1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox, wat een lachertje :):):)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ps2_kenner, 29 jul 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    nou lees dit:
    John Carmack says that the Xbox is the right console to run Doom III.)

Although the rumors of Doom III appearing on the Microsoft Xbox has been ongoing for some time, at QuakeCon today, id Software CEO John Carmack spoke specifically on the subject. According to Carmack, Doom III can be transferred over to the Xbox without any graphical changes. He further claimed that currently the Sony PlayStation 2 isn't powerful enough to handle Doom III, without making graphical sacrifices. Carmack confirmed that there are no current plans to release Doom III on the PS2 and if at a later date a version is announced the project will be handed over to an outside developer

De xbox kan het aan. carmack zij dat doom3 op ongeveer 30 frames p/s draaide op een geforce 3
    aangezien een FPS op een console ongeveer 60 frames moet doem beteknd dat de hardware geheugen integratie in de xbox dusdanig sterk is en de GPU ook dat de Xbox dit kan zonder graphische inlevering. (de ps2 kan het helemaal niet aan staat er zelfs)
    dus de xbox is sneller als een conputer met een geforce 3, wat hem automatisch (om niet te overdrijven) gelijk maakt aan een volgende generatie coimputer. (TB 1400 met geforce 3 ultra misschien) ofzo, dat was maar speculatie maar dat denk ik.
    en ook het Xbox OS en de Xbox direct X spelen mee in de performance van 3d spellen. en het OS en directX zijn speciefiek voor games, niet voor standard PC activeX bewerkingen en die onzin (browsers etc word exel etc icq etc 3dmax etc) de xbox is PUUR spellen en daarop ontworpen
    dus sneller dan een hedendaagse PC

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja het OS is natuurlijk helemaal gemaakt voor alleen maar games spelen, dat gebruikt dus nu zoveel minder geheugen en cpu capaciteit..

3. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt doom 3 uit dan?
    Zou wel beetje belachelijk zijn zeg.

En doom is gewoon niet een spel waar ps2 goed in is.

4. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    omdat hij behoorlijk veel zwakker is dan xbox

en new doom komt over een klein jaartje denk ik

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    begin 2003 toch?

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    hm jahziets misschien net iets meer als een jaartje...
    unreal 2 komt begin 2002 (COOOOOOL)
    dat is echt supergaaf....daar ga ik echt van genieten met mijn geforce 3 ultra en 1600Mhz AMD(die ik dan hoop te hebben ofzo)!

7. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er zijn gewoon dingen waar ps2 zwakker in is maar niet overal ofzo, zoals het nu lijkt.

8. BladeExe

BladeExe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    AMD VS. PENTIUM

:p AMD mag dan wel snellen zijn beste PS2 fan, maar Pentuim is beter in grafisch.

Ik blijf ik Xbox toch trouw...

WHAHAHAHAHHA

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb totaal geen verstand van processoren, dus leg mij eens uit waarom een Pentium beter zou kunnen zijn in grafische shit? ik bedoel daar hebbie toch een GPU voor? :confused:

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ok ik zal even uitleggen waarop ik me baseer.

ik heb een jaar lang in een computer winkel gewerkt...
    kortom...i know my stuff...

een pentium is op sommige gebieden beter omdat de software gebruik kan maken van de SSE instructie set die sommige applicaties sneller laat lopen.
    daarintegen is de AMD over het algemeen sneller VOORAL in 3d spellen en applicaties, omdat de "floating point" berekeningen sneller uitgevoerd worden (dat is de belangrijke berekening in het calculeren van 3d standpunten objecten etc.)
    over het algemeen en in praktisch gebruik is de AMD in de ruwe kracht het sterkst.
    (natuurlijk niet merkbaar bij een p-3 van dezelfde snelheid, maar tog sneller, in quake 3 ongeveer 5 frames per seconde zoiets bij wijze van spreken, soms meer soms minder)

kortom, de logische keus van microsoft was AMD geweest als je het mij vraagd. maar ik denk dat microsoft al een deal met INTEL had voordat AMD uit de grond knalde met zijn supergoeie thunderbird CPU.

maarja vroeger waren de 3d berekeningen VOLLEDIG afhankelijk van de CPU, en nu met onze GPU's (aparte processoren op de graphische kaart voor de 3d toepassingen)
    neemt de graphische kaart heel veel werk over van de CPU die dan vervolgens andere dingens kan versnellen (geluid Artificial intelligence, scripted sequances, etc)
    en tegenwoordig worden er nieuwere dingen gemaakt (pixel shaders vertex shaders ETC) en die vergemakkelijken het werk van de graphische kaart door inplaats van de visuele truukjes software matig te toveren (vereist veel CPU Kracht omdat het gewoon Code is) die doen dze in de hardware (op de kaart zelf) en in weinig tijd en zonder veel snelheids verlies en VEEL makkelijker te implementeren. kortom vertex en pixel het zjin een soort van PLUGINS voor bijvoorbeeld photoshop of 3dmax. maar dan voor je graphische kaart
    (heel simpel uitgelegd)

uhm nog vragen?

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik helemaal snappen!

maar bladeexe, het gaat neit alleen om de CPU :)

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    tijmen.
    de ps2 is echt zwakker in alles.
    daarmee refereer ik niet naar spellen, maar naar wat hij in staat is graphisch en geluids en qua kracht

dat betekend niet dat er geen coole spelletjes op te spelen zijn, misschien heeft de ps2 wel het coolste spel ooit.
    hij blijft zwakker.
    het is niet zozeer iets negatiefs

het is niet gek, het is logisch
    er is ook geen schande. ps2 is hardstikke leuk, maar hij moet nou eenmaal zijn meerdere kennen.
    logisch gevolg van evolutie
    en die zijn er (2 zelfs) Xbox en gamecube.

em daarbij, ze zijn nog niet uit, dus we zien wel 8)

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ok de PS2 zou dan zwakker zijn in alles, maarja de PS2 is alweer n stukkie ouder dan de xbox dus het is idd evolutie.. en misschien kickt NGC de aars wel van de Xbox (ben ik nog best wel behoorlij bang voor :cool: )

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    i dont care, ik koop er toch geen

15. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Ps2 is niet zwakker in alles zoals de spellen maker van dat platform spel voor xbox al zegt.

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    PS2 heeft ook zo zijn goede spellen.. GT3 natuurlijk }:]

17. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    hooi, ik ben nieuw en ik wil gelijk ff reageeren, wisten jullie al dat er een soort aan Geforce 3 in de Xbox komt (de nieuwste Chip van de pc) en volgens mij wordt het dan wel mooier dan de ps2.
    en wat exclusives betreft kijk maar op www.xbox.com daar staan minstens 20 exclusivese op:p :p

18. ps2_kenner

ps2_kenner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de Graphics Synthesizer (videokaart PS2) kreeg op de E3 een award voor de beste processorkaart. Hij beweest sterker en beter te zijn dan GeForce2, AMD Athlon en zelfs de Pentium 4. Ik zeg niet dat de Xbox niet wat sterker is, maar de PS2 kan nog echt wel meedraaien met de graphics van GameCube en Xbox. Dus niet : "nu zijn die 2 er en is de PS2 afgeschreven".

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja urty dat wisten we natuurlijk al :cool:

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    whaha urty is schattig! ;)

argh!!!
    whaha naja ik wil meer zeggen maar dat doe ik maar niet g-g-g-g-g-g-g