tweede generatie engine
Eerder gaf ik aan dat de specificaties van de Xbox aan het verouderen zijn, dit tegenover de grafische pracht en sterke engines, waarvan spelontwikkelaars tegenwoordig veelvuldig gebruikmaken.
Nu las ik in Xbox Magazine dat er gebruik gemaakt gaat worden van een zogenaamde “ tweede generatie Xbox engine “ deze wordt gebruikt in het nieuwe spel genaamd Jade Empire, ontwikkeld door Bioware.
Hetgeen wat ik op de screenshots zag was veelbelovend, mogelijk weet iemand of deze engine in meerdere games gebruikt gaat worden en of de Xbox zelfs misschien nog een derde generatie engine aankan.
------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil nog een aanvulling geven op mijn eerder geplaatste bericht, dit voor degene die het artikel niet hebben gelezen.
De engine laat het toe om niet alleen gras te laten bewegen, maar ook de kleding van de personages. De nieuwe engine zou verder cloth transparancy ondersteunen, hierbij zie je het zonlicht door het stof heen schijnen, dit wordt ook bij de haardos van de personages toegepast. Alsof het niet genoeg is gaat er tevens gebruik worden gemaakt van Rim Light, dit schijnt een techniek te zijn waarbij objecten en personen omgeven worden door een zachte gloed, denk hierbij aan effecten van de zon of andere weersomstandigheden.
Al het grafische geweld moet vlot en soepel over het beeld vloeien eerst zien natuurlijk, maar deze berichten geven mij toch een enthousiastgevoel, zal het onderste uit de X-kan dan toch nog niet bereikt zijn….
Laatst bewerkt: 29 sep 2003