1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die 'indies' en 'aparte' games doen mij ook totaal niets. Doe mij maar gewoon de bekendere franchise. Uncharted wordt voor mij ook dé reden om een PS4 in huis te halen volgend jaar. Mooie price-drop eroverheen en go! :cool:

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee hoor Delphiki ook. :+
    Is een awesome game. Slaat nergens op dat we daar al tijden niks over horen.

3. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Dat ze van heel ver moeten komen enzo vind ik bs eerlijk gezegd. Het is miljarden bedrijf waar wij het over hebben, daar ga ik geen empathie voor tonen omdat ze eerst domme beslissingen maken en vervolgens het beter willen doen. Grafische boost stelt tot nu ook geen klote voor want 9/10 multiplatforms halen nog steeds geen 1080p. En dat noem ik onder de maat presteren.

Kan het niet beter verwoorden

Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tja ieder zijn ding.

Bloodborne ziet er tof uit, maar ik denk niet dat ik daar een PS4 voor haal begin volgend jaar. Ga dus toch echt op Uncharted 4 wachten denk ik. Ook was Bloodborne al een aangekondigde game. Rime was vorig jaar tijdens GC ook al aangekondigd en getoond. Wild is nieuw en kan tof gaan worden, ziet er in elk geval wel heel cool uit. Is dit echt een PS4 exclusive 100%? Hell Blade is nieuw maar geen full exclusive dus. Papers Please doet mij dus echt niets, net zoals Alienation niet en RTS games al helemaal niet.

Waar was eigenlijk Everybody goes to the Rapture? (zoiets)

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Voor mij is er momenteel nog geen reden om een Ps4 te halen, Bloodborne ziet er gruwelijk uit maar is het wel mijn ding? Aangezien ik niks heb met Dark Souls en Demon Souls. TLoU vond ik echt geniaal maar Uncharted vond ik dan weer helemaal niks (heb deel 1 en 2 gespeeld) Games zoals LBP 3 en Tearaway zijn games waar ik misschien een PS4 zou kunnen kopen, maar dan moet er wel meer zijn dan die 2 games. Momenteel mis ik nog echt de God of War en Rachet & Clank voor de PS4. The Order ziet er prachtig uit maar ook niet meer dan dat.

Kortom, waar blijven de boeiende exclusives?

Wild zag er wel tof uit overigens :eek:

6. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Idd ieder zijn ding.
    En voor hetzelfde geld haal ik wel die Halo mcc.. Ik roep wel vaker dingen om later tegenover gestelde te doen.
    Mijn teleurstelling betreft de X1 tot nu toe.. Hoop ook van harte dat er vette games komen die mijn aandacht trekken. Heb er ook wel vertrouwen in.

@ nightbringer: ik vind de titels die je benoemd juist erg boeiend ;).. Met name Wild en Bloodborne.
    En dat soort titels mis ik gewoon op de X1..

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Wild doet me een beetje denken aan die BC game die ooit op de originele Xbox zou uitkomen. Bloodborne ziet er echt wel tof uit maar als het zoals Dark Souls speelt, tsja laat dan maar.

Wie weet gaat Scalebound wel wat lijken op Bloodborna, maar die komt pas in 2016 en is van Platinum games, dus ik verwacht eerder iets in de trend van Bayonetta :D.

Maar als ik nu nog geen X1 had gehad dan had ik de Sunset Overdrive bundel wel gekocht, dat is voor mij echt een console seller.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja The Order is eentje die geweldig kan uitpakken. Grafisch echt schitterend, gewoon geen twijfels over. Hoe zit het echter met de gameplay? Het schieten ziet er goed uit, maar is de gameplay in het algemeen echt tof? We gaan het zien. Wel erg toffe setting en ik blijf er benieuwd naar.

9. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Sunset zou voor mij ook een game zijn om een X1 te halen. Wat heb ik zin in die game.
    Voor een enorm vette ervaring heb ik best 500 euro over. De kans dat het tegen valt heb je altijd.. Maar dat is met alles zo.

