1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Xbox omdat zij de twitch app goed hebben geoptimaliseerd voor de console. Sony krijgt dat ook nog.

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ah, zo. Je kan dus zo live op Twitch? En hoe zit het met capturing/gameclips trouwens?

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Met PS4 (of alleen BF4) kunt je ook direct broadcasten. Ik hoor wel dat het allemaal niet zo goed loopt dan op de X1.

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Op ps4 kan het ook gewoon ja maar die app is nu nog minder goed dan die van de Xbox( maar dat gaat veranderen dus) en gameplay is even scherp van wat ik heb gezien. PlayStation is makkelijker op te nemen als je geen kinect hebt door die dedicated button op de controller.

5. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Zonder Kinect moet het zeker via een menu? Ik koop een Xbox One zonder Kinect namelijk.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Helaas wel. Alleen hier voor zou je een microfoon kunnen gebruiken. Ik weet niet hoe je nu via een headset commando's kunt geven.

Vraag me af hoe dat straks gaat als een dev voor de extra 10% kiest en niet voor bv 8%. Dan moet er toch iets zijn om makkelijk te kunnen snappen? Of kan dat nu al? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Laatst bewerkt: 13 jun 2014
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De resolutie van de Twitch app is iets hoger op de Xbox volgens mij. Die 720p waar die van de PS4 er iets onder zit. :)

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoor ook dat de PS4 ook wat vaker disconnect tijdens het broadcasten.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hier kan je een review zien Lethal. Beide zijn gewoon prima. Alleen heeft de Xbox versie gewoon iets meer opties en klein beetje meer kwaliteit en kan je streams terugkijken. Maar de PS4 versie is ook wel prima en zal ook wel beter worden. Verschil zit erin dat voor de PS4 Sony het zelf heeft gemaakt omdat ze aardig diep in het systeem moesten om het te maken waar het bij de Xbox gewoon door Twitch zelf is gemaakt door middel van een app. :)

Laatst bewerkt: 13 jun 2014
  10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hybrid?

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Headset mic werkt idd niet.
    Hoe bedoel je precies met snappen? Met Kinect kan je idd zeggen "snap Game DVR of Snap Twitch. Zonder Kinect moet je dan even op Home knop drukken en de app openen op het dashboard of je gaat naar het dashboard en kiest dan rechtsboven snap en selecteer je de app die je wilt.
    Al zie ik ze dat wel makkelijker maken nu Kinect "weg" is.

12. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Duidelijk, tnx! :)

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Neem aan dat Gforce bedoelt wat gebeurt als een developer nu de volle kracht van de X1 gebruikt is er dan nog wel genoeg over om te kunnen snappen etc of zat dit niet in die 8% van kinect?

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat idd. De 8% is voor de camera en de 2% voor de mic.

Ze moeten dan wel iets verzinnen daar voor want anders is het wel heel omslachtig. Zelfs als je een mic hebt om te snappen en de dev kiest voor 10% dan kun je nog het steeds alleen via het menu doen?

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Snappen zelf staat natuurlijk los van Kinect tenzij je natuurlijk de voice commands gebruikt.
    Rond de 8% was geserveerd voor video processing en 2% voor voice commands. Die 2% zal wel blijven anders maken ze gelijk Kinect voice commands nutteloos als je die alleen maar op het dashboard dan kunt gebruiken. Dus hoe ze precies aan 10% komen weet ik niet. Kan iets van marketing zijn. Want rond 10% klinkt beter dan rond 8% of misschien was video processing al 10% alleen. :)

16. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
  17. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Payday 2 remake?

Wie zat daar nou op te wachten?

18. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Net of alle uitgevers geen inspiratie meer hebben... Maar support van ps3 op ps4 kunnen we nog 6 jaar vergeten of helemaal amders kwamen die remakes niet

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee idd die maken zie niet om nog een keer te kunnen cashen.

20. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik zit weer diehard te twijfelen nu is aangekondigd dat er een xbone zonder kinect komt.

Wat is nou het verschil tussen de twee consoles? Controllers, ja. Hoe zit het met dat rekenkracht verhaal? Is Xbox minder krachtig? Belangrijker: Ga ik dat merken?

Exclusives? Spellen die ik speel zijn Fifa, Battlefield en GTA V. Voornamelijk multiplatform games dus. Op welke console zien deze multiplatform games er beter uit? Kan me gifjes herinneren van Xbox 360 vs. PS3 waarin de Xbox er duidelijk beter uit zag.

Speel mijn hele leven al Xbox. Wat is HET argument om eventueel een PS4 te kopen?

Deel Deze Pagina