1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Eens, maar qua graphics zou je verwachten dat next gen ook echt next gen is. En helaas valt XboxOne iets tegen, ook al zou je het verschil denk ik niet eens merken, toch is het tekenend.

Jszs, via UK betaal je momenteel maar 350 pond voor de Titanfall bundel! Ouch! MS voelt duidelijk het marktaandeel langzaamaan wegslippen.

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Vind dit wel mooi want het komt goed omdat die Sniper Elite dev het zegt.. wie is hij? volgens mij was er pas geleden nog een persoon die zoiets zegt.

Als het goed komt, laat het dan maar eens zien.

Overigens denk ik gewoon dat je de verschillen gaat houden deze gen (misschien wel groter), het is niet erg want de games zullen net zo leuk zijn.
    X1 is qua hardware gewoon minder, dat moeten mensen maar accepteren, ondanks die feit vermaakt ik me prima met de X1.

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je vermaken met iets wat gratis is verkregen is bijna altijd leuk :cool:

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Je zou verwachten dat alles gewoon op z'n minst 1080p is en de fps ligt hem dan even aan het type game.

Volgens mij is in de US er een bundel van $ 450,- met forza, titanfall en een extra controller.

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    True story:b:

6. vanDulken

vanDulken Active Member

Leuk Bevonden:
    225
    Ik heb eergisteren een XBone met Titanfall en Forza kunnen bestellen voor 415 incl bij Amazon.de. Er waren er toen nog maar twee en heb het maar meteen gedaan, maar ik weet niet of ik hem hou of aan een vriend verkoop.

Omdat ik al een ps4 heb doe ik het alleen voor de exclusives en degenen die ik sowieso wil spelen zijn Ryse, Titanfall, Killer Instinct en Dead Rising 3. Hoe zijn Max, Peggle 2, Zoo Tycoon en Crimson Dragon? De cijfers zijn niet al te hoog, maar zijn ze wel vermakelijk voor die prijsjes? Verder heb ik nog even gekeken en komen er geen exclusives in de nabije toekomst tot de herfst voor zover ik kan zien, klopt dat?

Kortom, kan je je voldoende vermaken met Xbone exclusives om de aanschaf naast een ps4 te rechtvaardigen, of is het verstandiger het even aan te kijken?

Laatst bewerkt: 13 apr 2014
  7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Mijn mening is is dat je je voldoende kan vermaken met de X1, zeker met Dead Rising 3 en Titanfall heb ik me erg vermaakt.
    Zoo Tycoon is een game die ik ook weleens wilt spelen, volgens mij is die op de US market store ook maar 40 dollar (?)

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja je geeft zelf al het antwoord. Met die games kan je best een lange tijd vermaken. Zeker tot de herfst wanneer er idd weer wat exclusives komen. Maar moeten de E3 afwachten welke dat precies zijn. Mogelijk Sunset Overdrive, Quantum Break misschien Forza Horizon 2. We zulllen zien. :)

9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat hele 1080p en 60 FPS is zo belangrijk gemaakt. Echt :emo:

Je koopt of speelt een spel toch niet omdat het 1080p wel of niet is? Een spel koop je omdat je er plezier in ziet en beleeft. Elke Next-Gen console heeft zo zijn voor en nadelen.

Echt belachelijk hoe zwaar dat hele resolutie gezeik ineens is geworden. Iedereen is ineens de bandwagon ingesprongen. "O! De game is geen 1080p en 60 FPS! Dan gaat het zuigen!"

Vergeet niet dat we op de 360/PS3 na 7-8 jaar ook een paar games hadden die eindelijk 720p aankonden. Toendertijd waren het puike machines! :+ De One en PS4 zijn beide amper een jaar uit. Geef het de tijd en til toch is niet zo zwaar aan die resoluties.

10. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Blijf dan lekker last gen. Als je geen betere gfx wilt

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het gaat niet zuigen maar het valt gewoon tegen dat de belofte die eigenlijk voor vorige gen al gemaakt was (1080p60 als standaard) niet consequent gehaald word op de nieuwe hardware

op de PS4 ook niet, games met een locked 60fps zijn er niet of amper

en tuurlijk is het graphics < gameplay en gaan developers in de komende jaren nog enorm optimaliseren

maar het zegt iets over de ambitie van de hardware en tot nu toe zegt het weinig positiefs en roept het nu al vragen op of de hardware bijv wel krachtig genoeg is voor AAA VR games (wat toch het ding moet gaan worden over een paar jaar)

12. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Gameplay is inderdaad het belangrijkste, maar een hoge resolutie en framerate kunnen ontzettend bijdragen aan de ervaring. Voor mij is 1080p60 de definitie van next-gen deze generatie, en voor heel veel mensen ook. Sony heeft hier rekening mee gehouden en MS heeft zich gewoon vergist in hoe belangrijk dat voor gamers is.

http://www.mcvuk.com/news/read/xbox-one-does-not-target-high-end-graphics/0115918

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Alles wordt wel 1080p en 60fps in de toekomst op de consoles. Maak me daar niet zo druk om eigenlijk. Zijn pas 5 maanden in deze generatie. 70% van de games zijn ook nog cross gen. De games zijn ontwikkeld terwijl de consoles ook nog in ontwikkeling waren en nog steeds eigenlijk. Komt wel goed.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Ik ben tot nu toe anders ook niet overtuigd door de PS4

Alle games die ik tot nu toe gespeeld heb (qua retail), BF4, AC4, Killzone, Fifa, NFS, Second Son hebben geen locked 60fps of geen 1080p resolutie of beide niet. Misschien FIFA? Heb ik eigenlijk niet echt gespeeld nog

Second Son komt aardig in de buurt maar het is gewoon GEEN 1080p60

meeste developers zwetsen er maar wat omheen omdat ze een unlocked framerate hoog in de 40 of 50 halen en dan doen ze net alsof het 1080p60 is. Is niet zo en je voelt het nog steeds

ja wat dat betreft geeft een game als Second son wel vertrouwen.

Qua game vind ik het eigenlijk ontzettend saai, maar technisch is het allemaal erg sterk en je ziet gewoon dat ze lekker maar 1 platform/gen hoefden te doen en er direct (ook al komen ze vrij kort op de launch titels die eigenlijk wel tegen vielen uit) voordeel uit weten te persen

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Of MGS GS. Met locked 60fps en 1080p op de PS4.
    Wolfenstein komt er ook aan en is op beide 1080p en 60fps. :)

16. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    hij zegt toch niet dat hij geen betere graphics wilt

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Beter lezen pannenkoek ;)

Denk dat we als gamers zijnde ook heel erg verwend zijn. We willen nieuwe dingen het liefst vandaag nog. Wachten zit er ook niet meer in soms.

En beide consoles zullen vrijwel gelijk worden. Daar twijfel ik niet aan. De PS4 zal altijd de betere papieren hebben. Die hardware is ook een stukje sneller en beter. Maar zoveel beter? Nee, niet echt.

Irriteer me mateloos aan dat 1080p/60FPS gebeuren. Ja, leuk als dat over een jaar of 2 de standaard is... nu gaat dat echt niet gebeuren. Teveel ontwikkelaars zijn nog bezig met het ontdekken en beter begrijpen van de nieuwe hardware. Over een jaar of 2 zal een PS4 Exclusive het huidige inFamous doen verbleken. Datzelfde geld voor de One :)

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar je klaagt wel en er valt voor beide kanten wat te zegge

19. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Juist, ze moeten gewoon nog veel leren. Daar komt nog bij dat er veel cross-gen games zijn dus dan hebben devs minder tijd en geld om deadlines te halen. Install base van de current gen is nog altijd groter dan next gen. Dus waarom zouden ze dan de next gen games kapot optimaliseren om 1080p/60fps te halen.

Met simpele dingen ziet next gen er al beter uit dan current gen en bezitters van next gen consoles kopen de games toch wel. Tenminste zo denk ik dat ze denken.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    1080p/60fps is al lang de standaard op de pc en dan valt het gewoon vies tegen dat het nu nog niet makkelijk op de consoles kan en ze daar blijkbaar nog een aantal jaar aan optimalisatie voor nodig hebben. Dat zegt ook weer genoeg over de kracht van de X1/PS

Heeft imo dus helemaal niets met verwend zijn ofzo te maken want 1080p/60fps is gewoon iets wat makkelijk het gekund als MS en Sony dat hadden gewild

Deel Deze Pagina