1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Extinction is de moeite waard. MP niet.

2. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik vind de kinect toch wel erg tof hoor mensen. Ik loop de kamer binnen, roep Xbox on, ga eventjes wat drinken halen, ik zit nog niet of hij herkent me al. Ik zeg "xbox, play COD: GHOSTS" en bam, ghosts wordt opgestart.

Het startmenu vind ik wel veel simpeler en overzichtelijker op de PS4 en het aan/uit gedoe werkt ook een stuk beter op de PS4. Op de One moet ik telkens mijn instellingen veranderen wanneer ik mijn xbox of stand by of helemaal uit wil zetten. Op de PS4 werkt dit toch beter. De store is dan wel weer veel mooier en georganiseerder op de Xbox.

De controller is trouwens wel echt geweldig. Ik had al geen klachten over de PS4 controller, maar de Xbox one controller is gewoon nog beter dan de 360 controller! Heerlijk. Ik moet echter wel eventjes wennen aan de iets lossere sticks. Ik hou normaal gesproken meer van stroeve stickjes.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind het PS4 menu juist 10x overzichtelijker. X1 vind ik echt crap. Kan nog steeds niks vinden >< Geen duidelijk indeling en tabbladen. En tegen mijn computer ga ik echt niet praten. Heb die kinect zelfs nooit aangesloten. Zit nog lekker in de doos waar die hoort :+

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hij vindt het menu van de Playstation 4 ook simpeler en overzichtelijker. ;)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    |:-|:-|:-

Het is nog vroeg O-)

Overigens vind ik de PS4 controller beter afgewerkt. Mijn X1 controllers zijn beide niet naadloos afgewerkt. Ik voel de naden heel goed van de delen die aan elkaar gemaakt zijn. Touchpad is een zeer goede toevoeging en geeft in enkele games (o.a. FFXIV) echt een gebruikersgemak.

Store is idd beter op de X1, maar denk dat bijna alles wat online is beter is op de X1.

Klopt het trouwens dat als ik een game in de queue heb staan voor install/update ik deze op geen mogelijkheid kan cancellen, of een andere voorrang geef in de queue? Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar...

Laatst bewerkt: 4 mei 2014
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Wat een onzin. Lekkere clickbait.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind dat toch meer een faal van de ontwikkelaar zijn kant dan van de X1, inmiddels weten we wel dat die 1080p kan halen. Daarnaast is het een uitstekend artikel om hier te posten :cool:.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Game is 2-3 jaar in ontwikkeling met X1 (waarschijnlijk) als hoofd ontwikel platform dus 1080p moet idd wel goed komen als de game over een half jaar uitkomt

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zeker als die nieuwe SDK er dan misschien ook eindelijk is die voor een gemakkelijkere manier naar 1080p zou moeten zorgen. We zullen het allemaal wel zien. Is het niet zo en is de boel 900p, tja kut...maar Ryse is ook 900p en qua scherpte zie ik het echt niet.

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Als je verder leest, is het meer een precieze gok om de vergelijking te maken met cod ghosts. Waar ze ook op terugkomen is dat het meest belangrijke 60fps is en dat dat bij call of duty hoort.

Wat momenteel btw? Die resolutie vergelijkingsfilmpjes waren vooral op het begin te zien. Daarnaast dacht ik dat Xbox owners het allemaal niks kon boeien. Toch reageren die op de post van Kevf hahaha.

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat het nog 7 maanden voor de release is. Dus zo artikel maken over resolutie slaat momenteel nog nergens op. En dat allemaal gebaseerd op een reveal trailer en wat screens. Is gewoon makkelijk scoren als site.

15. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Het ligt toch echt aan de ontwikkelaars, dat er geen 1080p gaat komen. De X1 moet het met gemak aankunnen zie ook andere games.
    Betekend dus 1 ding;

1. De ontwikkelaars hebben geen zin om uit te zoeken hoe de nieuwe besturingssysteem werkt en gaan via de makkelijkste manier 720p ontwikkelen, want daar hoeven men ook extra inzet voor in te zetten en kost dus minder geld.

PS4 zal altijd in de voordeel gaan liggen door dat Sony save gespeeld heeft en Microsoft de andere kant op gegaan is qua besturingssysteem, wat dus moeilijker maakt om games op te ontwikkelen en meer tijd kost.

Als " ooit " Direct 12 SDK gaat komen en cloud gaat mee werken, dan kan het nog is een leuke VS worden. Nu is overduidelijk PS4 beter duh.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De console is er nog niet eens een volledig jaar en jij ziet nu al geen verbeteringen meer komen? Laten we eerst eens afwachten of die SDK voor verbetering gaat zorgen en vergeet Dx12 volgend jaar niet. De PS3 heeft ook een flinke tijd gekregen om 'catch up' te spelen, dus laten we X1 ook wat tijd geven.

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ze zeggen alleen wat ze geprobeerd hebben om te doen. Mag dat dan niet?

Het komt op mij een beetje over alsof je op je teentjes getrapt bent :x (lees: komt over he) en snap niet echt waar je je druk om maak.

Blijtf wel lachen jouw posts :+ telkens is het van "ja mja ach new SDK mawfakka"

In het artikel ging het over 900p. Goed genoeg toch voor de xbox? En je kan het ontwikkelaars niet kwalijk nemen om de makkelijke (en vaak minder tijd en kostenrovende) manier te kiezen. Vorige keer waren de multiplats op de 360 vaak beter, omdat het makkelijker was ;) zo is het nou eenmaal

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als het over een PS4 game was gegaan had ik precies hetzelfde gezegd.
    Het is gewoon nutteloos om 7 maanden voor de release al over resolutie te beginnen of te onderzoeken. Het is gewoon een grote bandwagon. Deden ze dit ook met games die geshowed werden tijdens de reveal van beide consoles? Nee. Want toen was het nog niet populair om te doen. Nu is het gewoon een grote clickbait aan het worden. Een vreselijk trend. Straks krijgen we alleen nog maar previews of reviews over games die alleen maar over frames of resolutie gaan en niet meer over de games zelf.

19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik denk eerlijk gezegd idd dat er geen verbeteringen aankomen.
    Dx12 op de X1 zie ik vooralsnog als gebakken lucht.
    Laat ze eerst maar eens games er van laten zien op de X1 voordat we verwachtingen hiervan krijgen.

Ik heb ook nooit gezegd dat de X1 geen tijd van mij krijg enkel dat ik weinig verbeteringen gaat zien in die console.
    Ze mogen van mij alle tiid van de wereld krijgen, echter is de vraag wanneer is het te laat?

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Cloud gaat niet mee helpen aan resolutie of framerate. Allemaal bullshit.

Deel Deze Pagina