Xbox teveel afhankelijk van MS als game-developer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rox, 27 apr 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Heel veel toppers komen inet van Microsoft zelf. Wat dacht je van Panzer Dragoon Orta, Gunvalkyrie, Deathrow, Steel Battalion.

Het zijn dan wel niet de meeste vette games maar je moet je bedenken dat nog maar weinig games echt exclusief voor een cosole komen. PS2 krijgt nog steeds de meeste exclusives. Daarom is het goed dat wij veel Microsoft Game Studio titels krijgen :) Ik vind dat wij meer coole titels in het verschiet hebben dan de PS2. Die wachten al 5 jaar op GT4 :{ Sony melkt ze eerst ff uit met een GT4 demo.. en wanneer komt het echte spel? Ergens eind dit jaar pas, dan hebben wij alweer Forza Motorsport.

2. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Microsoft is ook maar net begonnen met xbox (ja oke oke 2 jaar maar eerste console) dus ik vind dat ze het goed hebben gedaan want wij hebben zker wel goede toppers in onze kast liggen of die komen nog. Ik denk dat we bij de xbox2 meerdere spel makers (of hoe je het ook noemt) krijgen want ze waren eerst denk ik nog bang dat xbox hetzelfde lot zou krijgen als de dreamcast, maar nu dit niet zo is gelopen krijgen ze toch wel vertrouwen erin. Wat ik nu allemaal heb gezegd zal mischien wel bullshit zijn maar ik ben wel blij dat ik gewacht heb en niet de ps2 heb gekocht maar de xbox.

3. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveel games worden er nou echt door bedrijven die van MS zijn gemaakt? Dat zijn er niet zo veel. Halo,Mechassault de rare games. Maar games als Sudeki,Topspin,PGR,rallisportchallenge en DOA worden gewoon aangekocht. Dat dat gebeurt is in mijn ogen toch echt positief. Dat doen sony en in mindere mate Nintendo ook. Exclusives zorgen ervoor dat een console verkoopt en als je dan eenmaal genoeg verkochte consoles hebt gaan ontwikkelaars wel vrijwillig (exclusief) voor je console ontwikkelen. Ook kunnen de games van MS goed de gaten vullen in rustige periodes als nu. Terwijl er voor de PS2 en GC nauwelijks games uitkomen hebben wij toch deze maanden topgames als SC:pT,DTM2,RSC2,Ninja Gaiden en Sudeki.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Das wel waar, maar dat is gewoon slechte marketing/ontwikkeling aan de kant van Sony en Nintendo. ALs je games over het hele jaar verspreid zal de verkoop gelijkmatiger zijn en waarschijnlijk ook iets hoger dan wanneer je een paar piekmomenten creeert

5. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een goede zaak dat alle toppers in handen zijn van MS, want als dat niet zo zou zijn dan zouden deze toppers binnen de kortste keren ook op andere consoles verschijnen. Zie alleen maar MGS. In handen van Konami en een half jaar na de Xbox launch is Sony weer een exclusive kwijt. Waarom zou je dan nog een PS2 willen kopen? Of in dit geval een Xbox.

6. Horny_Dog

Horny_Dog Guest

Omdat ook multiconsole games beter zijn op de Xbox.

Maar als dat het geval is, dat er geen exclusive titlels meer zijn, geet het er alleen nog om wie de goedkoopste is met zijn console.

7. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Met dat laatste ben ik het totaal niet eens !
    Nintendo heeft het nooit echt van hun 3rd Party partners moeten hebben, ze zijn gewoon de dupe van de Casual Gamer !
    Microsofts 3rd Party aanhang is een stuk groter, want je ziet steeds meer hoe games als BurnOut bijvoorbeeld alleeen op de NGC worden overgeslagen !
    Het kan asoluut geen kwaat dat Microsoft zelf zo de touwtjes in handen heeft, het is belangrijker om een aanhang te ontwikkelen zoals bij Nintendo dat je altijd wel een goede reden hebt een nieuwe Microsoft console te kopen !

Deel Deze Pagina