1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox Setup

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NoMercyKonami, 22 jul 2022.

  1. NoMercyKonami

    NoMercyKonami New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste forumleden,

    Ik ben nieuw op dit forum, en maak al gebruik van xbox sinds de 1e generatie (2002). Altijd heel erg up-to-date geweest met de console en tv/monitor combinaties. Echter heb ik de afgelopen jaren een stuk minder vrije tijd gehad waardoor ik door het grote aanbod het zicht een beetje kwijt ben geraakt.

    Op het moment is dit mijn setup:

    Xbox Series S (500GB)
    LG 27GN800 Ultragear - QHD IPS - 144Hz - 27 inch Monitor

    Nu mijn vraag:
    Ik wil mijn Series S vervangen voor een Series X. Welke monitor of TV raden jullie mij binnen een budget van 600-900 euro aan in combinatie met de Series X? Het scherm moet wel 27"+ zijn en enkele minimale verbeteringen tegenover het scherm wat ik nu gebruik.

    Alvast bedankt.
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zelf ben ik niet bekend met de individuele modellen van TV's maar zou wel minimaal een scherm met HDMI 2,1 nemen zodat je 120FPS hebt voor 4k gaming en 60fps voor 8k gaming in de toekomst.

    Daarnaast is het belangrijk te weten wat je wilt. Heb je voorkeur voor een bepaald merk? Wil je dit keer weer een LG? Heb je liever kleuren die van je scherm afspatten of ga je voor meer realistische kleuren? Is het geluid van je scherm belangrijk als je een TV neemt? Of maakt dat niet omdat je toch een geluidsset hebt of met koptelefoon speelt?

    En je zegt 27inch+. Is er ook een max aan de grootte m.b.t. de afstand dat je van je scherm zit of met de ruimte waar het scherm past?
     
  3. NoMercyKonami

    NoMercyKonami New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het reageren,

    Het liefste wil ik inderdaad zoals je noemt een hdmi 2.1 aansluiting, alleen vraag ik mij af of mijn budget daarvoor groot genoeg is.

    Het merk maakt mij niet zoveel uit, de LG monitor wat ik nu gebruik ben ik tot zover wel erg tevreden over geweest.

    Als we kijken naar wat ik wil betreft kleur, hou ik er wel van als ze lekker duidelijk van het scherm afspatten. Geluid is niet belangrijk omdat ik inderdaad een geluidsset, en koptelefoon gebruik. Verder is alles vanaf 27" goed dus geen maximale groote.

    Misschien nog goed om te weten ik speel voornamelijk:

    Elden Ring
    Dark Souls
    Halo
    Forza Horizon
    Call of duty
    FIFA
    GTA
    Backwards compatible games bijv. saints row 1

    Ook wil ik dit jaar titels zoals de nieuwe saintsrow, fifa, cod, in een mooie weergaven kunnen spelen.

    Aangezien ik zojuist ook glasvezel internet heb afgesloten wil ik een setup waarmee ik een jaar of 2 mee door kan.
     

Deel Deze Pagina