1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is voornamelijk resoluties en framrates wat over het algemeen het verschil maakt en nog wat kleine dingetjes.
    Ik raad je aan om vergelijking video's te kijken van Digital Foundry om het verschil te zien.

Daarin kun je zelf bepalen of jij het verschil groot vind of niet.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Voor de gemiddelde casual gamer is het sowieso wel te verwaarlozen. Bij grote multiplat franchises zal er op een enkele uitzondering toch nooit veel verschil zijn

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Casual gamer ziet vaak het andere ook niet. En hoewel ze meestel games beoordelen op het grafische vlak vraag ik me echt af of ze uberhaupt verschil zien tussen 720p en 1080p en of ze wel weten wat een framerate is.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dat bedoel ik ook,een casual gamer zal het idd niet opvallen

5. Taker.

Taker. Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Thnx, heb er een aantal bekeken en moet eerlijk bekennen dat ik echt totaal geen verschil zie eigenlijk. Vind in sommige gevallen de XONE zelfs mooier, maar ik vroeg me hierdoor af of het verschil in de toekomst wellicht duidelijker wordt of juist nog minder op gaat vallen?

Was vroeger wel fervent gamer maar tegenwoordig hecht ik voornamelijk veel waarde aan de gameplay in plaats van graphics. Toch kan ik me af en toe nog wel aardig storen aan screen tearing en framedrops. Maar als deze van de XONE niet onder de 30 fps komen zal ik het verschil toch niet zien.

Laatst bewerkt: 11 jul 2014
  6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Op papier is de PS4 krachtiger dus er zal altijd wel een klein voordeel zijn maar of het straks groter of kleiner wordt weet niemand. Beide consoles worden doorontwikkeld dus pas over een jaar of 2 kun je zien wat de echte verschillen zijn

7. Taker.

Taker. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cool! Was dit ook niet een issue tussen de X360 en de PS3 trouwens? Ook geen fluit van gemerkt.

8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Tlou en Beyond 2 Souls niet gezien zeker

9. Taker.

Taker. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spellen gespeeld en zagen er inderdaad mooi uit. Maar om nou te zeggen dat het verschil tussen deze games en bv. een Halo 4 echt groot is vind ik niet.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    PS3 was krachtiger en dat ze je ook bij de exclusives maar was veel moeilijker om te programmeren waar door de multi plats meestal beter waren op de 360. PS4 en X1 draaien nu op dezelfde techniek dus in theorie zou de betere console van de 2 ook de mooiste games moeten kunnen weer geven

11. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou die spellen zagen er zeker weten mooier uit dan halo 4 hoor

12. Taker.

Taker. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de technische info, zag door alle verhalen op internet nou niet echt concreet verschil.

Het scheelt dan ook dat ik laatst Gears of War 3 heb gespeeld en deze ook nog steeds bloedmooi vond. Dat zegt alweer genoeg over het inzicht wat ik heb in grafische kwaliteit.

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De verschillen zullen blijven. Leuk dat Sniper Elite 1080p op beide consoles is, maar dat er dan toch weer effecten missen op de X1 versie is shit. De PS4 versie komt dus het meest dichtbij de PC. Ik blijf het jammer vinden, voornamelijk omdat ik eerst X1 zal halen en wanneer straks games als Dragon Age Inquisition en Lords of the Fallen uitkomen baal ik echt wel als blijkt dat er bepaalde effecten missen die het geheel net wat mooier maken. Maar ja....wat doe je eraan?

14. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    PS4 halen ;).

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    =(

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ach gut..

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dan moet je maar een dikke pc of ps4 kopen?

Het zal allemaal wel beter worden met de loop van de tijd en wie weet heeft dx12 veel invloed.

18. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Verschil is minimaal en word flink uitvergroot op het internet.

Wil je echt verschil zien dan moet je voor een dikke game pc gaan dan heb je top notch. Beide consoles zijn gewoon niet zo krachtig als gehoopt en ikzelf heb mij daar bij neergelegd, pixel meer of minder boeit me weinig meer.:b:

Laatst bewerkt: 11 jul 2014
  19. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    :thumbs: Perfect verwoord! Ben er ook wel een beetje erg schijtziek van al die lui die lopen te zeiken dat de PS4 sterker is... Whatever man de PS3 was toch ook sterker dan de X360? Ik heb het zelf niet veel gemerkt met games toen op een paar na. Maar laat het rusten die shit zeg, koop je console waarvan jij denkt plezier te kunnen hebben en respecteer ieder zijn keuze. :b:

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Wat doen jullie dan nog in dit draadje?

Deel Deze Pagina