1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind dat met de huidige prijskaartjes de Steam boxes zich niet echt op de console markt richten. Het is meer een niche voor de PC gamer die misschien met Steam's Big picture mode al een PC aan z'n tv had hangen maar nu op zich is naar een slickere uitvoering

het is eigenlijk nog net niks. Je mist de uniformiteit van consoles en tegelijkertijd is de specs/prijs verhouding voor veel PC gamers niet super interessant

tenzij er nu modellen zijn waar de prijs/kwaliteit verhouding met de consoles mee kan en ik dat gemist heb.

Jorrie vindt dit leuk.
  2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dit is toch wel opvallend:

Assassin's Creed Unity is 900p/30fps on both PS4 & Xbox One

Assassin's Creed Unity will run at 900p/30fps on both PlayStation 4 and Xbox One, Ubisoft has confirmed, with the publisher opting to aim for platform parity to avoid discussion over the differences in performance.

"We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff," senior producer Vincent Pontbriand told VideoGamer.com while explaining that it's the consoles' CPUs – not the GPU – that prevents Ubisoft Montreal from improving the game's performance.

"Technically we're CPU-bound," he said. "The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it's the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel.

"We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It's not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we're still limited to 30 frames per second."

Last year's Assassin's Creed 4: Black Flag also shipped at 900p/30fps on both PS4 and Xbox One. A post-release patch, however, bumped the PS4 version to 1080p. Ubisoft has given no indication that it has plans to do the same for Unity.

Assassin's Creed Unity launches on PS4, Xbox One and PC on November 14.

http://www.videogamer.com/ps4/assas...y_is_900p_30fps_on_both_ps4_and_xbox_one.html

3. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Haha Ubisoft... Zo te zien zorgt dit nieuws al voor genoeg 'debates and stuff'.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Slap gedoe . Optimaliseer gewoon per platform

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Erg treurig nieuws voor de PS gamer.

Alu-hoedje modus aan - Geld onder de tafel geschoven om het gelijk te houden - Alu-hoedje modus uit.

Laatst bewerkt: 6 okt 2014
  6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Teveel werk denk ik :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Idd, is gewoon laks

8. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Geen AC voor mij dit jaar... }:]

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben al blij dat ze geen boten hebben. Juist de reden dat ik hem haal.

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tja.....aparte beslissing. Maar nu zullen de PS4 only gamers wel zien dat 900p niets is om je druk over te maken.

Insane/Erret vindt dit leuk.
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die CPU shit is ook apart. Beide console hebben de dezelfde CPU en zelfs de One versie heeft een hogere clockspeed.
    Echt domme PR. Dit gedoe zorgt juist voor een groter debat.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dit hele verhaal rammelt aan alle kanten

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Voor jou misschien niet nee, maar als je het gewoon volop kan benutten waarom niet? omdat je anders weer van die huilers krijgt die zitten te zeuren dat het allemaal niet eerlijk is.

Ook wordt het waarschijnlijk tegen gehouden betreft omgevingen..
    Het moet allemaal maar weer gelijk zjjn.. omdat er weer een zwakkere console is.
    Maak die shit gewoon 1080p benut gewoon optimaal de kracht van een PS4.
    Domme onzin dit.

14. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Je wil natuurlijk dat het uiterste uit je machine gehaald wordt, het zou ook belachelijk zijn dat je je pc settings niet kunt optimaliseren. (al is dat ook niet helemaal te vergelijken)

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Het is dat Unity me gewoon doet denken aan Assassins Creed 1 en ik de game daarom een kans geef. Maar voor de rest echt helemaal klaar met Ubisoft. By far de meest gare ontwikkelaar en uitgever tegenwoordig.

16. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Probleem met Ubi Soft is dat ik er toch elke keer weer in trap, of nou'ja soort van.

De AC serie vind ik gewoon tof en alle trailers maken je warm en dan koop je de game en dan is het allemaal wel prima maar meer ook niet, Watch_Dogs was ook zo'n heerlijke teleurstelling voor mij. Op gebied van marketing zijn ze geniaal maar de games mogen kwalitatief toch wel ietsje beter.

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het grootste probleem dat ik met Ubisoft heb, is dat Ubisoft 'sausje' wat ze over hun games heenflikkeren. U-play, kansloze kut side quests, veel verzamelspul en overal 5 edities van. Ik ben daar wel klaar mee :+ Games zijn opzich best tof, maar voor een aanbieding.

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dus nu zijn we aanstellers?

Mallakai vindt dit leuk.
  19. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Watch dogs en bf4 waren ook al 900p op de ps4 en daar hoorde je ook niemand over, maar toen was het iets hoger dan de one versie, nu is het gelijk en dan is het niet goed..lachwekkend. Je speelt een game en geen cijfers/resolutie toch?

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    En console moet toch optimaal benut worden? of ben je het daar niet mee eens?
    Overigens betreft watch_dogs dat je niemand hoorde toen der tijd? http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=818182

Bijna een jaar na de release zouden alle games standaard 1080 moeten zijn op de PS4, X1 kan dit blijkbaar niet aan bij veel games, en daar is nu een PS4 de dupe van.
    Ik speel de games inderdaad en ik zou er graag optimaal van willen genieten.

Lijkt me niet teveel gevraagd.

En nee ik ga geen game PC halen.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina