Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Beide consoles deden het goed last gen, dit heeft ze denk ik niet echt geprikkeld om met echte knallers te komen.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk eerder dat devs hebben overschat wat "knallers" zijn. Games als Titanfall. Infamous. The Order. Halo MCC. Destiny allemaal "OK" maar niet geweldig. Denk dat de devs dat anders zagen.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Een knaller creeeren betekend risico's nemen. Op het moment dat je een budget van 100 miljoen oid in games pompt is het extreem belangrijk dat je daar winstgevend uitkomt. Als een AAA productie namelijk compleet flopt is een bedrijf in veel gevallen de pineut. Bedrijven zijn dus constant aan het onderzoeken wat nu werkt en stoppen daar dan kleine originele elementen bij. COD/Titanfall met die trust dingen, Forza met Drivatars, Halo met ADS etc. Wat gamers graag zien is dat bedrijven het andersom doen. Een compleet origineel concept met een aantal elementen waar al bekend van is dat het werkt. En devs weten dat echt wel en de afweging is gewoon: hoeveel risico wil je nemen?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ZeroPunctuation legt het goed uit in de eerste anderhalf minuut van deze review:

Cookie vindt dit leuk.
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat duurde niet lang Dulle. :p

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, het speelde al langer, was gewoon lekkere timing van jullie. :+

200 euro vond ik cheap genoeg om in te stappen. (kreeg het aanbod om de kosten te splitsen)

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ori kopen, uitspelen, en de Xbox weer te koop zetten ;)

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Will do!

:+

9. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    \huh heb je al een xbox gekocht?

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb nog eens gekeken, en er lijkt inderdaad opeens een apparaat extra te staan. :fry:

LageTrial, AnubisNefer en WinterBase vinden dit leuk.
  11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  12. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    @DulleNL DULLEEEEE !!!!!! OMGGGG hahahaha, hoe kom je aan 200 dollar trouwens voor dat ding?

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Even goed lezen wat die zegt. ;)

14. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ook nog de witte... *kwijl

Lekker Dulle! Inderdaad zeker Ori proberen :) Echt een pareltje

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Huh je had toch al een One?

16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Had ja. Daarna weer niet en nu weer wel

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Qua exclusieve games ben ik het daar wel mee eens, er is nog geen echte klapper geweest op de current gen consoles, maar ik vermaak me prima met een game als Destiny (al duurt dat nu ook te lang met die uitbreiding)
    Ook al is het aantal keer aangehaald, deze gen is pas anderhalf jaar onderweg, er zijn tot nu toe zat games uit, Destiny was in mijn ogen toch behoorlijk vernieuwend op de consoles.
    Met name de raids etc waren toch redelijk uniek met zo een grote game.

Misschien heb je zelf iets te veel verwachtingen betreft deze gen? ik ben zelf teleurgesteld in de exclusieve games van de current gen consoles, ik hoop dat Bloodborne (toch echt deel 1 in de serie) dit vervelende gevoel kan wegtrekken, ook is het erg spijtig dat een Uncharted uitgesteld is en dat Sony weinig tot eind van het jaar niets uitbrengt.

Qua games in het algemeen zit het goed bij mij, qua exclusieve games is het uitermate teleurstellend (voorlopig)

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij draait de E3 voornamelijk om games die in het najaar gaan verschijnen. Zolang de E3 nog niet is geweest ga ik me niet druk maken. Ik neem aan dat Sony niet al zijn geld op Uncharted heeft gezet, dat zou behoorlijk dom zijn. Mircrosoft komt met Halo, Quantum Break en Tomb Raider. Als Sony daar niks tegenover zet, dan gaan ze dat wel voelen. Games als Tearaway zijn geen concurrentie voor de genoemde blockbusters van MS. Als ze Until Dawn maar niet uitstellen om wat in het najaar te hebben. Dat zou voor mij echt een teleurstelling zijn.

19. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Wat ik wel weer een beetje jammer vind bij MS is dat als ze een exclusief hebben, die vaak ook voor PC verschijnt. Afgelopen week dacht ik (nog) een reden gevonden te hebben voor een xone, namelijk ori. Maar later kwam ik erachter dat die ook op PC was. Dus die reden was alweer weg gevallen.

Snap dat dat niet geld voor alle exclusives. Maar zoals hierboven al gezegd wordt, momenteel is het op beide platformen nog niet heel interessant voor exclusives. Dus ook nog niet echt een reden gevonden om beide consoles in huis te halen. Later zal dat wel anders worden.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat dat het MS niet uitmaakt. En dat gaat nog wel meer gebeuren straks met windows 10.
    De Xbox One gaat gewoon straks het "instapmodel" PC worden. Voor mensen die toch liever achter de TV spelen en plug and play willen spelen. En gewoon de voordelen van een console willen hebben. Of je speelt op de PC met alle voordelen en nadelen. Het maakt MS niet uit. Want games ook op de PC resulteert in meer sales van de game en straks met windows 10 zorgt het er ook voor dat je dan ook in de Xbox infrastructuur zit.

Zoals ik laatst als plaatste van een mod van Neogaf.

"People need to readjust their frame of reference. In 2000 or even 2005, we could look at the console space as an easily circumscribed competition. Sony's Playstation competed with Nintendo's system competed with the Xbox, and that was it, more or less.

That world has long since passed, and there are lots of other competitors to deal with. iOS exists. Android exists. Facebook/browser exists. PC has shed its struggles and is now bigger than ever.

Microsoft's real fight is no longer particularly with Sony; the fight is with Apple, Samsung, and Google more urgently now. If Xbox is going to continue to exist, it has to mesh with those plans, somehow. It can't be its own thing disconnected from the rest of Microsoft."

Deel Deze Pagina