Ik ben bang dat je ongelijk hebt.
ALs je het het wilt doen zoals jij het zegt dan gaat het dus software matig. Dit is gigantisch langzaam, hier heeft de xbox gewoon een voordeel.
Verder is dat BITS gedoe onzin, een console bestaat uit zoveel verschillende onderdelen dat je daar niet meer alleen vanuit kan gaan.
Verder gebruikt de Gamecube een Ati ontwikkelde kaart en een Power PC cpu, is hij daarom slechter dan een PS 2??
PC onderdelen zoals jij ze noemt zijn wel vaker gebruikt voor dingen als consoles en arcade kasten. Dat zijn echt geen zwakke cpu's hoor. Alleen in een PC worden die onderdelen niet ten volle benut, als je ziet wat ze vroeger met een 3.5 mhz z80 cpu konden doen, en je ziet wat ze nu doen met een 2.4 ghz P4, dan klopt er toch iets niet.
De pIII 733mhz heeft veel meer kracht dan jij denkt het werd alleen nooit echt vol gebruikt in een PC. Hij hoeft trouwens nog niet eens vol te werken in een Xbox omdat de GFX chip heelveel van zijn werk afneemt iets wat de PS 2 al wel op de CPU moet doen.
De tijd dat ze trukjes moeten uitvoeren op de CPU ,om de GFX te verberter van de Xbox, gaat geheid nog komen. Maar dan praten we waarschijnlijk al PS3.
Ps.:" Kijk naar de C64, een 1 mhz cpu, maar sommige coders kunnen met tweaken en trukjes hele leuke dingen doen. Wat hierbij helpt is een GFX PU (Vic 20), een IO PU en een Sound PU (SID). Deze hielpen in het begin heel erg mee om mooie spellen te schrijven, maar pas later met demo's begonnen ze pas optimalisaties en trukjes uit te vinden om dingen als Rotation and scaling bijvoorbeeld te doen."
Laatst bewerkt: 22 dec 2002