Xbox verouderd

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 11 sep 2003.

1. Dolby

Dolby XBOX Live Enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Het is me eerste console die ik ooit heb gekocht, maar het is wel een super leuk ding.

Maar ik vind niet dat de de XBOX kunt vergelijken met een PC, omdat:

1: Een XBOX ongeveer €200 kost - €1500 PC.

2: Een XBOX is een super mooi ding, maar het overtreft niet
    de PC. Ik zal altijd een PC freak blijven. Omdat ik nog altijd
    graag Counterstrike & Battlefield speel.

Maar XBOX is wel de beste game Console .

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Een PC met specs die de Xbox overstijgt kost je al gauw 1500 euro. Dat is veel geld.
    De Xbox is echter puur voor games. Het is een apparaat voor bij de televisie en de home cinema set.

Omdat bepaalde games speciaal voor de Xbox gemaakt worden, zoals bijvoorbeeld Halo2, maken ze optimaal gebruik van de box. Dit gebeurt nooit met PC games, geen developer maakt een game speciaal voor jouw PC. Door efficienter gebruik van mindere specs krijg je een beter resultaat. Xboxexclusives zien er daarom vaak beter uit dan PC games op machines met veel betere specs.

Jouw punt van PC ports klopt helemaal, daarvoor geld niet dat ze helemaal zijn aangepast op de box, en dan is het resultaat van de Xbox te vergelijken met een gewone PC.

Wat ik ook een goede opmerking vind is het inslaan van een eigen weg. DeXbox lijkt veel op een PC, de GAmecube niet. Niemand vergelijkt de specs van de Gamecube met een PC, maar als je een spel als Metroid Prime speelt doet dat niets onder voor de graphics van een high end PC. Niemand gaat de specs roepen omdat het gewoonweg niet op een PC lijkt. xbox zal daar altijd op worden afgerekend.

Overigens vind ik de graphics van bijvoorbeeld de Sega Dreamcast nog steeds erg goed. Dat was pas een efficiente machine. Die zat zo slim in elkaar dat zelfs een PC fanaat met een gleodnieuwe PC met verbazing zat te kijken naar de graphics van een spel van drie jaar oud (Daytona USA en Sonic Adventure 2).

3. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    374
    Ik krijg toch de indruk dat enkele games niet optimaal aan de Xbox worden aangepast, vooral recente spelen lijken met dit euvel te maken te hebben.
    In lopende topics lees ik dat KOTOR op sommige momenten een framerate heeft die flink daalt op momenten dat er iets meer wordt gevraagd van de Xbox, hierbij lees ik ook dat laadtijden soms lang zijn.

Pirates of the caribbean schijnt zich hieraan ook schuldig te maken, hopelijk is dit geen trend welke zich voort gaat zetten. Ik ben mij er van bewust dat ik spelen noem, waarbij uitgestrekte vlaktes worden weergegeven. Eerder las ik echter in de topic dat ontwikkelaars zich op de console maar op één configuratie hoeven te richten, dan moet het toch mogelijk zijn om de framerate acceptabel te houden.

4. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    De PC met een console vergelijken is helemaal fout, en andersom !
    De PC is veel krachtiger ja, maar ik heb voor mn Xbox 250 euro betaald en mijn Mac heeft prechies de zelfde Video kaart en daar heb ik 1/3 van het totaal bedrag voor m'n computer betaald.
    Een Mac is dan geen Computer waar je games op speeld, maar ik vind dat je met een console flink wat geld bespaard !
    Je koopt een Cube omdat je van Zelda en Mario houd !
    De PS2 is een beetje een All-rounder en de Xbox vind ik de perfecte oplossing voor de vervanging van het muis en keyboard !
    Ik zit gewoon veel liever in m'n vlinder stoel met een cola of een pilsje Xbox Live te spelen, dan dat ik met m'n smoel vlak voor m'n computer beeldscherm zit !
    Trouwens, de PC vind ik alleen geschikt voor FPS en RTS games, probeer Fable, Moto GP of Blinx maar eens op een PC te poorten, dat lijkt me zwaar klote !

Laatst bewerkt: 12 sep 2003
  5. Scorpy

Scorpy XBox360 n00b

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee hoe het zich allemaal voortzet ....
    Een console is voor een maker makkelijker omdat ze precies weten in wat voor apparaat het in gaat, ze kunnen dus precies op de snelheid/vga/fps schrijven .... of dit echt gebeurd weet ik niet.

PC vergelijken met een xbox??? laat me niet lachen ...