Wild ja, man kan mij niet herinneren dat ik zo verrast ben door een game

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Planetside vind ik anders ook een aardig aparte game hoor :p.

Maar welke exclusieve titels komen volgend jaar eigenlijk op de Xbox? Tot nu toe vind ik geen van beide consoles het halen waard als je kijkt naar exclusieve titels namelijk.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Planetside 2 is gewoon een standaard sci fi shooter alleen met enorm aantal spelers.

12. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Altijd al into apart geweest. Muziek, films, games en nog meer. Kan voor mij niet apart genoeg. Maar een blockbuster als Uncharted speel ik ook wel hoor.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Cool om al die verschillende meningen te lezen. Helaas deel ik die nog niet over SO. Ziet er prachtig uit, maar ik vraag me af hoe lang deze game leuk blijft? Demo zou tof zijn. Tot nu toe doet de gameplay in video's me nog niet genoeg.

14. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Inderdaad tof ja! Smaken verschillen zo enorm soms.

Weet niet wat mij zo trekt aan SO.. Het is zo lekker kleurig haha. En insomniac die natuurlijk R&C hebben gemaakt. Dat geeft ze voor mij al heel erg het voordeel

15. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat zie jij dan als apart?

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moeilijk uit te leggen. Gewoon de meeste indie titels.
    Geef mij maar Triple A games. :)

17. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Lekker over een kam scheren 8) maar goed, standaard shooter vind ik planetside niet bepaald. Het is wel erg battlefield achtig, maar vind het wel wat aparts hebben.

En dan blijft ook nog mijn echte vraag over :p welke Xbox exclusives gaan, de mensen die nu aangeven dat de ps4 exclusives het voor hun niet doen, jullie halen of lijken jullie tof?

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat meeste mensen toch wel op een Halo of Gears of War zitten te wachten en tsja die zullen nooit op de PS4 uitkomen.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom zei ik in me eerdere post ook "indie" titels" omdat ik dat wilde vermijden.
    Zoals ik zeg kan ik niet precies uitleggen. PS4 is voor veel mensen de variatie en de ander soort games en daarom hebben ze de console maar veel van die games trekken mij totaal niet aan.

20. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    'DirectX 12 kan fps met 50% verhogen'

Intel heeft tijdens hun SIGGRAPH 2014-evenement de spierballen laten zien van DirectX 12. De demo die werd laten zien, gedraaid op Microsofts nieuwe vlaggenschip Surface Pro 3, toont aan dat DirectX 12 in staat is om in sommige situaties 50% meer fps op te leveren en het CPU-verbruik met 50% kan verminderen.

In de demo laat Intel een asteroïdenveld zien met vijftigduizend unieke asteroïden. De demo wordt in eerste instantie op DirectX 11 gedraaid en halverwege wordt geswitched naar DirectX 12. In de grafiek die wordt getoond is te zien dat het CPU-verbruik meer dan 50% daalt na de switch.

De energiebesparing die dit oplevert voor de processor, stelt de GPU in staat om harder te werken en zodoende betere performance te leveren. Daarnaast kan apparatuur langer mee op een accu en blijft deze koeler.

Om de verbetering in performance te laten zien, ontgrendelde Intel vervolgens de framerate. Dit had als resultaat dat de fps met meer dan 50% toenam.

Microsoft heeft tevens te kennen gegeven dat de DirectX-update ook naar hun nieuwe console komt. Bezitters van de Xbox One moeten echter niet te vroeg juichen; er is vooralsnog niets wat er op wijst dat de DirectX-update een spectaculaire performance-toename zal opleveren voor de Xbox One.

PlayStation TV eindelijk naar Nederland

Vanaf 14 november kunnen we genieten van Vita, PSP en PS One games in de huiskamer. Streamen vanaf je PlayStation 4, kijken naar Hulu-video’s, Netflix en de PlayStation Store checken is ook mogelijk. PlayStation TV kun je zien als een simpele Vita met wat extra's. De prijs wordt waarschijnlijk €100,-.

[yt]4lD6CS6o0b8[/yt]

Deel Deze Pagina