1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is geen commotie, deze thread daar juist om de vraag 'welke console is de betere en hoe uit zich dat?'. Daarnaast kan dat per gebied verschillen.

Dat merkt je bijvoorbeeld aan het OS/UI. Waar de fuck blijven de updates Sony? Na voor het eerst sinds tijden weer de PS4 te hebben aangeslingerd werd ik al snel geconfronteerd dat ze nog geen donder zijn opgeschoten.

- Ik wilde Destiny full speed downen, maar kon de patch van 1.7GB van Battlefield met geen mogelijkheid pauzeren, alleen maar deleten.
    - Nog steeds geen custom backgrounds.
    - Geen mp3.
    - Geen dlna.
    - Je kan de UI niet zelf sorteren.
    - Als je een message of trophy hebt moet je het hele menu door. Ik wil een popupmenuutje.
    - Notificaties die ik al lang heb gezien.
    - Mensen die klagen over dat share van geen meter werkt?
    - Waar blijft het beloofde overnemen van streams?
    - Waar blijft pause and resume?

Hoe is het mogelijk dat een PS3 en Vita features hebben die 8 maanden later nog niet op de PS4 zitten. Dat terwijl de X1 er met regelmaat updates uitdrukt. De laatste zat 3D blu-ray support in, een standaard waar Sony zelf één van de oprichters is. Dit kan de PS4 echter niet 8)

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Het klinkt als dat de Xbox One een betere keus had geweest! :+

Anyway, wel raar dat zoiets simpel als achtergrond veranderen niet eens kan. Dan vraag je jezelf toch af: why?

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Toevallig was hier gisteren op Neogaf ook een topic over waar de updates blijven van Sony.
    Daar waar MS overduidelijk bezig is met de OS, daar laat Sony af en toe een update los met de melding "verbetering van de stabiliteit" voor de rest niets.

Ik mag hopen dat Sony gewoon behoorlijk gaat investeren in de UI/OS, het komt ze alleen maar ten goede en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het zo lang moet duren.

Het zijn kleine irritatie puntjes voor mij, het gaat tenslotte om de games, meestal start ik de game op, ik ga in party chat en klaar.
    Maar "friend notification" mag bijvoorbeeld ook weleens een keer ingevoegd worden.

Die notificaties dat die en die persoon in party chat gaat is absoluut niet van belang.
    Ook ik vind die trophies vaak wel onhandig met dat Syncen... mag allemaal wel wat sneller.

4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    MS is gewoon goed bezig omdat ze wel na hun community luisteren.

Ze vragen om feedback en ze zijn transparant in hun communicatie met de fans.

MS is wat het online gedeelte/firmware updates betreft meer van deze tijd.

Sent from my RM-937_eu_belgium_962 using Tapatalk

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Je mag hopen dat Sony wel iets met z'n OS gaat doen, maar heeft Sony ooit grote aanpassingen gemaakt aan het PS3 OS?

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Bij mij krijg ik elke keer nu een melding als iemand in een chat gaat. Kan dat uit? Enorm boeiend namelijk.
    Rest maakt het me echt nog geen zak uit dat er weinig updates zijn. Als dat ding überhaupt aan staat start ik een game op en de rest zal me een zorg zijn. 8)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind niet dat sony het heel slecht doet. Maar omdat ms nu constant update ipv iedere 6 maanden dan lijkt het verschil zo groot. Maar ja misschien zorgt er dat voor dat sony ook meer zijn best moet gaan doen met info geven en dan misschien iets vaker updaten. Of daar misschien meer resources aan besteden. Vooral de communicatie ten opzichte van updates kan een stuk beter. En dat is makkelijk te doen.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Mee eens. MS doet het gewoon veel beter qua communicatie. Het OS van Sony is wat mij betreft goed; clean en simple. Helaas missen we alleen nog redelijk wat feature die ons al wel beloofd zijn. Zijn nu inmiddels al 3/4 jaar na de launch maar nog steeds weet niemand wanneer die features komen. Kan (bij wijze van) morgen zijn maar ook nog maanden duren. Hier in is MS veel duidelijker. Snap ook niet waarom Sony alles in een grote update wil stoppen en niet alles beetje bij beetje

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nope, Sony kennende zal dat ook niet iets groots zijn, als de ontbrekende functies gewoon toegevoegd worden ben ik al blijer.
    Zelf achtergronden instellen vind ik ook wel een leuke optie.

Settings-> notifications - hier kun je die meldingen afzetten.

3/4 jaar al? :+

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    driekwart jaar....zo beter?:+

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Alleen heeft sony wel twee dingen die ik heel graag wil zien. Screenshot functie en preloading. Vooral die tweede moet in plaats zijn voor het derde kwartaal wanneer er veel games komen.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Sorry Tim flauw van mij :+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Serieus? Mijn lijstje gezien? Ik vind het echt slecht dat je qua features achteruit gaat tov de console er voor. De meest gehypte feature doet het lang niet altijd (share) en de feature die zelfs in de commercials zat is in geen velden of wegen te bekennen (overnemen van gameplay).

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Lol! ik was dat laatste al weer helemaal vergeten! :lol: Sony heeft nog veel te doen.

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit vind ik belangrijker dan veel dingen die MS deed. Moet ook wel lachen om mensen die beweren dat MS oh zo transparant en geweldig is. Eerst was het nog een kutbedrijf dat constant beslissingen terugtrok en nu is het opeens een bedrijf dat luistert. Ja bij MS moest gewoon wat veranderen.

Ik hoop zeker dat er wat aangepast wordt, maar ik kan mij echt niet storen aan jouw lijstje Kevf.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ging me niet zo om het lijstje. Meer dat ms iedere maand met een update komt dat daardoor de langzame updates van sony meer uitgelicht wordt.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Toch ook niet meer dan terecht. MS heeft in het begin veel fout gedaan en Sony (bijna) alles goed. Als het nu andersom is mag MS daar ook gewoon lof voor krijgen. Nu hoeft Sony wat mij betreft niet elke maand een update te doen maar het was wel leuk geweest als we enkele van de beloofde feature's al wel hadden gekregen. Nu zal mij het grootse deel van de feauture totaal niet interesseren maar het gaat om het idee

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee is meer dan terecht. Wilde alleen zeggen als ms gewoon nog update elke 6 maanden die discussie een stuk minder negatief was geweest ten opzichte van sony

19. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197

Ja ze zijn transperant en luisteren idd omdat ze veranderd zijn in hun filosofie.

Daar is niks mis mee lijkt me.

Ze moesten van heel ver komen en nu zijn ze gewoon goed bezig.

20. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108

Deel Deze Pagina