1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBOX vs PC

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FronkMax, 17 aug 2014.

  1. FronkMax

    FronkMax New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dat ik in het juiste hokje post..?

    Ik weet niets van XBOX of gameconsoles, maar wil er toch een kopen.
    Los daarvan overweeg ik ook een NAS/mediaspeler aan te schaffen.
    ZOu ik dan niet meteen een fikse PC moeten kopen die alles kan??

    Mijn vraag is concreet: wat kan een XBOX wat een (flinke) PC niet kan?

    Als ik meer uitgeef, en meteen een PC + Kinect koop, kan ik ook cd's rippen, internetten etc etc. Wat zijn nadelen van een PC ipv XBOX? Aangezien ik XBOX niet ken, kan ik dit zelf niet overzien. Aantal nadelen van PC tov XBOX zie ik zelf wel:

    Nadelen:
    - games komen eerder voor XBOX uit dan PC
    - de PC moet stil en mooi zijn (huiskamer!)
    - Bugs/problemen van Windows8 heb je ook meteen... XBOX-OS is meer dedicated en vast stabieler
    - Prijs
    ? *** zit het met accounts / online spelen?

    Voordelen:
    -PC kan 'alles', ook meteen serverfucnties, mediaplayer etc
    - kan bv mp3 afspelen vanaf HDD

    Misschien zie ik verschillen die heel obvious zijn over het hoofd!!

    Gracias

    Fronk
     
  2. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Media Player DLNA support gaat binnenkort toegevoegd worden dus een apparte media speler kopen lijkt me niet nodig.

    Een PC kan in grote lijnen alles wat een X1 ook kan.
    -Voordeel van een X1 is dat je Xbox live hebt wat weer dedicated servers heeft en gratis maandelijkse Games for Gold en tevens fixe kortingen op DLC en games.
    -De maandelijkse software updates zijn imo ook een dikke plus.
    Updates als DLNA, Pre install, GwG, Twitch broadcasting, externe HDD ondersteuning.
    http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/system/system-update-operating-system
    -Smartglass ondersteuning als je dat interessant vind.
    -Voice commands via de Kinect voor bv het navigeren van de menu´s.
    -Tv kijken via de X1.
    -Je kun je X1 sharen met 1 persoon, waardoor je gratis gebruik kunt maken van elkaar games.

    -Het aller belangrijkste zijn natuurlijk de exclusive games die je niet op een PC hebt.
    Halo, Gears, Quantum Break, Fable, Forza, Sunset Overdrive, Crackdown, Killer Instinct enz :)
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik kies altijd voor gamen op consoles zodat je je niet druk hoeft te maken om specificaties. Met PC's blijf je upgraden en kun je elke 3 jaar wel weer een nieuwe videokaart kopen. Als je nu een PC koopt wordt de hardware alleen maar minder met de tijd en op de consoles worden de games elk jaar alleen maar mooier. Daarnaast vind ik gamen op de consoles altijd wel zo 'eerlijk'. Iedereen speelt met dezelfde hardware en controller, en niemand heeft een voordeel van een betere PC ofzo.

    Ook is een console ook wel veel goedkoper in mijn ogen. Een Xbox met Titanfall heb je al voor €350,- met een beetje mazzel. Een PC kopen voor dat geld die Titanfall 2 ook nog goed kan draaien is onmogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
  4. FronkMax

    FronkMax New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mediabestanden zullen toch ergens op moeten staan. X1 kan geen mp3 afspelen. Zelfs niet vanaf USB-devices, zoals externe HDD.

    Bovendien ondersteunt PC DLNA ook! Dus geen meerwaarde van X1 > PC hier.

    Ok, ik ken XBOX live niet. Is XBOX ook zonder live interessant? Kost nl. ook weer geld..

    PC heeft ook DLNA en externe HDD ondersteuning. Updates ook :)
    GwG is wel afgeslankt op de 1. Twitch is wel leuk ja.


    Goede argumenten!


    Geen speld tussen te krijgen. (Al kun je wel 'Steam' roepen)

    Beetje appels/peren is het natuurlijk wel. Daar komt bij dat ik toevallige persoonlijke wensen heb, zoals rippen van cd's en filesharing via i-net. Dat valt allemaal buiten deze discussie, maar is voor mijn uiteindelijke keuze natuurlijk wel relevant.

    Bedankt voor je zinvolle antwoord,
    Fronk
     
  5. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    X1 gaat wel usb met mp3 supporten en heeft al externe HDD ondersteuning voor bv (save) games tot 2 TB dacht ik.

    Xbox live is een must ja.
    Sociale gaming, firmware updates, DLC en game updates en matchmaking.
    Ik zou niet zonder kunnen iig :)
    35 euro per jaar als je goed op het internet zoekt.
    Plus games en DLC kun je via de US marketplace belastingvrij en met dollars kopen ;)

    Ik heb zelf een redelijke gaming PC en daar naast gebruik ik ook mijn X1.
    Ik switch gewoon en heb plezier van beide apparaten.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hier een htpc en een ps4.
    Ik zou een van beide willen missen de htpc is geweldig om films en andere media op af te spelen.
    Maar als het op gamen aankomt dan vind ik een console (xbox/ps) toch veel fijner werken.
    Geen gezeik met drivers etc + exclusieve games.
     
  7. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Ik vraag me af naar wat voor antwoord je op zoek bent, als je cd's wilt rippen en file's wil sharen moet je gewoon een cheap-ass pc halen en X1 of PS4 erbij. Als je op die pc ook nog wil gamen moet je een dikke pc halen.
     

Deel Deze Pagina