk alleen maar klagen.

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    ...

Indrukwekkend!
    De 10 miljoen in een jaar gaan ze zeer waarschijnlijk wel halen, ze hebben echt snel die 5 miljoen units verkocht.

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nice!8)

Ben benieuwd hoeveel zombies er zijn gekilled in Dead Rising, en hoeveel km er gereden is in Forza op de Xbone.:+

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kritisch zijn is wat anders dan klagen. Wellicht had ik wel uberhaupt geen next-gen moeten kopen. Ik was compleet weggeblazen door de 360 op dag 1 en dat mist vooralsnog. Het ligt dus niet aan het feit dat ik te snel een console heb gekocht.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de reden is dat de consoles qua hardware allebei niet het beste van het beste zijn (de ps4 nog wel een pak beter dan de x1 maar soi). Een medium pc kan op dit moment al veel meer en dat verschil zal alleen maar groter worden.

Virtual Reality gaat daarnaast ook huge worden. De x1 kan dat uberhaupt niet aan en voor de PS4 zijn het vooralsnog alleen maar geruchten.

Ik kijk op dit moment dus ook met een schuin oog naar de ontwikkelingen van de Steamboxes. Ik hoop dat de consoles nog een inhaalslag gaan slaan, maar ik zie het nog wel gebeuren dat pc versies steeds verder uit gaan lopen. Waarom dan niet gewoon een steambox aan je tv hangen?

Overigens heeft ook Thief een hogere resolutie op de PS4

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

Leuke lijst met vergelijkingen. De X1 loopt overduidelijk achter.

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Koop dan een PC.

Ik wordt zo moe van die nutteloze vergelijkingen met PC.

PC zal ALTIJD grafisch beter zijn dan een console. ALTIJD.

Als graphics zo ontzettend belangrijk voor je zijn, moet je een PC kopen, en geen console.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mag je zo moe van worden als je wil, dan negeer je toch gewoon mijn reply? Overigens lees je hem ook niet goed. Het altijd beter zijn gold nl vorige gen niet. Toen de 360 uit kwam liep die ver voor op de pc's van toen. Dat probeerde ik in mijn reply ook duidelijk te maken; dat voorop lopen is er nu niet bij de consoles. Daardoor gaat wellicht het verschil nog sneller veel groter worden.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Van de dev een tijdje geleden. :)

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    PC is grafisch beter, resolutie is 100pixels beter op de ps4, dit dat, jongens, waar de F gaat dit over? :emo: Gaat het niet gewoon om de games waarvoor je een console aanschaft? De toffe exclusives, waarvoor je besluit een PS4 of een One te kopen? De algehele feeling die je hebt wanneer je een console aanschaft? 5 pagina's gaan al over grafische toeters en bellen. Ookal is de PC beter, loopt de console achter op de PC, lekkere care. Je koopt een Xbox omdat je Halo wilt spelen, en een Playstation omdat je wilt Infamoussen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    En de multiplats dan? juist...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil gewoon vette games spelen en daar speelt de grafische pracht en praal een rol in. Logisch ook. Waarom niet anders gewoon nog lekker op de PS2 gamen? Ik kan me niet voorstellen dat er hier iemand is die de mega backlog van de ps2 al heeft uitgespeeld.

Daarnaast zijn beide consoles net uit en door het analyseren van de verschillen kan je een beeld krijgen van wat er ook straks mogelijk is op de consoles.

Overigens:

720p = 921600 pixels
    1080p = 2073600 pixels

Scheelt nogal een slok op een borrel ;)

Het vergelijken hoort ook bij deze thread toch? Voor andere gamingdiscussies zijn er zat andere threads :)

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Die neem je voor lief als je liever Halo of Infamous wilt spelen. Die 100p en die andere minimale verschillen kunnen me echt mn kont roesten. Al wil je van de multiplats de beste ervaring moet je maar een NASA pc kopen. Zal een game als Watch Dogs echt niet beter van worden hoor, al is ie een paar pixels hoger.

Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Op de pc kun je tenminste 4k spelen, al ben je dan wel minstens 4k kwijt voordat je dat in huis hebt :+.

Maar als je Halo wilt spelen dan moet je wel een X1 halen en wil je Infamous spelen dan moet je wel een Ps4 halen. Dan maakt die resolutie en fps geen verschil.

Wanneer droppen dan de reviews van Thief? Als de dev eerst zei (3 weekjes geleden) dat ze beide 1080p zouden zijn, dan verwacht je dat toch ook? Niet dat ze de laatste 3 weken nog even naar 720p gaan, dan zou je eerder 900p verwachten.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe kom je bij 720p?

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Verkeerd gelezen dan :+, het is nogal chaotisch in m'n hoofd en omdat Kevf het over 720p heeft.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Voor jou wel, ik wil toch wel de beste ervaring wat betreft de multiplats en dat is wat de vs topic ook zo leuk maakt de verschillen.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Deel Deze Pagina