PS2 is poep!
NVIDIA en square hebben Final Fantasy : spirits within REALTIME op een NVIDIA werkstation met een QUADRO chip laten lopen..
een QUADRO is afgeleid van de Geforce3, en de NV2A van de xbox is de opvolger van de Geforce3.. EN sneller dan een quadro.
frame rate van de film REALTIME was 15fps.
Ter vergelijking SONY heeft dit ook al eens gedaan (naja getracht) op een soort van PS3 .. ze hadden 16 EE's nodig om het realtime te laten draaien.. NVIDIA rulez want zij doen het met EEN quadro.
haha FFW realtime op je xbox? wie weet ?
en ps2-kenner je hebt er duidelijk geen verstand van, de CPU van de PS2 is sneller dan de P3? laat maar eens wat benchmarks zien dan, dryhstone resultaten van de P3-733 kan ik je zo geven. Daarnaast hou je nog niet eens rekening met het feit dat de EE zijn volle rekenkracht NOOOIT zal kunnen benutten want de PS2 is gewoon niet in staat deze bandbreedte over zijn bus te transporteren (PS2 heeft maar 1,2GB/sec (64-bit @ 150Mhz bus naar CPU (EE))! Technisch gezien is de EE LOS een leuk stukje hardware en inderdaad snel maar door de architectuur van de PS2 is dit speeltje helemaal bekneld geraakt.
en laten we maar niet beginnen over de PS2 texture VRAM van 4mb waar PS2 GEEN texture-compression heeft die gebruikt kan worden ! De xbox heeft die namelijk wel, namelijk STC compressie van 6:1.
Hier een lijstje voor je :
PS2: 1.2 GB/s / 20 MB = 60 FPS with 20 MB of textures per frame
DC: 0.8 GB/s / 5 MB = 160 FPS with 30 MB of textures (compressed) per frame or 4.8 GB/s of textures (compressed)
GC: 2.2 GB/s / 12 MB = 183 FPS with 72 MB of textures (compressed) per frame or 13.2 GB/s of textures (compressed)
Xbox: 5.6 GB/s / 45 MB = 124 FPS with 270 MB of textures (compressed) per frame or 33.5 GB/s of textures (compressed)
PS2 is technisch gezien INFERIEUR aan Xbox en GameCube (en op texture gebied ook aan de dreamcast).
Laatst bewerkt: 15 aug 2001