1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    SF is ook niet meer zo groot als het geweest is. Dat speelt ook wel mee. Bij een gewilde game die exclusive word gemaakt om wat voor reden dan ook (zie Bayonetta, wat een zelfde soort regeling als SF was, geen uitgever voor te vinden en dus heeft Nintendo er wat geld in gestoken) worden gamers die dat platform niet hebben boos.

Dat er niet zoveel te doen is over de exclusiviteit van SF zegt denk ik iets over hoe hot SF nog is helaas :/

2. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Ook Live was de pineut maar ik moest even lachen,

Dribble en Kevf vinden dit leuk.
  3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Geen SF V op de X1?! Ga er inderdaad geen 2e console voor kopen, maar dit is dan wel de eerste exclusive van de PS4 die ik ga missen.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Fighters zijn over het algemeen toch niet zo groot, ik zou ook nooit voor slechts 1 fighter een console kopen. Toen ik een Ps3 had heb ik wel veel fighters gespeeld omdat de console regiovrij is en veel japanse fighters komen zelden in de EU uit. (en de dpad natuurlijk)

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Xbox One SDK leak reveals development access to seventh CPU core

The November 2014 Xbox One development tools were leaked over the holidays and according to what was gleaned from the latest SDK, developers now have access to the console’s seventh CPU core. Per the information leaked by H4LT and explained in layman’s terms by Digital Foundry, the additional CPU power will allow games to run smoother, but it also means developers may have to cut “custom, game-specific voice commands” used via Kinect in order to use the extra core.

“Kinect’s infra-red and depth functionality is also disabled. Secondly, the amount of CPU time available to developers varies at any given moment – system-related voice commands (“Xbox record that”, “Xbox go to friends”) automatically see CPU usage for the seventh core rise to 50%,” said Digital Foundry.

“At the moment, the operating system does not inform the developer how much CPU time is available, so scheduling tasks will be troublesome. This is quite important – voice commands during gameplay will be few and far between, meaning that 80% of the core should be available most of the time. However, right now, developers won’t know if and when that allocation will drop. It’s a limitation recognized in the documentation, with Microsoft set to address that in a future SDK update.”

There’s more information in there which gives you look into what developers will and won’t be able to do regarding the extra core. It’s a bit techy, as usual, but for those interested in such matters it’s a good read.

http://www.vg247.com/2015/01/03/xbox-one-sdk-leak/

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat is toch al een tijdje bekend? Dat er extra kracht is door het droppen van de Kinect. Ze hadden er uberhaubt niet eens moeten beginnen. Die extra kracht hebben ze hard nodig om in de buurt van de PS4 te komen. Als PS4 bezitter lijkt het me ook wel positief, want bij multiplatform games gaat de One echt een blok aan het been van de PS4 zijn. Ik heb toch al een paar keer gelezen dat ontwikkelaars niet de kracht van de PS4 benutten omdat de Xbox One het niet aankan.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is wat anders. :)

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nog een boost begrijp ik eruit, altijd goed. :D

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Een boost is altijd goed voor de Xbox, daardoor gaan devs hopelijk bij multiplats er ook het maximale eruit halen.

10. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Maar als ik het goed begrijp hebben ze er nog vrij weinig aan omdat er op een willekeurig moment een gedeelte kan worden ingepikt voor voice commands.

11. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ging het niet om een leak wat ervoor zou zorgen dat het opbouwen van de X1 makkelijker zou gaan worden? Of heeft het nu weer meer te maken met hele Windows 10 verhaal op de X1. Maar meer power is altijd goed al is volgens mij de CPU juist niet het probleem bij de X1 maar het hele DDR verhaal.

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Heel veel spellen hebben character creation en ik had juist deze generatie gehoopt dat je nu een keer characters zou kunnen maken met toffe haarstijlen. Dus in plaats van klonten bruin op het hoofd, zoals in de Bioware spellen, gewoon echt haar.

Dat is ook de enige reden waarom ik Tomb Raider Definitive Edition heb gekocht, het enige spel wat op dat vlak wel aan mijn verwachtingen voldoet. In andere spellen zie ik het gewoon niet. Ik vraag me toch een beetje af of het luiheid is van de ontwikkelaar. Volgens mij hebben die gasten genoeg kracht om mee te stoeien, maar ze halen het er niet uit bij de One en de PS4. Het zijn maar slechts details, maar het zijn voor mij wel de kleine details waardoor een spel next-gen aanvoelt.

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Haar blijft volgens mij een lastig iets om helemaal goed te krijgen, het zal vast wel kunnen maar volgens mij vergt het ook aardig wat rekenkracht om dat altijd goed in beeld te krijgen, iets met particals en dat soort dingen, volgens mij kan @Flavourlicious dit haarfijn uitleggen.

Sunset overdrive doet het nog wel goed met verschillende haarstijlen, maar dat stijltje moet je wel aanspreken.

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het hoeft allemaal niet super realistisch te zijn, maar zo lelijk als in Dragon Age Inquisition hoeft nu ook weer niet. In Mass Effect koos ik ook altijd de minst slechte. De Koreaanse MMO's hebben altijd goede tools voor character creation, ook voor het haar. Bijvoorbeeld Black Desert Online. Ik hoop dat de consoles daar een beetje in de buurt gaan komen.

15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Wie weet in de toekomst ja, volgens mij heeft de Gears serie eerst ook geen vrouwelijke modellen gemaakt omdat het haar er altijd brak uitzag in de Unreal engine.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Idd, maar die character creation is ook echt ziek!

@Nightbringer

iMark 007 vindt dit leuk.
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    18.5 miljoen verkochte PS4's. Echt een bizar aantal.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-01-06-playstation-4-has-sold-18-5-million-units-worldwide

Met 4 games per ps4, dat is een hoge attachrate.

18. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Pff....en 4,1 miljoen in iets meer dan een maand!:eek:
    Was een leuke kerst voor Sony.

Echt impressive. Nu wat meer geld stoppen in het stabieler houden van PSN.:+

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Niet wat meer, veel meer

die 4.1 miljoen extra ps4's is zeker waarom wij in de kerstvakantie niet online konden :+ eikels

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vind het aantal PS+ gebruikers wel opvallend laag. Er van uitgaande dat daar ook wat tussen zitten die alleen een PS3 en/of Vita hebben heeft dus maar ongeveer de helft van alle PS4 bezitters PS+

Nu zou ik het alleen voor de gratis games ook (nog) niet halen maar had wel gedacht sat er meer mensen die tof af en toe online gamen

Deel Deze Pagina