1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee dat is Temple of Osiris

2. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

Jullie zijn ook niet objectief maar gaan direct in de aanval, ik ben niet emotioneel hoor en voer gewoon discussie, link naar nieuwsbericht met binnen de 3 uur 500 reacties waarvan er denk ik Max 40 positief zijn en de meeste boos zijn op zowel se als ms. Je ziet veel die zeggen dat ze nu zeker geen xbone gaan halen. Als jullie zouden lezen wat ik typ had je dat gezien. Maar in plaats van daarover te praten word ik fanboy genoemd. Terwijl ik Sega, nintendo, Atari Commodore, pc , playstation en Xbox speel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Of die comments iets betekenen verder. Bij Destiny DLC was hetzelfde gedoe maar bepaalde mensen roepen het hardst. Of bij Sunset Overdrive werd dat ook geroepen naar Insomniac in het begin. Zal daar niet teveel naar kijken.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Wat een gezeur ook, tjonge jonge.... uiteindelijk game je toch omdat het leuk is? Stel je lekker aan...

Overigens vond ik de Sony persconf best wel tof, een nieuwe Teraway iets wat ik wel zou willen spelen op de PS4. Daarnaast kan die game van Ninja Theory best weleens tof worden aangezien de combat van DMC erg goed was! Wild (of into) zag er ook best wel mooi uit... het doet me een beetje denken aan die lionhead game die nooit uit is gekomen. Genoeg leuks lijkt mij?

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.953
    @rogier: je voert een discussie? :emo: Kom dan met decent argumenten aub.

6. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

5 miljoen verkochte exemplaren van de eerste reboot TR waren niet voldoende om winst te maken op de game. Zoals je in mijn eerdere post kunt zien. Is de meerderheid van het vorige deel verkocht op de PlayStations. Dus volgens mij is de exclusiviteit het begin van het einde van TR en dat vind ik jammer.

Verder betwijfel ik of dit een system seller wordt voor de Xbox, gezien de totale sales van het vorige deel.

Uiteindelijk is MS dan geld kwijt en is TR verloren gegaan. Ik zie hier nergens een winnaar. Maar enige argumenten die ik van jullie zie zijn dat ik een fanboy ben en dat ik loop te zeuren. Ik houd inderdaad van games en dat doe ik al vanaf de 286 en dat zal ik ook blijven doen.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja ik ga hem spelen omdat ik een TR fanboy ben en een xbox one heb staan. Als de game exclusief voor de ps was uitgekomen had ik hem ook gekocht. Ik heb immers ook een PS4

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ach volgend jaar komt Uncharted op de PS4 uit, die gaat er waarschijnlijk geniaal goed uitzien maar nu hebben de X1 eigenaren een prima alternatief... namelijk de nieuwe Tomb Raider game!

Ik weet wel zeker dat MS die Tomb Raider niet ziet als een systeemseller want volgend jaar krijgen we Halo 5 en die is veel belangrijker ;). (o'ja en quantum break _O_)

Overigens is TR nog helemaal niet verloren 8) wtf die game is nog niet eens uit... En met die logica kunnen we beter alle consoles maar fuseren zodat iedereen wint?

9. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Nou ja het eerste deel vond ik een leuk spel. Maar de uitgever geeft aan dat er te weinig van verkocht zijn om de kosten te dekken. Het merendeel is dan ook nog op de PlayStations verkocht. De verwachting die dat bij mij schept is dat het nieuwe deel meer moet gaan verkopen dan het eerste deel. Redelijk veel uitgevers gaan failliet laatste tijd, dus is het zeer aannemelijk dat als een franchise geen winst maakt ze er mee stoppen.

Laatst bewerkt: 12 aug 2014
  10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.953
    @rogier: meer dit soort posts.

11. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

Bedankt voor je inhoudelijke reactie

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft een X bedrag gegeven aan CD dus kan het aantal games dat ze moeten kopen lager liggen, als dan dat ze mp zouden gaan. Daarnaast hebben ze een kleiner team nodig, omdat ze nu niet hoeven te coden voor de PS. Xbox 360, Xbox one en de pc zijn 1 familie in 2015. Dus ik verwacht in 2016 een pc versie, maar ps versie komt er niet.

13. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Hoe weet je dat zo zeker?

Hilarious Rage From Fanboys Over Tomb Raider's Xbox One Exclusivity

Microsoft has announced that Rise Of The Tomb Raider will be Xbox One exclusive - and fans aren't pleased.

It was a surprise when Microsoft announced that Rise Of The Tomb Raider would be exclusive to Xbox One at Gamescom this year, but sadly what isn't surprising is the way fans have reacted.

