1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nu al? Het was vorige gen al een doel en is toen op een paar games nooit gehaald.....het is in deze tijd zeker niet het 'hoogste van het hoogste', eerder minimaal.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Nogmaals, ik heb er nog vertrouwen in. En als het echt niet goed gaat komen, dan kan ik altijd nog (liever niet) een PS4 erbij halen. Ik weet nu al als ik een PS4 ga kopen, dat ik meer op de One zit dan op de PS4. Prefereer Microsoft meer. De PS4, X1 word zeker weten nog veel uitgeperst (zie de 360 wat men daar hebben uitgehaald.) Het is echt ongelooflijk. :)

Laatst bewerkt: 22 feb 2014
  3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ja, echt waar :lol:

Het maakt mij allemaal niet uit waar je voor kiest, ieder zijn ding natuurlijk.

Maar eerlijk? Ik vind het persoonlijk niet goed uitzien voor Microsoft. En dit komt van een jaren getrouwe Microsoft/Xbox fan.

Ik heb ze laten vallen als een baksteen, hetzelfde wat zij aangedaan hebben naar de nederlandse markt en de hardcore gamer. Door een weg op te gaan en deze te dwingen. Om vervolgens compleet 180 graden te draaien toen de spreekwoordelijk ''shit-hit-the-fan''. Dat vergeef ik ze de aankomende jaren niet.

Heb tot nu toe geen dag spijt gehad van mijn PS4 en mijn annulering van de Xbox One.

Ze hebben het moeilijk en gaan het alleen maar moeilijker krijgen als de verkoopcijfers tussen hun 2 alleen maar meer en meer uit elkaar worden getrokken en des te meer blijkt dat PS4 meer en meer afstand neemt.

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Dat er überhaupt nog gamers vertrouwen hebben in Microsoft 8)

Verder precies hetzelfde als Anubis. Was echt in m'n nopjes met de Xbox en de 360 maar sinds Microsoft ons Nederlanders heeft laten vallen door dat ding hier (voorlopig) niet uit te brengen kunnen ze voor mij de boom in.

Als Forza Horizon 2 eraan komt wil ik er nog wel eens over nadenken.

5. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Yup. Nu ga ik even een voorbeeld met de telefoon noemen. Vroeger kan je alleen met de telefoon bellen en gebeld worden en smsen. Later is een Smartphone uitgekomen, waar je foto's mee kon maken. Daarna generatie verder kwamen de smartphones op de markt. Dit is imho precies hoe Microsoft doet.
    XBOX is een game console, waar je niet echt veel mee kon, enkel gamen?
    De 360 is een game console, waar je iets meer dingen mee kan zoals apps en gamen.
    De X1 gaat nog een stap verder en je kan nu al je TV erop aansluiten/ Dashboard met voice bedienen, Apps installeren, Internetten, gamen, Films kijken, Muziek luisteren,Dashboard besturen met stem, TV kijken ermee,Dedicated servers, 10MS per seconden. Nooit lagg, gezeik met de servers niks. Cloud is nu echt een onderdeel geworden van Microsoft, waar we in de toekomst zeker mee te maken gaan krijgen.

Sony is de kant op gegaan voor Gamers dus puur alleen games. Niks geen poes pas. En ja, Microsoft is meer Next-gen gegaan, omdat je bijna alles met apparaat kan. Neemt niet weg dat Sony nu echt goed bezig is hoor en waarschijnlijk Microsoft hard gaat neer halen. :+

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Telefoons zijn nu juist niet het voorbeeld wat je van MS moet gebruiken want dat kunnen ze ook niet :+

edit// niet helemaal goed gelezen, je gebruikt niet specifiek MS telefoons als voorbeeld maar telefoons als geheelO-)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben nog steeds blij met me Xbox One aankoop. Ik heb wel vertrouwen. Net zoals ik vertrouwen had in de PS3 na een ruwe start.
    Kijk als je een WiiU hebt gekocht als main console dan zal ik langzaam wel koppijn krijgen. :+

8. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik noem puur even snel een voorbeeld. Zo is het ook gegaan met de game consoles, nou ja van Microsoft dan. Sony is puur weer voor gamen gegaan. Wellicht volgende generatie anders? Wie weet. Ooit moeten jullie er wel aan geloven. :thumbs:

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gaan we dit rondje echt weer doen? Beide consoles hebben minder poespas dan vorige gen. De PS4 heeft zijn poespas alleen nog wel iets beter voor elkaar dan de X1 ( zie multimedia review op Eurogamer).

