1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    /Mod Dit is niet helemaal de bedoeling /WinterBase
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2014
    Rienbu, Reckuuza, mauser8x57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Servantes vindt dit leuk.
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij doen ze gewoon niet eens moeite dan, want een fucking voetbalgame? Come on now. Een Metro kan wel boven de 900p en 60fps met allemaal lighting..absoluut een zwaardere game en PES kan dat niet? Lazy devs denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2014
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    FIFA is ook gewoon 1080/60 net zoals vorig jaar. Lijkt mij eerder een probleem met de engine ofzo en willen ze er misschien geen tijd in steken.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    @BigKabuto Hoe weet jij dat een game als Metro zwaarder is dan PES?

    Sowieso zijn het totaal andere games op andere engines dus ik snap totaal niet waarom je die 2 met elkaar gaat vergelijken?
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan niets zeker weten natuurlijk, maar kijk alleen al die lighting en character modellen. Dat lijkt mij al zwaarder dan ook maar iets in PES. Maar niet alleen Metro. Lords of the Fallen bijvoorbeeld ook. Ach weet je....ik geef toe dat ik er niet genoeg van weet, het is vooral wat logisch lijkt, voor mij.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De hoeveelheid moeite kan ws gewoon niet uit. Ik heb ook geen flauw idee of Metro per se een zwaardere game is als je ook rekening moet houden met een bepaalde engine.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Metro engine is heel flexibel gebouwd destijds voor PC en last-gen consoles, dus dat die op alle platformen goed performed is niet zo raar. Ik heb ook wel een hoge pet op van die developer, vond dat ze op last gen ook al heel erg goed werk hadden geleverd met Last Light, die was echt geweldig geoptimaliseerd op de 360. Als je de PC specs van Last Light afzet tegen de zeer beperkte resources van de 360 en dan ziet wat ze toch nog allemaal in die engine binnen budget konden doen..

    Ik zou het wel heel raar vinden als de Fox engine zo rigide en beperkt schaalbaar zou blijken te zijn. Alle andere next-gen engines zijn vanaf de grond af op gebouwd om goed te schalen naar elk denkbaar platform (zelfs mobile in sommige gevallen) en dan zou de FOX engine alleen fatsoenlijk werken op de PS4 en een monster PC?
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.605
    Leuk Bevonden:
    8.723
    De Oost-Europese developers zijn sowieso in opkomst de laatste jaren. CD Projekt Red is natuurlijk nog zo'n voorbeeld van een topdeveloper uit die hoek. Zitten ook veel IT specialisten, vooral uit Roemeniƫ en omstreken.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Dat kan dan toch bijna niet met de hardware verschillen tussen de X1 en de PS4 te maken hebben?
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het zou hem aan de engine kunnen liggen (zie PES2015) maar het is wel een dramatisch verschil.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nog erger dan Tomb Raider DE toch? Die was 1080p of 900p met 30fps toch? Onbegrijpelijk als dit gerucht waar blijkt straks. Insane verschil.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar was niet zoveel verschil in. Beide waren 1080p alleen was de One versie locked op 30 en was de PS4 versie unlocked.
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Niet zoveel verschil? Volgens mij had de PS4 constant 1080p en bij de X1 ging dit in cutscenes naar 900..

    Betreft fps schommelde dit naar 40-50 in hele drukke gebieden op de ps4 maar meeste van de tijd 60fps bij de X1 dropte dit weleens naar mid 20...

    Aanzienlijke verschil, overigens was de game ook ietsjes mooier op de PS4.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh dacht dat daar niet zoveel verschil was zolang geleden ook alweer. Een beetje dus maar niet zoals Mordor.
     
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Mordor is vooralsnog een gerucht, ik ga vooralsnog uit van 900 60fps op de X1 (minimaal)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik hou het op 900p en 30fps minimaal hehe.
    720p en 30fps zal echt bizar zijn. Ik ben niet zo fan van de term "lazy devs" maar als het zo is is daar wel iets fout gegaan.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Pff wel vervelend eigenlijk dit. Moest een vader en zn zoontje helpen bij een Xboner. Zn pa zei dat zn zoontje een headset had en of die ook werkte, dus ik ja maar dan moet je een adapter kopen (22,99) en hoe zit het met batterijen, is dat weer zo een oplaadkit.. Dus ja + 22,99.. Dus een complete controller kost gewoon 45,98 extra.. Waarom doet MS dit :confused:..
     

Deel Deze Pagina