Het is ook niet positief , maar je kan niet ontkennen dat we van Sony een druppel launch hebben gekregen en door MS gewoon naar achter geschoven zijn. We zijn nu eenmaal qua aantallen maar een kutlandje vergeleken met bijv de USA.
Wat MS en Sony betreft zijn we het dan gewoon niet eens. Korte termijn heeft Sony de wind nog mee, maar ze zijn niet futureproof en ik denk persoonlijk dat ze dat op gaat breken. De lange adem wint uiteindelijk altijd
Wat prijzen en de manier van aanbieden van digitale games betreft ben ik het wel helemaal met je eens. Op PC ging die trend volgens mij ook zo hard juist omdat het qua prijs ontzettend aantrekkelijk werd gemaakt.
Maar op consoles is die trend er niet omdat uitgevers toch een soort monopoly hebben. Er is maar 1 Store per platform.
En gekoppeld aan het feit dat we ook steeds minder demo's krijgen ben ik zelf ook nog wel wat huiverig om digitaal te kopen want zoals je zegt, als het een miskoop is ben je de sjaak want er is geen restwaarde.
Maar dat remt een game als Destiny niet qua Digital sales , dat word blind gekocht. Denk ook dat je wat dat betreft ook wel verschillen in percentages digital en disc kan zien tussen een game als Alien (wat een beetje een gokje is qua smaak) en bijvoorbeeld CoD waar iedereen weet wat hij krijgt.
Op consoles zijn de uitgevers op dit moment nog een beetje schizofreen bezig, steeds meer releases zijn digitaal en te preloaden of te streamen of noem maar op. Maar aan de andere kant durven ze de retailers nog niet echt zeer te doen door de prijzen op een niveau te zetten waar digitaal in 1 klap voor iedereen de meest interessante optie is. Of... ze denken dat de trend zo onvermijdelijk is dat ze de overgang liever langzaam maken op een hoger prijsniveau.. Want dat het een trend is blijkt iedere maand weer. Oktober was een record maand voor digitale sales op current en last gen en November gaat met CoD, AC , GTA, Dragon Age, Farcry dat record verpletteren
Laatst bewerkt: 28 okt 2014