1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Precies. De ene console moet niet gebottleneckt worden door de hardware van de ander. Wat is dat voor onzin.

Wanneer komt die nieuwe dx? Moet dat geen dikke verbeteringen brengen

Mallakai vindt dit leuk.
  2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje jammer ja. Gewoon de volle kracht gebruiken van de CPU van de Xbox One. Zonde.

Edit: Sarcasme Insane/Erret. ;)

Laatst bewerkt: 6 okt 2014
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  3. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Dat kwam denk voornamelijk omdat Sony loog over dat het 1080 60 fps zou zijn met watch dogs. Stond toen aangegeven op de website van Sony toch dus dan is 900 een Bittere pil als je dat dan verwacht. Net als met killzone mp. Blijkbaar is alleen de pc in staat om zulke spellen in 1080 60 fps te laten afspelen. En dat is gewoon jammer

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Uhm nee, want je had met een AC al een game die 1080P was, het was voornamelijk raar dat het nu ineens weer 900P was, de resolution gate is gewoon gigantisch aangeslagen in het begin van de PS4/X1 dat de uitgevers hier van schrokken.
    Het verschil wordt nu gewoon kleiner gemaakt (iets wat of @Delphiki of @Kevf al begin van het jaar aangaf) en dat is erg jammer dat een console tegen gehouden wordt.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    To be fair kan je qua engine en graphics de vorige AC en deze niet vergelijken. Die van vorig jaar was ook nog steeds een cross gen game.

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dan zou het juist makkelijker moeten zijn omdat je niet tegen gehouden wordt door oudere hardware, blijkbaar willen ze het gewoon safe spelen en een ander bedrijf geen doorn in het oog zijn.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet ik niet. Is wel een meer zware engine en ook een nieuwe die misschien nog niet geoptimaliseerd is.

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Gewoon een bullshit praatje van Ubisoft dit, het is dat ik een mega liefhebber ben van de serie anders had ik deze bullshit gewoon laten gaan.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat was me punt niet.

10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ook van je punt geloof ik niets van.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik verwacht wel een hele rits nieuwe grafische toeters en bellen nu idd

Ik had eigenlijk gedacht dat de 2e AC op current gen op beide 1080p/30 zou worden

Als dat geen optie is wil wel echt kunnen zien waarom dat niet lukt

Dus ik wil tov 4 wel betere belichting, physics, animaties, AI etc

The Order krijgt bijv ook een gare framerate, maar daar zie je tenminste direct op het scherm waarom dat zo is

12. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Natuurlijk mallakai.. Niet omdat Kinect eruit is gehaald en 10% meer gpu is vrijgekomen, betere Dev kits en dx 11.3 waar ze nu gebruik van maken, heeft er vast niks mee te maken dat ze nu steeds vaker bv. destiny gelijk lopen of iig dichterbij komen? Driveclub is ook maar 30fps net als infamous, en dat valt me toch iets tegen, zo een powerhouse is het blijkbaar niet.. Wil je power en 1080 60 fps moet je toch voor de pc gaan als je zo geil van resolutie en cijfers bent

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die indruk krijg ik wel van wat ik zie en lees van previews. Super veel AI op straat, meer indoor mogelijkheden etc

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En dat is dan 100% zeker ook op de consoles? Niet dat alleen een mega pc die drukker bevolkte straten heeft?

Als het op dat soort vlakken echt een stap vooruit gaat zie ik het stapje terug in resolutie wel door de vingers

Maar als het net zo word als 4 en Watch_Dogs (ook geen bijzonder sterke game qua graphics) is het gewoon luiheid en te snel weer een game eruit willen pompen

Het stomme is, Ubi kan het wel. Last gen hebben ze aardig wat grafische toppers afgeleverd (en niet alleen AC,.. Farcry 2 en 3 zijn ook echt geweldig geoptimaliseerd bijvoorbeeld)

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik heb ook nooit ontkent dat de X1 is verbeterd ten opzichte van begin van het jaar of wel? Zelf denk ik dat de games meer gelijk worden getrokken om het grotendeel van het publiek tevreden te houden, en dat vind ik erg jammer.
    Overigens heb ik het niet eens vandaag gehad over de FPS... maar over de resolutie.. beide games die je opnoemt zijn gewoon 1080p.

Ik geil niet op cijfers ik heb een normaal standaard wat gewoon haalbaar is met een PS4, wat de X1 doet boeit mij eerlijk gezegd vrij weinig.
    En zoals ik eerder zei (wel even opletten) wil ik geen game PC.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb het zelf niet gespeeld natuurlijk. Maar het komt wel steeds terug in previews etc. En die zullen nu wel allemaal gewoon de console versies spelen.
    Daarnaast zeggen ze dat vanaf het begin en zie ik het ook steeds terug.

17. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Totdat Naughty Dog even goed ervoor gaat zitten en net als bij de PS3 iedereen even laat zien wat dat ding kan

18. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Blijkbaar haalt je geliefde ps4tje niet altijd 1080p met games, zelfs de killzone mp haalt het niet.. En dat is first party. Misschien moet je eens je standaard naar beneden schroeven.

Zelf denk ik dat de ps4 ook niet krachtig genoeg is en dat het weinig te maken heeft met het publiek tevreden te houden. Aangezien je geen game pc wilt moet je het maar gewoon accepteren dat het gewoon wat minder P is..

19. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Alleen maar goede zaak toch.. Ik zie het liever ook nog veel mooier en hogere resoluties hebben, maar voorlopig lijkt dat alleen voor de pc weg gelegd en dat vind ik jammer voor zowel ps4 als de one eigenaren

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Mijn geliefde PS4tje.. wat schattig.
    En de laatste first party games halen wel allemaal 1080p... your point?

Tuurlijk denk jij dat de PS4 niet krachtig genoeg is, je hebt immers een mooie gekleurde bril op.
    En neehoor, ik hoef het niet te accepteren, want het is gewoon mogelijk om dat te halen (verschillend games hebben dit ook aangetoond) dus waarom zou ik iets accepteren als het haalbaar is?

Het was een ander verhaal als er gewoon geen enkele game 1080P haalt.

Deel Deze Pagina