PC met dezelfde specificaties als de xbox is vele malen duurder dan de xbox zelf. Je kunt niet alleen de videokaart vergelijken ... xbox heeft ook een ethernetkaart, hardeschijf, videokaart, consoles, DVD speler .....
    En heb je wel eens een spel gehad op de pc die niet direct draaide ??? Ikke wel ... CMR 3.0 ... wat een ellende.
    Eerst installeren, tijdens opstarten vastloper .... via website info gevonden om het op te lossen, dan spel starten ... auto kiezen en rijden maar ... flop weer terug naar je desktop .... en ga zo nog maar even door.

X-Box / PS2 / GC is veel makkelijker en goedkoper .... CD/DVD erin en spelen maar. Niks geen gedoe met harde schijf vol of verkeerde drivers of upgrade nodig anders kun je het niet draaien etc etc .....

6. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    deze jongen heeft er verstand van en heeft gelijk niet eerst +- tien min wachten tot dat je eindelijk je nieuwe spel kan spelen

7. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het helemaal eens met scorpy, dead or alive is gewoon super mooi vind ik er zijn winig spellen op de PC die zo mooi d'r uit zien. En op de pc kunnen veel meer problemen komen!

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Dat over KOTOR is mierenneuken. Ze moesten toch ook wel minpunten aanwijzen anders zou het aaleen maar een stuk zijn vol lof. De graphics vind ik gewoon goed. En wat het laden betreft...ik zou zeggen...wees blij dat de Xbox een hard-disk heeft anders zou het laden nog veel langer duren.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vind ik ook en daarbij komt ook nog dat de bediening van een xbox veel gemakkelijker is dan op je toetsenbord van je PC. Joypads kopen voor een PC heeft ook geen nut, want daar zitten te weinig knoppen op waardoor je niet alles kunt uitvoeren, zoals bij bijvoorbeeld de fifa spellen:mad:

10. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp deze vergelijking niet. Een PC is ouderwets. En de devs die PC games maken zijn ouderwets. Waarom heel simpel. Voor elke vooruitstrevende game hebben ze nieuwe architectuur nodig. Op een console niet daar weet je met dit moet je het doen En daar werk je dan naar. Vergeet ook niet dat de dagen van de PC geteld zijn. Een van de simpele redenen zijn dat de PC de woonkamer nooit zal veroveren. En Bill gates zag dit ook in.

Ten tweede de ports die van PS2 afkomen dat is normaal. Commercieel gezien zijn XBOX en gamecube risico factoren daar waar PS2 een veel grotere penetratiegraad heeft. Wat MS moet snappen is dat ze de installed base moet vergroten. En dat doe je door games niet door specs. Wat heb ik aan een supermachine waar weinig musthaves voor zijn. Gelukkig had xbox Halo bij de launch.

PS2 had veel slechtere spellen bij de launch maar verkocht gigantisch. MS kan beter leren van de sony marketing strategie.

Om terug to the point te komen. PC`s moet je niet vergelijken met consoles. Consoles zijn de toekomst, zij zijn het meest vernieuwend in hun ideas PC is meer van hetzelfde.

Laatst bewerkt: 21 sep 2003
  11. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    374
    Er zit een kern van waarheid in het verhaal van Ancientsunlight, alleen het argument dat de dagen van de PC geteld zijn vind ik persoonlijk wat ver gaan.
    Op de PC komen er binnenkort een paar games uit waar men hoge verwachtingen van heeft, qua games leeft de PC naar mijn inziens meer dan ooit ter voren.

Het is zelfs vreemd te noemen dat er op menig beurs van spelontwikkelaars meer PC titels in de planning liggen, dan console producten. Ik heb de E3 een beetje gevolgd, dit is hier een goed voorbeeld van, toch niet de minste geringste beurs die wordt gehouden.

Tevens wil ik terugkomen op de laadtijden en de framerate, als een spel ontwikkeld wordt weet men wat de specificaties van de console zijn, waarop het spel gespeeld moet worden.
    Het lijkt mij dan ook logisch om binnen deze marges te werken, hierdoor moet een te lage framerate bij release verholpen zijn.

Het is mij ook onduidelijk waarom een spel op de console veelal duurder moet zijn dan op de PC, zeker gezien wij als Xbox bezitters ook al moeten betalen voor de online diensten van Xbox-Live. Online gamen is op ieder denkbaar platform gratis, hierin mag naar mijn mening ergens wel een compensatie inzitten.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

De compensatie komt in de vorm van dedicated servers, een goed netwerk, een constante controle op cheaters en de comunicator en al zijn mogelijkheden.

Dat biedt de Playstation, noch de cube. Een cube online is niks bijzonders en een PS2 is een wassen neus. Kun je net zo goed xbconnect gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2003
  13. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had laatst een discussie met een vriend, want die zei dat de Console's het wel kunen vergeten egen de PC, toen zei ik : Zeg dat maar tegen de 50 miljoen PS2 bezitters wereldwijd!
    Toen zei hij, jah maar er bestaan wel 10 keer zoveel PC eigenaren. domme opmerking, want alleen 5 tot 10 procent heeft het apperaat voor de games ( mischien nog wel minder.)
    toen zei hij weer van : ja, maar op een PC kan je gewoon online gamen en tussendoor nog MSNen enzo.
    Toen vertelde ik hem dat ik altijd Xbox live speel, dan heb je geen MSn nodig want je kan toch lullen met de headset.
    Toen begon hij weer van: jah maar dan moet je wel wel weer een Xbox live paket kopen. Toen zei ik: dat doe ik liever voor 60 euro, dan dat ik een PC van 2000 euro koop, dan ben je nog veel meer geld kwijt !
    Toen had hij weer van, jah, maar onze videokart is veel beter ! Ik zei; Tuurlijk joh, maar ik heb mn Xbox met zijn Nvedia kaart en z'n 722 mghz gekocht voor 250 euro !
    Probeer maar eens een PC te vinden die voor nog minder te krijgen is met de zelfde inhoud, alleen die nieuwe videokaart in je PC koste al 300 euro !!
    ....toen was ie uitgelult......8) :D }:] O-)

Laatst bewerkt: 27 sep 2003
  14. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    374
    tweede generatie engine

Eerder gaf ik aan dat de specificaties van de Xbox aan het verouderen zijn, dit tegenover de grafische pracht en sterke engines, waarvan spelontwikkelaars tegenwoordig veelvuldig gebruikmaken.

Nu las ik in Xbox Magazine dat er gebruik gemaakt gaat worden van een zogenaamde “ tweede generatie Xbox engine “ deze wordt gebruikt in het nieuwe spel genaamd Jade Empire, ontwikkeld door Bioware.

Hetgeen wat ik op de screenshots zag was veelbelovend, mogelijk weet iemand of deze engine in meerdere games gebruikt gaat worden en of de Xbox zelfs misschien nog een derde generatie engine aankan.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Ik wil nog een aanvulling geven op mijn eerder geplaatste bericht, dit voor degene die het artikel niet hebben gelezen.

De engine laat het toe om niet alleen gras te laten bewegen, maar ook de kleding van de personages. De nieuwe engine zou verder cloth transparancy ondersteunen, hierbij zie je het zonlicht door het stof heen schijnen, dit wordt ook bij de haardos van de personages toegepast. Alsof het niet genoeg is gaat er tevens gebruik worden gemaakt van Rim Light, dit schijnt een techniek te zijn waarbij objecten en personen omgeven worden door een zachte gloed, denk hierbij aan effecten van de zon of andere weersomstandigheden.

Al het grafische geweld moet vlot en soepel over het beeld vloeien eerst zien natuurlijk, maar deze berichten geven mij toch een enthousiastgevoel, zal het onderste uit de X-kan dan toch nog niet bereikt zijn….

Laatst bewerkt: 29 sep 2003
  15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het onderste uit de kan is nog lang niet bereikt, Halo 2 draait ook op een nieuwe engine, ook speciaal aangepast op de Xbox, die games zullen zwaar beter zijn dan de oude games....

Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2003
  16. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor zoveel gelul over graphics. Ik hoop dat men nog heel veel mooie games uitbrengt die niet te spoelen zijn. Totdat men begint in te zien dat gameplay is dat echt boven aan staat. Mooiste voorbeeld. Fifa ziet er veel mooier dan PES maar PEs speelt als een droom. Graphics zijn heel erg leuk. En als een game niet speelt kunnen die graphics mij gestolen worden.

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Jij houdt zeker erg veel van Pong :+

18. xboxjunkie

xboxjunkie Kapotboks 360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    xbox verouderd....

sinterklaas.... die is verouderd....

19. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox specs zijn niet verouderd!
    Maar het is wel zo dat de pc zich veel sneller ontwikkeld en ja het is al veel verder dan de xbox specs!
    maar je moet niet vergeten dat de xbox spellen dus ook ps2 en gc op de pc ontwikkeld worden.
    maar wij zelf zullen het niet merken dat pc een enorme voorsprong heeft omdat de software engines namelijk nog niet zo ver geupdated zijn!
    En er zijn nog veel meer redenen waarom wij het niet merken ze benutten namelijk ook niet alle kracht van xbox en pc op dit moment!
    omdat ze namelijk geld moeten verdienen alles wordt in stappen gedaan! de techniek is er maar wordt niet met volle 100 % benut want dat heeft met commerciele aspecten te maken!

greets raymond!!!!

20. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Ze hebben wel een overeenkomst:

Ze geven en leveren allebei kados van games:+

Laatst bewerkt: 13 okt 2003

Deel Deze Pagina