1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga ook echt constant de hele tijd ''ik vind dit en dat...'' zeggen, want dat doet iedereen toch? Kom op nou. :) Ik zei niet....''Dude heeft gelijk en als jij dat niet zo ziet...dan heb je het mis.''.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Groot verschil tussen iemand heeft gelijk en ik vind dat hij gelijk heeft. En je hoeft niet bij alles te zetten ik vind. Maar in dit geval wel

Als ik zet halo is beter. Dan zet ik het toch niet neer als een mening maar als een feit?

"Halo vs kz nuff said" vind ik echt niet overkomen als een mening

X-Junk en Mallakai vinden dit leuk.
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb me ook best vermaakt met vooral Killzone 3 (2 ietsje minder, en Shadow Fall flink minder) maar je moet die serie niet gaan vergelijken met Halo

Halo is zo'n invloedrijke franchise, daar kan op consoles alleen CoD tegenop. Halo heeft ontzettend veel trends gezet qua design (shields, max 2 wapens, voertuigen, sandbox levels, cascading AI, noem maar op) en deel 2 was DE breakout game voor Xbox LiVE.

Halo 3 zijn meer exemplaren van verkocht dan alle Killzone games zowat bij elkaar opgeteld volgens mij. Die attach rate zegt wel wat.

Maar wat het nu is,.. Er is geen nieuwe IP van dat kaliber deze gen
    Er is ook geen nieuw IP van het kaliber Gears of War. Er is geen Uncharted , er is wat mij betreft nog niks in de 1st party lineups waar we later net zo nostalgisch naar gaan kijken als die games.

Het is gewoon mager. Ryse,The Order, Knack en zelfs Titanfall,.. dat worden echt geen generatie definierende franchises zoals Gears en Uncharted of Halo en GT.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Persoonlijk zou Division me ook niet eens boeien als was het van Rockstar, heb echt met die game. Witcher gaat gruwelijk worden, maar helemaal geen zin in zo'n lange game. Ik heb meer Beyond/Heavy Rain-games nodig die hooguit een uur of 12 duren. :+

Maar was Persona 5 vergeten, dus alles is weer goed. Niks anders nodig.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    The Division en the Witcher reveals waren precies wat ik wil van next-gen. Ben alleen nog wel erg bang voor die onvermijdelijke Division 'downgrade' :+

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het heeft sowieso even tijd nodig voor er weer zoiets groots komt, AC was ook gewoon een groot succes en Watch_Dogs kennelijk ook.... Destiny tsja is misschien wat geforceerd maar toch is het echt tof.

Maar games zoals: Knack, Ryse, Titanfall, Sunset zullen bij lange na niet zo groot worden als Gears of Halo. (al heeft Titanfall wel de meeste potentie)

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Even iet anders, deze Nederlander is een baaaas.

Beter komt er een nieuwe Mafia-game.

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    uhm nee het is zoals ik al eerder zei nog altijd een mening.
    Dat jij het ook vind betekent nog geen feit.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Net de Bayonetta 2 demo gespeeld. Voorlopig nog geen One of PS4 nodig, damn. _O_

En dat was pas de proloog. 8)

10. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Damn wat een spel _O_, ben ik even heel erg blij met m'n WiiU, ook vloeiende 60fps beelden

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    En dit is pas de proloog, he? Bij de meeste games zou zoiets het eindspektakel van de game zijn. 8)

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt, een explosie van awesomeness en het neemt zichzelf niet té serieus.

Toch mis ik vooral voor de X1 zo'n soort game, wie weet dat scalebound daar verandering in gaat maken...

13. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Watvoor resolutie want dat maakt de game natuurlijk :p

Mallakai vindt dit leuk.
  14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    960x540 natuurlijk :+

15. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Vermaak mij eerlijk gezegd meer dan prima met de ps4/x1.. Meer met de ps4 want SO is nog niet uit. En er komen imo heel veel vette games uit de komende tijden.. En Bloodborne, als een Souls fan ben ik enorm blij met de komst van deze game.. Nu nog een fallout 4 en dan vind ik deze gen al geslaagd.

Zit er wel aan te denken om misschien horizon 2 te halen.. Is er een demo van btw?

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
  17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Horizon 2 is een demo van en die geeft je wel een goed beeld van het hele spel (waar nog veel meer te doen is met tuning/leveling, events etc).

Tot dusver vermaak ik me overigens prima met mijn X1 en ik ga ook geen 2e console erbij halen (zie ik het nut niet van in). Multiplats als Battlefield en Diablo hebben me al honderden uren bezig gehouden en zijn de aanschaf van de X1 alleen al waard geweest. Ook de exclusives Dead Rising 3, Forza Horizon 2 en aankomende Halo collectie geven mij het gevoel dat ik met de X1 de juiste keuze heb gemaakt. De exclusives van Playstation spreken mij minder aan, al denk ik dat dat vooral komt omdat ik met games als Halo en Forza ben opgegroeid en nooit LBP, Uncharted, Killzone of Drive Club heb gespeeld. Een Bloodborne of Ratchet & Clank lijken me wel leuk, maar zijn geen investering van €400,- waard. Kortom, zonder Playstation af te kraken, ik ga er nooit één kopen en vind Xbox geweldig. Volgens mij heb je daarmee het ontstaan van fanboys ook direct kort samengevat :+.

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Valt mee, iedereen z'n eigen ding... je koopt uiteindelijk een console om de exclusives (en dat alle multiplats daar op verschijnen) al is Driveclub wel een nieuwe game ;) (deel 1 in de serie als ze ooit deel 2 gaan maken)

19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Uhm, nee.
    Je bent geen fanboy als je blij bent met je console omdat je meer plezier hebt aan de exclusives die daarop komen.
    Dat noemt men 'goed nagedacht over je keuze'.:thumbs:

Ik voel daarintegen nog niks voor de aanschaf van de Xbone. De Halo collection is leuk, mar heb ik al kapot gespeeld vroegah, en bovendien, voor 1 game een console aanschaffen is me wat te gek. Paar jaar terug had ik het wel gedaan, maar ik ben wat wijzer geworden denk ik dan maar.:+

20. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Bedoelde eigenlijk ook Gran Turismo (de concurrent van Forza). Was even in de war door de recente release van Driveclub (de tegenhanger van FH2).

Ik denk dat ik Forza leuker vind dan GT, al is het maar omdat ik veel plezier heb beleeft aan Forza 2/3 op de 360 en nu weer FH2. De laatste GT die ik gespeeld heb was nog in de early days van de PS2. Om een objectieve mening te kunnen geven zul je beide consoles en games moeten bezitten, maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd. Het is daarmee ook veel te persoonlijk om een goed oordeel te kunnen geven wat de betere franchise of console is. Cijfertjes als 900p, 1080p, 30/60fps hebben daar in mijn ogen niets mee te maken en worden nu misbruikt om aan te geven wat de beste console is. Het is gewoon een kwestie van smaak en voor de consument is het alleen maar goed dat er concurrentie is.

Deel Deze Pagina