Mjah Ziet er leuk uit inderdaad, dit moet je doen : 01) Open de onderkant door middel van 6 torx schroeven 02) Verwijder kap bovenkant 0 Trek ATA kabel + molex kabel uit HDD 04) Schroev torx los in midden van HDD en DVD 05) Verwijder HDD 06) Trek het gele stekkertje los wat op moederbord zit naast de spanning aan de voorkant van de XBOX ( Wat naar het printje gaat aan de voorkant van XBOX ) 07) Wip voorzichtig aan beide kanten van het front, het front los ( Je hoort hem clicken ) 0 Dan zie je het printje al zitten in front.. Dit kan je loshalen door een clicksysteem wat je gewoon ziet zitten Als je dit allemaal gedaan hebt kan je bij de leds.. Let wel dat dit 2 kleuren leds zijn.. Deze kan groen als rood aan namelijk. Je kan deze gewoon vervangen door een 3mm led.. Middelste pootje is - de bovenste is groen, onderste is rood.... TIP : Maak draad 29 bloot van flatcable van de HDD en soldeer er een draadje aan.. Deze kan je dan doorlinken naar een led die op het print zit waar je ook de blauwe ledjes wilt plaatsen.. Je zou er dan nog een ledje bij kunnen plaatsen en deze aan kunnen sluiten op de flatcable... Deze gaat dan knipperen als er HDD activiteiten zijn... Ziet er leuk uit een HDD led... en je hoeft ook niet te boren of andere gekke dingen te doen.. Grt 70373R
Is er misschien ook iemand die de fan vervangen heeft, of misschien iemand die waterkoeling ingebouwd heeft???
Mjah Ik heb erg veel mods op mijn XBOX'en dus ook de fan vervangen. Ik heb speciaal voor jou ff een foto gemaakt van mijn fan.. Hier is die dus : Deze fan doet 4500 RPM met een geluidsproductie van 24dBA en een luchttoevoer van 26 CFM... Deze is erg erg stil.. Ik heb deze in een v1.1 XBOX zitten en de XBOX hoor je bijna niet meer.. Het mooiste van deze fan is dat deze in de XBOX past zonder te boren of breken van de fan.. Deze kan zelfs geklikt worden waar normaal de orginele fan zit... Leuke fan dus voor de XBOX.. Deze kost 15 €, als je r 1 wilt moet je me maar ff mailen : Grt 70373R
cool , ik ben ook begonnen met het modden van mij xbox , heb het xbox jewel in het midden eraf gehaald en deze vast doorzichtig gemaakt door de groene verf er af te schuren en daarna the polijsten zodat hij mooi doorzichtig is ik moet alleen dus nog een ledje in het midden maken zodat hij mooi oplicht en gaatjes maken aan de bovenkant en mischien de powerled vervangen , de fan vervangen klinkt ook niet moeilijk ,dus laat ik dat ook maar doen ik had trouwens ook gehoord dat je de ata 33 cable kon vervangen door een ata 100 , en dat ie dan sneller cd's kopieert het scheelt iets van 2 min ofzo , maar toch vet om het in te bouwen, mischien is een apart xbox modding forum iets ? zonder de modchips natuurlijk want dat mag niet zou trouwens wel vet zijn als die clear blue case fans erop kunnen ,deze dus http://www.casecooler.com/crysclearcas.html
Mjah Veel mensen vragen mijn wat voor een mod ik heb op de XBOX.. Ik heb een paar modificaties zoals deze : Externe HDD gebouwd in een console switcher : Neon licht onder 1 van me XBOX'en : Reset button : Hier de controller zelf + switch : HDD activity LED samen met NEON schakelaar : Hier me jewel na operatie =] : Hier een kleine licht mod in controller : Hier dan de blauwe LEDs : Hier een fan swap met orginele : Grt 70373R
Errrug kewl gedaan moet ik zeggen, ziet er erg stoerj uit. Helaas zelf niet zo'n wizard qua elektronica.
Wil je dit??!! Al die lelijke knopjes en lampjes... wat mot je ermee??? Dit klinkt misschien een beetje negatief, maar ik ben serieus benieuwd naar het 'waarom'. Wat wil je er mee bereiken en waarvoor zijn die extra knopjes en schakelaartjes?
Moet iets persee nut hebben dan? Hele volksstammen stylen hun auto, met welk doel? Ze vinden het mooi.... who gives a **** als het niet gelijkt een doel heeft? Verder staat er toch bij de knopjes wat het doel is?
Ik ben net wakker maar ik snap het eerste plaatje niet....lijkt wel of je daar een hele grote en een kleine xbox hebt staan...:{ Voordat iedereen mij gaat uitleggen dat dat niet bestaat, ik weet.
er staat bij Externe HDD gebouwd in een console switcher, zal op de een of andere manier wel zo´n console switcher zijn die het uiterlijk van een xbox heeft alleen dan kleiner.
Mjah Tha Mike heeft gelijk, de console switcher lijkt exact op een XBOX alleen heeft het de formaat 21cm bij 14cm ofzow.. Ziet er leuk uit dus =] Justixe : Nee ik wilde dit niet.. Ik heb dit onder druk gedaan van het UN leger uit de VS.. Beetje domme vraag vind je niet ? Ik ben blij dat mensen een mening hebben maar zo overdreven is ook wat he =] Tipex zegt al dat alles erbij staat, dus die vraag waar het voor is snap ik ook niet.. De doel is gewoon van een standaard XBOX iets leuks te knutselen en er gewoon mee bezig zijn vindt ik gewoon gaaf... Ik heb veel meer mods gedaan op me XBOX'en alleen nog geen foto's mischien dat ik binnenkort weer wat maak =] Grt 70373R
Mjah Hey Xenior, Als je die ledjes ook wil ik heb toevallig extra blauwe ledjes kunnen krijgen voor weinig.. Normaal kosten deze 4 € per stuk.. Als je wilt kan ik r best 2 sturen voor je als je die mod wil =] Ook kan ik r wel ff een beschrijving bij doen hoe je de ledjes moet plaatsen... PM msg me ff anders.. Grt 70373R
70373R Vent je bent handig! Waarom bied je je services niet aan aan de minder tehcnische peoples. er zijn er vast een boel die er wel een paar tientjes voor over hebben om te laten modden... Effe een paar ledjes vervangen en je hebt een extra zakcentje. Idee?
Mjah Mjah, paar tientjes ? Als iemand dit wil doe ik het gratis voor ze, no problemo.. Ik ben weer terug op deze forum ( Wat altijd mijn bedoeling is geweest trouwens ) om mensen te helpen.. Als iemand die blauwe ledjes wilt dan komen ze maar, wel moet je de ledjes betalen =] Grt 70373R
@70373R, thanks m8, kom ik nog wel op terug, ik wacht wel ff maar ga m'n ntscbox doen. Maarreh..hoe kom je aan die console switcher? Die moet ik gewoon!!!! *PM je wel, nu moet ik ff nar de stad rennen om Star Wars te kopen voor vanavond.
Re: Mjah Nou, dat is een aantrekkelijk aanbod. Doe je ook die HDD led aansluiting dan ook? Welke plaats vertoef jij? Ik heb er best een eurotje of 10, 15 voor over hoor! Ik heb wel een soldeerbout, maar het is echt in het landsbelang dat ie vooral in de doos op zolder blijft liggen. Gevaar voor een algehele stroomstoring in NL is te groot. Wordt ik straks nog voor terrorist aangezien