jammer dat dat niet de oplossing is geweest. was altijd goedkoper dan en nieuwe. dus toch sparen, of en nieuw telefoon abonnement. eigenlijk best wel schandalig dat dit soort dingen niet alsnog gerepareerd worden. zoveel xboxen die eraan stuk gaan.
ik begreep net uit de link dat er een av kabel kapot kan zijn of een generaal nog wattes lachen en gieren met bommen en mortieren ding
Zo op het eerste oog zie ik niet echt iets vreemds. Heb je al gekeken op de error-guide en wat geeft die weer? Het nadeel van de mderne pcb's is dat ze multilayer zijn. Als er breuken zijn, zijn ze niet altijd waarneembaar. Het kan in een andere laag zitten. Het repareren is dan ook haast onmogelijk. Het enige wat ik je kan zeggen is draai de schroeven nog iets vaster aan. Daarnaast bij het overhitten natuurlijk niet de fan op de heatsinks zetten. Dan overhit het natuurlijk niet. Werkt dit nog steeds niet, dan moet je denk ik toch echt aan een neiuwe. Ben je trouwens echt desperate, dan zou je ook misschien de oven truc kunnen doen. Dan dek je dus alles af, behalve de cpu en gpu. En daarna dus de oven in. Dit is dus een andere manier om te overhitten/reflowen. Wel alle losse dingen van het moederbod halen! Het biedt natuurlijk geen garantie dat het dan wel werkt, maar als je alles al geprobeerd hebt, dan kan je dit nog doen. Werkt dit nog steeds niet, dan kan je eigenlijk wel je moederbord weggooien. Zou het trouwens niet professioneel laten reflowen. Dat is duur en voor hetzelfde geld kan je bijna al een neiuwe Xbox halen.
Of je pakt heel het bord in in aluminium folie (behalve CPU en GPU) en je gebruikt een heatgun. Ik heb toch zeker bijna een tiental Xboxen zo (tijdelijk) tot leven gewekt.
Heren, Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp ! Ik ga er verder niks meer mee doen. Bedankt voor jullie tijd!