1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    en ziet er best aardig uit, als is dat dan wel weer een game die mikt op 60fps (en dat soms ook wel eens haalt)

the Witcher zal wel weer een monsterachtige PC nodig hebben om fatsoenlijk te draaien, die mannen bij CD Project gaan altijd tot het gaatje met de visuals

Ik had van een open world witcher dan ook geen 1080p60 verwacht of gehoopt

ook niet als hij later uit was gekomen, het blijft toch in eerste instantie een PC dev met een vrij duidelijke detail > performance mentaliteit

ik kan het ze wel vergeven omdat ze zulke vette games maken :+

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik kon anders niet echt in The Witcher 2 komen :p had die game voor een paar euro gekocht, maar vond het nog niet echt indrukwekkend ofzo. Vaag/onduidelijk en ook niet echt spannende gameplay

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Niet vergeten dat er meer speelt dan alleen frames en resolutie. De hardware van de ps1 is al voldoende voor 1080p60 als ik mij beperk tot twee rode punten op een zwart beeld.

Was the Witchter 2 echt zo zwaar voor de pc? Alles bij elkaar vooralsnog gewoon teleurstellend. Ik had, achteraf gezien, wellicht beter een game-pc aan mijn tv kunnen hangen.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Die witcher 2 is een best wel zware pc game ;)

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Witcher 2 was awesome! moet nog verder, zit net in laatste chapter! De gameplay is anders, kan niet zomaar erop los hakken

6. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Een van de beste games die ik op X360 heb gespeeld. The Witcher _O_

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
  8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]XjUfHGAAFIs[/yt]

Dude heeft absoluut wel gelijk. Zeker over een aantal jaar wanneer 4K tv's betaalbaar zijn. Als X1 nog altijd kampt met 720p....zou dat best zielig zijn. Ik begrijp deze dude goed...1080p zou gewoon een feit moeten zijn voor deze consoles. Ik snap heel goed waarom veel mensen dit hadden verwacht.

[yt]2nvd6OaKQQU[/yt]

En dit kan ik ook goed begrijpen. We hebben het er hier al vaker over gehad...maar mensen betalen 100 euro meer voor inferieure hardware. Is Kinect 100 euro waard? Kortom..een prijsverlaging zou vrij normaal moeten zijn.

9. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Niet gek laten maken door die 4K schermen... Als we in dit tempo doorgaan met het verbeteren van onze multimedia content is 4K in onze woonkamers pas de standaard over een jaartje of tien. Ten tijde van de uitverkoop van de 8K schermen zeg maar. 8)

Laat ze nou eerst maar eens 1080P volledig benutten, want daar hebben ze vooral bij games al jarenlang de grootste moeite mee! (zo gauw er meer polygonen en grotere speelwerelden op het scherm getoverd moeten worden gaat het al mis, en dan heb ik het nog niet eens over dynamische zaken in games want dat lijkt nog steeds verre toekomst muziek)

Kan mij dan ook helemaal vinden in het filmpje "More Shortcomings Of The Xbox One Revealed", hoe vervelend dat ook is om te moeten constateren.

De PS4 heeft wel iets voordeel qua hardware, maar ook die zal naar mijn idee te snel aan zijn limiet zitten. En dat voor consoles die nog langer dan de afgelopen generatie moeten meegaan?? |:-

10. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    De levensduur van deze gen word verwacht juist korter te zijn dan de vorige meen ik. 5/6 jaar word er geschat terwijl de last gen 7/8 jaar was

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    precies,

we hebben de ene na de andere game die de 1080p60 niet haalt dus om nu over 4K te praten voor deze gen lijkt me lichtelijk voorbarig :+

Ook voor films is dat met de huidige media niet te doen

en de kwaliteit van streams gaat ook niet binnen nu en een paar jaar naar 4K

sterker nog, in de US gaat de Netflix kwaliteit juist achteruit omdat ze heibel hebben met de ISP's :+

een 4K scherm is op dit moment alleen nog maar leuk voor demo's of presentaties maar thuis heb je er praktisch niks aan

betaalbare 1080p OLED tv's , daar zit ik wel op te wachten

12. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Betaalbare 65" full HD oled schermen, daar wacht ik op ;-)

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    alles tussen de 32" en 65" please, ik wil er ook wel 1 op de slaapkamer :+

14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
  15. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik ben niet voor alles fan van OLED, maar om mee te gamen zijn die intense kleuren wel cool. Alleen hopen dat die TV's niet net zo inbranden als op foons! :+

16. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    snap niet dat mensen zo lang zo'n groot probleem van die resolutie maken. Ik heb liever een game met de graphics van Ryse/Infamous op 900p, dan de graphics van CoD Ghosts/Crimson Dragon op 1080p. Er zal vast wel veschil zijn qua detail, maar heb het gevoel alsof veel mensen nu aan het mierenneuken zijn op dat 1080p, zonder dat ze er uberhaupt naar kijken of die game wel mooi is.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar die nieuwe Metal Gear. Die draait dan op de X1 op een lagere resolutie, maar ziet er wel mooi uit. Ik heb liever dat, dan dat ze bijvoorbeeld het grafisch naar beneden schroeven om 1080p te halen. Is 1080p bijvoorbeeld wel te zien met het blote oog. Stel ik koop een xbox exclusive voor de X1, bijvoorbeeld Sunset Overdrive. Het spel ziet er super mooi uit, maar er zijn geen uitlatingen gedaan over 720p, 900p of 1080p. Kan je dan tijdens het spelen zien welke resolutie die afspeelt. Ik zie dat namelijk niet op grafisch oogpunt niet.

Heb ik hier een punt of vergeet ik iets? Ben niet zo heel technisch aangelegd ;)

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt erg aan je persoon en je TV.

Ik heb een 55inch, ik herken 720p gelijk, is gewoon niet scherp.

Van de week een film zitten kijken op 720p, zat ik me de hele tijd aan te irriteren.

18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    zet voor de gein eens een film op in 720p en dezelfde in 1080p. Verschil merk je wel degelijk ;)

19. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    precies, maar dan ga je verschillen vergelijken. Stel je kan niet vergelijken, is het dan altijd zichtbaar minder scherp. Oftewel, ik laat tien willekeurige games aan jouw zien op jouw televisie. 5 zijn 1080p en 5 900p. Zou je dan alle 5 de 900p eruit kunnen halen?

20. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    En het belangrijkste punt: het gaat natuurlijk om het verschil met de PS4, die altijd beter is....

Persoonlijk doet het mij ook niks hoor, ik kijk naar de games, dat is de reden voor mij om voor de PS4 te gaan.

Als het andersom was geweest qua resolutie had ik nog steeds als eerste de PS4 hier gehad.

Deel Deze Pagina