1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbox vs ps2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mac-x, 3 dec 2002.

1. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om Bloody_Apron aan te vullen

2. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bang dat je ongelijk hebt.

ALs je het het wilt doen zoals jij het zegt dan gaat het dus software matig. Dit is gigantisch langzaam, hier heeft de xbox gewoon een voordeel.

Verder is dat BITS gedoe onzin, een console bestaat uit zoveel verschillende onderdelen dat je daar niet meer alleen vanuit kan gaan.

Verder gebruikt de Gamecube een Ati ontwikkelde kaart en een Power PC cpu, is hij daarom slechter dan een PS 2??

PC onderdelen zoals jij ze noemt zijn wel vaker gebruikt voor dingen als consoles en arcade kasten. Dat zijn echt geen zwakke cpu's hoor. Alleen in een PC worden die onderdelen niet ten volle benut, als je ziet wat ze vroeger met een 3.5 mhz z80 cpu konden doen, en je ziet wat ze nu doen met een 2.4 ghz P4, dan klopt er toch iets niet.

De pIII 733mhz heeft veel meer kracht dan jij denkt het werd alleen nooit echt vol gebruikt in een PC. Hij hoeft trouwens nog niet eens vol te werken in een Xbox omdat de GFX chip heelveel van zijn werk afneemt iets wat de PS 2 al wel op de CPU moet doen.

De tijd dat ze trukjes moeten uitvoeren op de CPU ,om de GFX te verberter van de Xbox, gaat geheid nog komen. Maar dan praten we waarschijnlijk al PS3.

Ps.:" Kijk naar de C64, een 1 mhz cpu, maar sommige coders kunnen met tweaken en trukjes hele leuke dingen doen. Wat hierbij helpt is een GFX PU (Vic 20), een IO PU en een Sound PU (SID). Deze hielpen in het begin heel erg mee om mooie spellen te schrijven, maar pas later met demo's begonnen ze pas optimalisaties en trukjes uit te vinden om dingen als Rotation and scaling bijvoorbeeld te doen."

Laatst bewerkt: 22 dec 2002
  3. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik sommige sites moet geloven zit er in de xbox een opgefokte geforce 3 van Nvidia.
    Mensen (sommige)willen dus beweren dat een ps2 daar tegen op?.Dacht het niet!

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    nee.. de persoon die deze website gemaakt heeft, wilt xbox bezitters (zoals jullie) ergeren..

5. Bartflash

Bartflash ...Hip-Hop...

Leuk Bevonden:
    0
    is wel leuk, ze zeggen dus dat de ps2 even sterk/sterker is dan xbox/gamecube alleen kun je er het beste niet uithalen. ligt het aan mij of betekent dat dan gewoon dat ps2 het zwakste is?!

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    het ligt niet aan jou..

7. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Meer een opgefuckte wierde geforce 4. True hij heeft Nfinite FX 1 en niet 2 zoals de Geforece 4, maar microsoft heeft ook veel van haar direct X trukjes er hardware matig in geoptimalisteerd. Bepaalde dingen van wat je nu in Direct X 9 (XGPU AKA X-Chip) gaat zien bijvoorbeeld.

Waarom anders denk je dat de vloer in RallySport Challenge bijvoorbeeld lang niet zo'n mooie bumpmapping heeft als op de Xbox. Ik denk dat de Xbox serieus in de problemen gaat komen waneer Direct X 9 er eenmaal goed is. (Geforce FX kaarten). Ik denk dat de PC de Xbox dan werkelijk achter zich gaat laten. Of deze kracht ook benut gaat worden op de PC is natuurlijk weer de vraag.

Deel Deze Pagina