With many calling out Square Enix for its publishing deal, others claiming Tomb Raider is 'dead to me' - there's a rather large amount of hate heading Microsoft's, Square Enix's and Crystal Dynamic's way.

There's even a petition to rescind the publishing agreement with Microsoft for the Xbox One exclusivity. 1,200 have signed it already, at the time of writing.

Or a thread on the official Tomb Raider forums (already 51 pages long) with a variety of colourful slurs, insults and death threats.

Say nothing of the hundreds of angry comments on the announcement blog post detailing the Rise Of The Tomb Raider exclusivity.

:+

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dan weet je dat je een goede exclusive in handen hebt :+

Maar zolang niemand van Microsoft, Squeenix of CD de exclusive durft te omschrijven zonder er 'Holiday 2015' bij te zetten zie ik het probleem niet

Dat klopt niet.

Er was wat verwarring over zogenaamde 'tegenvallende' verkopen destijds

omdat Squeenix direct bij de launch de sales verwachtingen op niveautje CoD en Skyrim had gezet.

En toen ze dat niet direct haalden vielen de verkopen zogenaamd 'tegen' (terwijl het de snelst en best verkopende TR ooit was)

Maar de game was zelfs voor de definitive edition uit kwam al lang en breed uit de rode cijfers

De argumenten voor MS en CD zijn toch duidelijk...

CD krijgt geld vooraf. Dat is een niet te onderschatten luxe voor een game developer

CD krijgt extra marketing push van een platform houder omdat ze nu exclusive zijn, MS gaat in feite hun game voor ze aan de man brengen

MS heeft een exclusieve game om tegenover Uncharted 4 te zetten

De One eigenaars hoeven niet alleen maar jaloers te kijken naar Uncharted maar hebben nu ook een mooie exclusive daar tegenover staan (en als ik eerlijk ben TR2013 > Uncharted 3 wat mij betreft dus ik weet nog niet wie er beter vanaf komt)

Squeenix kan een heel stuk risico afschrijven omdat MS de pot spekt voor exclusiviteit.

Win/Win voor veel partijen

De enige 'verliezers' zijn de PS gamers die nu op zijn minst een stuk langer zullen moeten wachten tot ze de game kunnen spelen of een One erbij moeten halen

Nogmaals, dat is oude info

http://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_Raider_(2013_video_game)#Sales

15. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Delphiki je maakt me blij. Dank voor de goede argumenten. Ik hoop dat het zo uit pakt en TR blijft bestaan. Verwacht hem uiteindellijk wel op de pc te spelen en hoop op nog een aantal delen daarna. Ik blijf teleurgesteld in MS. Vooralsnog zal alleen een goede Gears mij overtuigen om een one te halen. Maar ja niets zo veranderlijk als de mens.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat het gewoon een timed exclusive is.

Als je kijkt naar de Uncharted release dan past het voor MS, Squeenix en CD gewoon best wel om dit te doen. Hier kunnen ze allemaal een slaatje uit slaan

Maar MS gaat ook niet bij wijze van spreken 3.000.000 mogelijke sales op de PS platformen afkopen want dat is het nou ook weer niet waard.. Dit is gewoon een timed exclusive, niemand zegt het hardop want dat verminderd de waarde van de 'exclusiviteit' maar elke officiele statement zegt dat hij 'Holiday 2015' exclusief is

met andere woorden , hoe het in Q2, Q3 van 2016 zit zeggen we nu even niks over :+

17. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    the vanishing of ethan carter is ook wel iets waar ik van hou
    Alleen jammer dat ik geen PS4 heb en het is nou ook weer niet zo dat ik dan daarom dit soort mooie titels niet kan waarderen.
    Dayz lijkt mij best een pittige game

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Gisteren uiteraard bekend geworden dat Sony 10 miljoen keer de PS4 heeft verkocht

Mooie qoute toen der tijd van Don

:+

19. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Don was dan ook niet goed bij zijn hoofd, hij heeft wel meer rare uitspraken gehad ;) dat doet trouwens niet af aan de prestatie 10miljoen is veel, maar het hele aantal units verhaal doet me weinig, daardoor gaat ms alleen maar harder knokken en dat laten ze wel zien ook sinds phil spencer aan het roer staat.

20. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hoeveel keer meer is die PS nou verkocht dan de Xbox? Voor elke verkochte X1 zouden er toch 3 of 4 PlayStations verkocht worden. Tijdens de pre order periode kwamen er zelfs getallen van 6 of 7 keer zoveel.

Aan het einde van het jaar is er misschien eindelijk een goede vergelijking te maken. Dan is ook de Xbox een paar maanden in de meeste landen makkelijk beschikbaar.

Deel Deze Pagina