1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeg ook nergens dat dat niet zo is ;)

    Maar ik ben zeker niet iemand die blind is voor kritiek op de console die ik zelf heb gekozen.

    Vreemde aan het hele verhaal is dat AF helemaal niet veel performance vreet. Hopelijk komen sommige devs er nog op terug.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is al sinds de launch eigenlijk. Sony zei toen dat het een bug was. Maar vooralsnog mist iedere game het nog steeds. Vind alleen dat het niet echt veel uitmaakt.
    Op de screens zie je het wel. Maar in motion. Mwah.
     
  3. JamuellAble

    JamuellAble New Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    9
    Naja dat Sony zo loopt te pronken met zn hardware en dan dit soort nadeeltjes heeft.. Is eigenlijk heel erg.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.499
    Leuk Bevonden:
    5.117
    Ja, verschrikkelijk. Sony moet zich doodschamen voor dit grote debacle.

    :lollol:
     
  5. JamuellAble

    JamuellAble New Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    9
    Als je zelf roept dar je door betere hardware beter bent dan je concurrent, mag je niet dit soort fails hebben.
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach, 1080p of 900p met wel AF, was de afgelopen tijd toch al vaker voor gekomen?

    Ma'ja wel opvallend als je het zo ziet:

    [​IMG]

    Al zijn er kennelijk ook genoeg games zonder die problemen:

    [​IMG]
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Had de PS3 hier ook niet last van met een aantal games? Waardoor je dan zo'n ''washed out'' look kreeg. Als het allemaal niet zoveel kracht kost is het apart dat de ontwikkelaars het niet toepassen. Nou ja...bepaalde ontwikkelaars dan.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dacht dat t bij de ps3 gewoon low res textures warem ivm geheugenbeperkingen
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kan me niet voorstellen dat een PS4 Anisotropic Filtering (AF, scherpstellen van textures onder een hoek) niet aankan. Met de game waar wij aan werken heeft het op een craplaptop en een goede pc letterlijk 0 effect op de performance.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het hoeft geen performance issue te zijn, misschien conflicteert t met het een of t ander
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat zou wel logischer zijn, al is dat filteren een effect dat al super lang wordt gebruikt. Dat is alsof de PS5 straks totaal geen anti-aliasing meer ondersteund of zo. Maar ja je weet maar nooit. :+
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het vermoeden is dat het in de SDK van de PS4 niet altijd standaard aan staat. Iaw lazy devs. Het betreft nu iets van 7 spellen oid geloof ik, dat op een totaal van 300 spellen. Niet een heel groot gedeelte maar wel 7 te veel.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is idd gewoon laks...
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit is ineens wel een extreem geval zeg.

    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=999110

    http://www.eurogamer.net/articles/d...er&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

    Face-Off: Resident Evil Revelations 2
    Xbox One trumps PS4 in Capcom's new sequel.

    Nearly every outdoor section struggles on Sony's platform, with a large forest scene in particular falling under 30fps regularly, while those same sections on Xbox One averaged between 50-60fps by comparison.

    Indoors, the first thing that becomes apparent is the lack of environmental detail. The prison is made up of a series of hallways and rooms, all of which are boxy and simplistic in design. Textures are muddy and often of a low resolution while the precious few objects dotted around the environment never really sit well within the scene. When combined with some unattractive specular highlights, many of the games surfaces are left looking muddy and indistinct. Worse still, the PlayStation 4 version of the game appears to use lower resolution specular maps compared to the PC and Xbox One releases.
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.960
    Kan toch niet aan de PS4 liggen? Lijkt me meer aan de devs liggen.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar dat kan toch niet? Capcom is toch een Japans bedrijf dus automatisch pro-Sony??:eek:


    :x
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Misschien krijgt de PS4 nog een patch, want dit gaat serieus nergens over.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat is gewoon verkeerd geprogrammeerd inderdaad. Wel slecht dit.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en geeneens wat je noemt een next-gen game, matig.
     
  20. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90

Deel Deze Pagina