1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox openen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Philles, 10 nov 2002.

  1. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    er vroeg hier iemdna hoe je die blauw slangetjes er op kan zetten. Ik weety niet hoe dat moet maar ik weet wel waar je ze kan koppen bij delta elecrtonics in kampen zijn ze in de aan bieding
     
  2. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ik heb niet veel verstand van electronica, maar hoeveel volt moeten die blauwe ledjes zijn? 12v? En hoeveel moet je er onder je jewel zetten voor een fatsoenlijke lichtopbrengst? En waar kun je de voeding van pakken voor deze ledjes? Thanks!
     
  3. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ik heb niet veel verstand van electronica, maar hoeveel volt moeten die blauwe ledjes zijn? 12v? En hoeveel moet je er onder je jewel zetten voor een fatsoenlijke lichtopbrengst? En waar kun je de voeding van pakken voor deze ledjes? Thanks!
     
  4. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    12V ledjes? Nog nooit van gehoord! :+
    Ik ga binnekort ff de draadjes in m'n controller doormeten, maar ik verwacht dat er tussen de 3 en de 5 volt op staat (zoals bij de meeste electronica). Dan kan je dus het beste 5V ledjes nemen.
    Eentje is wel genoeg als je in het donker zit, en als je niet in het donker zit zie je het toch bijna niet.
    Ik weet nog niet waar je de voeding vanaf moet tappen voor de ledjes (omdat ik de draadjes nog niet doorgemeten heb ;)), maar je kan het sowieso van 1 van de 2 motortjes halen, dan krijg je ook een leuk fading effect.

    Als ik wat verder ben zal ik de details wel posten samen met foto's (als het werkt dan hè ;)).
     
  5. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    jou kennende zal dat wel niet ;) :+
     
  6. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Thanks,

    ik ben nu die jewel aant losmaken maar het lukt me voor geen meter, dat ding zit echt goed erop geplakt:p

    Iemand tips????
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2002
  7. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Yeah ik heb de controller jewel er zonder beschadigingen eraf gekregen!!!!!! :9:9:9

    Ik heb het volgende gedaan: schroef je controller uit elkaar, zodat je het bovenstuk eraf hebt (waar de jewel op zit). Pak je waterkoker:9 en gooi je bovenstuk in een pan, waarna je er kokend water opgiet. Ik heb er dreft bijgedaan!

    Als je bovenstuk in kokend water heeft gelegen moet je hem beetje buigen steeds met je duimen op de achterkant van de jewel. Na 2 uur laat ie wel los:9
     
  8. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    sw33t!

    Van het weekend maar ff doen!

    Maar hoe krijg je hem er dan weer goed op?
     
  9. 70373R

    70373R n00b

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah

    Je moet het plastic waar de jewel normaal op ligt helemaal rond frezen tot je een klein randje overhoud ( van een mm of 3 ). Dan kan je de jewel daar op lijmen..

    Grt 70373R 8)
     
  10. ik ben dom... wat zijn ledjes??
     
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ,zeg maar kleine (meestal) gekleurde lichtjes
     
  12. 70373R

    70373R n00b

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah

    LED staat voor Light Emited Diodes.. Zijn gewoon hele kleine lampjes zeg maar van 3mm of 5mm b.v.

    Deze zitten overal in.. Hier een plaatje van een LED

    [​IMG]


    Grt 70373R 8)
     
  13. Re: Mjah

    thx! maar 1 ding je kijkt tcoh meestal naar je scherm en nie naar je box :confused: :+
     
  14. 70373R

    70373R n00b

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    100%jean

    Zoals beloofd heb ik gekeken voor je.. Ik PM je juist niet omdat dan mischien andere r ook wat aan hebben...

    Hier de modificatie :

    (( De mod is dat r LED'jes geplaatst worden ergens en gaan branden op de controller vibo's ))

    Ik heb de rumble getest met een applicatie geschreven door KingGeroge met XDK.. De voltage die ik max. meet is ong. 2.3volt. Dit betekent dat je r geen weerstand tussen hoeft te zetten.. Je kan dus de LED gewoon plaatsen... Als de motortje minder spanning krijgt gaat de LED ook minder fel branden.. Echter zie je dit niet echt super goed, maar werkt wel...

    je hebt zelf al gezien dat het motortje een + en een - heeft.. Simpelweg de LED's daarop aan sluiten dus.. De lange pootje van de LED is de +


    Greetz 70373R 8)

    Hier een pic :

    [​IMG]

    Edited : Wat typo's :D
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  15. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Je kent me helemaal niet??? :confused:
     
  16. 100%Jean

    100%Jean Guest

    He Toeter bedankt ook voor je pm's nog! Ik ga eens ff lekker knutselen. Kan ik een ledje pakken van 5 volt nu? en als ik er twee aansluit op de linkertriller, moet ik ze dan parallel of serie schakelen? Thanks!!!!!!!
     
  17. 70373R

    70373R n00b

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah

    5volt LED's ? Die zijn r bijna niet.. Neem gewoon normale 3mm LED's. Je kan ze gewoon serieel schakelen..

    Greetz 70373R 8)
     
  18. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ok nog 2 vraagjes:9:

    Die 3mm ledjes is dat 3 volt? En waar kan ik ze het beste op vast solderen, op de plaats waar jij het ledje hebt op de foto, of gewoon de + en de - kabel van de trillertjes beetje blootleggen?

    Thanks!
     
  19. 70373R

    70373R n00b

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah

    Meeste 3mm LED's zijn 2.3 volt.. Ik zou ze op de achterkant van het stekkertje solderen ( Zo hoef je niets te doen aan de controller zelf ). Dus niets blootleggen, gewoon solderen op die pinnetjes die je ziet aan de achterkant...

    Grt 70373R 8)
     
  20. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Aha perfect!!!!! BEDANKT!
     

Deel Deze Pagina