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Waar baseer je dat op?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  12. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Dat denk ik. :thumbs:

X1 is nog niet volledige klaar. (Voelt nog half af.) Meer kan ik er even niet over zeggen. PS4 word toch ook om de 4 maanden geupdatet? Precies, de X1 ook.

@ Kevf men moeten de review gaan schrijven, zodra de X1 er klaar voor is. Alles nog karig en Microsoft doet echt zijn best om de X1 nog beter te maken. Zie update informatie.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Als al die shit een beetje mainstream wordt, dan stap ik in. We zijn als maatschappij al ''teveel'' bezig met onze status-updates, whatsapp contacten, linkedin profielen, ons kent ons bullshit, Instagram vol taggen, facebook aanvullen met nietszeggende bullshit, om de minuut naar je smartphone grijpen en als je een dag je telefoon vergeet, raak je in paniek.

Waarom zou ik al die shit nog meer connected willen in een gameconsole? Zodat ik mijn honger naar informatie kan stillen door uiteindelijk geen 5 minuten mijn concentratie kunnen houden? Door tijdens het gamen te snappen zodat ik EN kan gamen EN tv kan kijken?

Alsjeblieft zeg, hou op. Dat zie ik mezelf niet doen, waarom? Omdat ik het bloed irritant vind dat technologie steeds meer grip op ons neemt en dat wij als mens er steeds meer afhankelijk worden.

Informatie-voorziening is de nieuwe ''cocaine'' anno 2010 en verder. Wij willen continu gevoed worden met visuele prikkels, stimuli van notificaties, berichten krijgen om je belangrijk te voelen, 3 dingen tegelijk te doen.

Alsjeblieft zeg, mij niet gezien. Als ik game, dan doe ik dat om even te vluchten van de gewone wereld, om mij te verdiepen in een andere speelwereld en daarin los te gaan. Noem het escapisme, ik noem het een plezierige tijdsverdrijf. En zodra dat stuk ook nog is volledig geintegreerd moet worden met allerlei gadgets en dingen waarbi ik 3 dingen tegelijk kan doen, dan word ik misselijk van binnen.

De Xbox One is de ''ultieme apparaat'' voor de dikke amerikaan die 10 uur op zijn bank zit en alles koopt via de Let's Buy channel om vervolgens op te staan omdat ie moet kakken van zijn 3kg zwaar wegende Pepperoni Pizza van PizzaHut die hij via de Xbox One met voice command heeft besteld terwijl hij 13 kills maakte met Battlefield online. En zelfs in eigen land van deze ultieme apparaat, verkoopt Sony nog dik meer consoles dan MS in hun eigen thuisland notabene. Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fouts.

Andersom zou dat nooit gebeuren in Japan. Nooit.

Nee, mij niet gezien. Het is mooie techniek, dat zeker. Maar ik wil een game console om te gamen. En laat mijn nou gewoon verdomme met rust. :+

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die media shit hoef ik ook niet. Wil lekker (online) gamen en dat kan prima op de X1. :)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En daarnaast heb je een betere kwaliteit tvbeeld zonder een X1 er tussen.

@Leis: ik ben je totaal kwijt. Eerst geef je aan dat de X1 een beter allround apparaat is en de ps4 alleen maar een gamingconsole. Vervolgens kom ik met een URL die aantoont dat de PS4 een beter multimediaal paraat is en dan heb je als antwoord 'dat komt nog wel voor de X1'.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Leis is gewoon raar soms. :+

17. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Mooi getypt allemaal, zal je nu met rust laten. Het is duidelijk dat jij niet op de X1 zit te wachten. ;)

Wil alleen zeggen; De review zegt nog helemaal niets. De X1 zit nog volledige in de fase om geupdatet te worden en uiteindelijk door te stromen naar een betere (Multimedia apparaat) aldus microsoft.

En bedankt.. :9:+

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Best wel idd :+

Aan het einde van de rit maakt het natuurlijk weinig uit wat er aan specs op papier staat en komt het op persoonlijke voorkeur uit. Daarnaast kan je op beide consoles echt wel dikke lol hebben.

Op de PS4 ziet die lol er alleen een stuk beter uit......

19. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat stuk is toen compleet de grond in geboord op het hele internet (zit nu op een tablet dusnzoekt wat lastig).

Deel Deze Pagina