Nou overdrijven, kijk het topic er zelf maar op na, het gaat over het algemeen toch wel vaak met berichten over dat X1 het gat gaat dichten, directx12 mooie verhalen etc bla bla bla. Het is zoals ik zei behoorlijk veel praatjes, maak het waar, zorg dat je iets heb om te laten zien. Wat Sony zegt over de games is helemaal niets mis mee ook niet dat er multiplats tussen zitten (ze zijn toch in ontwikkeling voor de PS4) wat maakt het uit dat ze deze in het lijstje zetten? Volgens mij gaven ze nergens aan dat het om exclusive games ging of mis ik dat ergens zo ja dan mijn excuses.
Waar dan? Ik denk trouwens dat elk platform het op dezelfde manier presenteert en waarom ook niet? Die game komt er toch ook voor En ik vroeg het gisteren al, maar daar heb je denk ik overheen gelezen. Waar zie jij dan echt heugelijk nieuws? Ja de titel, maar ik vind dat niet terug in de tekst.
Sorry man. Idd vergeten te reageren. Wat hij hier zegt is wel goed nieuws. “We’re hearing and seeing that that curve is getting closer,” he said. “I think at the end of the day when people maximize both systems, they’re each powerful enough[…] They’re in that class of when you watch the basketball, you’re going to be like, ‘Is that TV? Or is that a game?’” Dat samen met wat die Sniper Elite 3 dev heeft gezegd is gewoon goed nieuws. Het begint zichtbaar te worden en dat is een goed teken. Elke verbetering...hoe klein het ook is..is goed nieuws.
Goed nieuws toch? Dan kies je de multiplats meer op welke console jouw vrienden hebben dan puur op grafisch gebied.
Nou sorry hoor, maar je hebt het er echt wel vaak over. Of het je echt dwars zit is dan weer een tweede, maar dat eerste is wel waar.
De verschillen op de multiplats zijn imo zeker niet overrated. Een dev gaat maar 1 spel maken. Als vervolgens de verschillen zijn 720p/900p versus 1080p en bijv extraatjes zoals dynamisch weer (Ground Zeroes) dan zegt dat imo toch echt wel wat over de verschillen. Dat zijn overigens ook echt forse verschillen als je kijkt naar rekenkracht. Wat hadden mensen dan verwacht qua verschil? Ik zie echt niet in waarom het verschil kleiner zou worden. De PS4 blijft hoe dan ook op hardware gebied meer in zijn mars hebben en ook op de PS4 blijven ze optimaliseren. Het 'echte' verschil zie je straks op de exclusives, wanneer devs volledig los kunnen gaan op 1 platform zonder rekening te houden met een ander platform. Op dat gebied heeft de PS4 met Second Son ook veruit de meest indrukwekkende next gen game in handen. Wel op het gebied van horsepower overigens, want overal is te lezen dat het qua gameplay vooralsnog meer van hetzelfde is. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-infamous-second-son
En daarvoor was Ryse de mooiste next gen game. Atm zijn beide consoles sterk genoeg maar zoals bij elke console gaat het ook om optimalisatie en dev tools. En die waren aardig slecht dus voor de Xbox One. (Nog een reden waardoor ik denk dat MS helemaal niet eind 2013 wilde releasen eerst maar dat terzijde) Gelukkig is dat beter nu als we de 3rd party devs mogen geloven. Denk dat straks alles gewoon dezelfde resolutie is en zelfde frames maar dat er misschien wat kleine grafische dingetjes anders zijn voor multi games.
Het feit blijft echter dat die hele opmerking totaal niet nodig was. Dit is het versus topic, dus post je zo'n nieuwtje. Ik heb allang meerdere keren laten weten het niet cool te vinden dat er van die verschillen zijn...dus tja....whatever. Yup. Maar te verwachten. Resolutieverschillen zijn kwalijk, maar ik geloof nog steeds dat belangrijke dev tools niet klaar waren en van PS4 wel. Meerdere devs zeggen dit nu ook, die dude van Polygon zei het vorig jaar...dus ik zie dat wel goedkomen denk ik. Het voorbeeld van dynamisch weer vind ik niet echt realistisch. Laten we even serieus blijven...zo ziek mooi is GZ absoluut niet en als er wat moeite was gedaan, had de X1 versie ook dynamisch weer gehad. Want uiteraard kan de Xbox One echt wel dynamisch weer tonen. En de game is 720p, maar waarom niet 900p? Is Ubi ook gelukt met AC4. Er spelen meer dingen.
Aanname? Voor zover ik weet is dit nog niet getoond bij de one En die 900 was upscaled volgens mij. Maar het leuke is, het is geen incident. Er zit bij elk spel een verschil ik kwaliteit en dat is ook niet meer dan logisch met de verschillende hardware. Tuurlijk kan het wel meehelpen als het nu makkelijker schijnt te worden voor de One, prima ook. Maar het verschil is er gewoon overduidelijk en ik vind hardware een meer dan logische verklaring en toch beweer jij dat er meer moet spelen. Oh en ik heb geen voorkeur trouwens Ja ik heb nu de Playstation gekocht, maar ik koop de One ook nog erbij en met de One gaat het ook gewoon goed komen.
Je had toch al bijna een X1 gekocht? of ben ik met iemand anders in de war? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Ja, ik had de Titanfall bundel in de reservering staan. TOT het verhaal kwam over de garantie MS had eindelijk genoeg positieve dingen gedaan zodat mijn vertrouwen weer wat terugkwam en toen gebeurde dat en heb ik het gelijk gecancelled. Ik heb nu met de PS4 al helemaal geen haast meer om die console te halen, maar wacht dan lekker op een goeie bundel of aanbieding
Multiplats zal het verschil ook niet het meest opmerkelijk zijn die verwacht ik bij de exclusives. Hoeveel je ook optimaliseert, er blijven gewoon aanzienlijke verschillen in de hardware. Maar goed dat zijn technische dingetjes. Aan het einde van de rit zou ik op dit moment het liefste Titanfall en Dead Rising 3 uit proberen
Vind het verschil tussen de multiplatform games zeker niet overrated. Wat de reden ook is, het is zichtbaar en voor de Xbox One gamer niet cool. Het verschil zal vast wel kleiner worden, maar de PS4 is en blijft krachtiger, dus verschil zal er blijven. Optimalisatie zal helpen, maar het gaat de verschillen niet rechttrekken.