1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Grotendeels eens met iMark. Had een 360 en door DRM en andere crap voor de PS4 gegaan en tot nu toe geen seconde spijt. Sterker nog heb nu 2 PS4 in huis een Wii U en geen xone, de 360 staat er nog wel. Heb bij Microsoft ook het idee dat DRM en always online niet zijn afgeschaft maar uitgesteld omdat het publiek er nog niet "klaar" voor is.

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Inferieur? Ja vooral in het begin, dat zeker. Maar dat begint langzamerhand steeds beter te worden. Of we over een jaar vanaf nu nog steeds naar resolutieverschillen zitten te kijken vraag ik me echt af. En zelfs dan nog is het geen wereld ramp, 900p vs 1080p vind ik zelf goed te doen. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik niet liever 1080p zie op Xbox One, of course not.

Dus dat de Xbox One de PS4 niet kan bijbenen vind ik overdreven. Ik vind zelf dat het steeds beter gaat met Xbox One en dat is absoluut voor een groot deel aan Phil Spencer te danken. Ja Microsoft heeft domme beslissingen gemaakt met die Kinect en ja...Project Milo was een aanfluiting, maar als we over valse dingen gaan praten.....is Sony hier ook alles behalve onschuldig aan. :) Kom we pikken Tomb Raider even tijdelijk in? (dat tijdelijk is afwachten trouwens), mja...Sony: We pikken Street Fighter V effe volledig in, kom we maken een deal met FromSoftware voor Bloodborne, Deep Down, en nog meer games van third parties die ik even kwijt ben.

Creativiteit weg bij MS? We mogen uitkijken naar Ori and the Blind Forest, absoluut wel een creatieve game te noemen. Quantum Break lijkt ook aardig gaaf te gaan worden en het hele concept is misschien niet super origineel, maar is dat zo'n ramp? MS heeft ook genoeg interessante dingen aangekondigd en ze zitten echt niet stil, don't worry. PS3 topper na topper? nah sorry man, ieder zijn ding uiteraard, maar daar ben ik het echt niet mee eens. Had de PS3 uiteindelijk meer toffe exclusives dan X360 na de introductie van Kinect? Ja dat wel weer, maar er was ook genoeg 'meh' spul te vinden op PS3, leuk dat het exclusives waren maar het stelde uiteindelijk weinig voor. Ik noem een Starhawk bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 6 feb 2015
    Ypuh vindt dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Sony poepte wel topper na topper in de laatste jaren. Waar Sony met Nino kuni, Journey, TLOU en Beyond 2 Souls kwam, kwam MS met een gare Halo 4 en Gears J.

Dat ik einde van vorige generatie toffere games heb gespeeld op de PS plus het DRM gezeik heeft me doen overstappen.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat gedoe over Tomb Raider vind ik ook een beetje overdreven steeds. Gaat juist goed met de first party studios van MS.
    Games opkopen vind ik verder ook niks. Maar als MS het doet is het gelijk 10x erger om een of andere reden.
    Daarnaast moet je bij PS wel van bepaald soort games houden om volledig gebruik te maken van de first party studio's. Anders is het ook aardig karig. Zelfde bij MS.
    Dus moeilijk om te zeggen dat de een betere exclusives heeft etc.

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Altijd dat gezeur over de kinect en verplichte online ook, wees blij dat ze geluisterd hebben naar de kritiek, zo heb je wel het idee dat het bedrijf naar hun klanten luistert.

En tsja, always online... ik speel eigenlijk alleen maar online games dus ik zal wel online moeten zijn om die games te kunnen spelen.

Vergeet niet dat het hele opkoop verhaal voor alle 3de kampen geldt, niemand is onschuldig en ik heb er als gamer niet direct veel last van, alleen tsja Persona 5 is wel Sony exclusief en dat is ook niet een first-party studio.

Ik krijg ook de indruk dat veel mensen die kritiek op de console hebben ook net juist de mensen zijn zonder een X1, ik gebruik m'n Kinect nog steeds en vind het toch wel een erg handig ding... een must buy niet, maar ik zou waarschijnlijk ook niet meer zonder kunnen.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je moet spindoctor worden. :D
    Want dan kan je alles wel aanpassen naar iets positief. Dat gedoe ten eerste had er nooit moeten zijn. :)

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Is er ergens een open vacature?

Mbt dat online gedoe, ik ben al tijden steam gewend en heb alles digitaal dus ik snapte persoonlijk het probleem niet. (de 360 had dit ook met arcade games en als je offline was)

Ma'ja that's me.

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik krijg de indruk juist dat er nog steeds een aankoop aan het verdedigen zijn ongeacht welke console. Uiteindelijk zijn we in meer of mindere mate gamers, maar wel met diverse smaken. Kunnen we dan niet gewoon blij zijn als men voor zijn gevoel de juiste keuze gemaakt heeft mbt een console of game?

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Amen.

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.117
    Dit topic is daarvoor bedoelt, als jullie dat niet willen gaan jullie toch weg?

Wat is er nu trouwens bekend van Quantum Dream?

Nightbringer vindt dit leuk.
  11. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Lekker kinderachtig gereageerd weer. Waar moet ik mijn mening dan geven over het feit dat er nog steeds naar andere consoles gekeken wordt? Precies ;)

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.117
    Ja, om de zoveel pagina's komt dat verwijt weer voorbij. We weten wat jullie er van vinden, hoeft niet steeds herhaalt te worden of wel?

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Het is het vs topic, als het hoort hier ook niet koek en ei te zijn :D

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar Battlefield HL is maar 720P op de X1.... :D

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja en 900p op de PS4. Zelfs op Neogaf krijgt Visceral en DICE aardig wat kritiek daarop. Zelfde resolutie als BF4. Alleen zijn we nu 15 maanden verder en hebben beide consoles ontzettend veel updates gehad. Daarnaast is Hardline zelfs minder mooi dan BF4. Wat het nog meer bizar maakt. Dus Hardline is verder niet echt een maatstaf.

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Komisch dat je dan nu begint over om de zoveel pagina's, want dat gebeurt ook met dat verdedigen van . Ik verwijt verder niemand, maar ik gaf aan dat er ook een andere manier van kijken is. Ik weet welk topic dit is hoor, dus daar hoef je niet op te wijzen.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Neuh. Fok die Xboner. Ding staat alleen maar in mn woonkamer ter opvulling van die lege plek linksonder in mn TV meubel

Reckuuza, Mallakai en Kevf vinden dit leuk.
  18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.117
    Jezus man, wat wil je nu zeggen eigenlijk, duidelijke argumenten gebruik je ook niet 8)

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wie ik? Mijn argument om een Xboner te kopen is om mn tv meubel op te vullen. Dat doet ie nu ook. Net mn videorecorder weggehaald en het past precies

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is: "boeie" Iedereen heeft zn reden waarom hij blijft/overstapt van console...

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Yup. Wat mij betreft is Hardline echt een bullshit product.

Deel Deze Pagina