Toen de nieuwe consoles nog niet uit waren werd er gesproken van een soort resume feature. Stel je was bezig in een race van Forza 5, dan kon je die pauzeren. De console uitzetten en later op de dag of een dag later de console weer aandoen en hij zou precies daar verder gaan. Zit deze feature er nou in voor alle games en werkt het ook echt zo cool?
Yep hier ook Je moet gewoon middenin je game bijv je One uitzetten dus niet je spel afsluiten dan werkt het gewoon prima.
Komt ook voor de PS4. Op de Vita is het al lang te doen, en het is echt heerlijk idd. Maar is toch console op stand by zetten, niet helemaal uit toch?
Ja hij moet dan op standby blijven staan, ik doe dat eigenlijk nooit met mn ps4 als ik heel ff wat anders moet doen zet ik m gewoon op pauze en anders gewoon uit.
Zeker de instant on mode? Die gebruik ik niet.. Vandaar dat ik zei van zit er niet op. Op powersaving heb je deze functie namelijk niet.
Echt wel. Normaal geef ik wel de juiste informatie. Kan er soms ook naast zitten. Instant on lijkt me ook een stroomvreter. Game blijft continue draaien want standby is nooit helemaal uit.
Precies. Die stand vind ik ook niet echt nuttig op de ps4. Heb wel eens de controller op die manier opgeladen terwijl ik TV keek, maar verder zie ik het nut er niet echt van in
Ach het kan wel handig zijn als je even een uurtje wat anders moet doen en dan weer verder gaat. Anders zou ik hem ook nooit op standby zetten
Ah ja inderdaad. Als het echt zoveel meer stroom verbruikt, dan is dat wel minder. Is daar al eens een test over geweest? En is die booting time niet behoorlijk vervelend wanneer je hem helemaal uit zet en dan weer aan? Die booting time in die video vorig jaar toen de X1 nog niet uit was zag er echt tof en snel uit. Maar dat was wel vanaf standby modus.
De game blijft niet constant draaien. Instant On werkt hetzelfde als sleep mode op je PC. De console houdt stroom op het geheugen zodat de game meteen verder kan draaien waar hij gebleven was. Naast de Kinect en het geheugen is de rest van de console gewoon uit. Hij verbruikt dan ongeveer 15 watt, wat iets meer is dan een gemiddelde mediabox in standby. Meer info: http://support.xbox.com/en-us/xbox-one/system/learn-about-power-modes EDIT: de netwerkadapter is overigens ook actief om een commando te ontvangen dat hij aan moet voor een update. In dat geval is de console wel ingeschakeld maar als de update klaar is gaat hij gewoon weer uit.
Super relaxt in dat geval. Stel er is een nieuwe game uitgekomen die je eigenlijk alleen nog maar speelt elke dag en de rest laat je effe liggen...(kan gemakkelijk met een goede RPG) dan hoef je niet elke keer wanneer je weer gaat gamen de intro schermen en laadtijden te zien. Gewoon...BAM! en verder gaan waar je was gebleven. I like!
Toch blijf ik erbij dat er een quickload functie moet komen. Vanuit je home menu direct je savegame loaden. Geen intro's etc meer. En natuurlijk de resume op de ps4
Als de Vita een graadmeter is: die heb ik echt vaak op pause and resume staan en ook als ik hem pas weer na 3 dagen oppak is er vaak nauwelijks iets van de batterij af. Werkt echt geniaal. Daarnaast is het echt zo fijn als je gewoon direct door kan waar je was gebleven. Mijn gamesessies zijn doorgaans erg kort, als ik dan in het weekend hem iig aan kan laten staan dan komt het gamen er ook nog eens van. Nu vind ik het vaak teveel moeite om hem weer op te starten. 1 en ander is wel afhankelijk van het stroomverbruik. Dat moet imo onder de 5W kunnen.