Xbox Williams F1 Racing Wheel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Masster Chief, 16 aug 2003.

1. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Jensssss bedankt voor de tip_O_
    Hij doet 't .....................
    .....................................
    .....................................
    nog steeds niet *)
    Heb ik al geprobeerd, maar 't wil niet helpen, maarja morgen om 9 uur sta ik bij Dixons op de stoep, dan neem ik voor de zekerheid een advocaat mee:p

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  2. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan wel mijn mening geven over het stuur zelf natuurlijk.
    Ik moet zeggen, ik vind het er erg goed uit zien. Stuurtje benadert zeker realisme, ligt lekker in de hand, de pedalen (als ze het doen) zijn ook ok, alleen waar ik me toch een beetje aan stoor, is dat er zuignappen onder zitten. Ze hadden beter een klem kunnen maken (kleine moeite)
    De knoppen en display etc. zien er gewoon goed en vrij stevig uit (de bouw van dat ding dus) en voor de rest (is al eerder genoemd) is de kabel naar je X-Box toe aan de korte kant.
    Leuke gadget: Je kan het stuur zelf loshalen van het witte gedeelte en hem met een bijgeleverd standaardje neerzetten op bijv. je bureau, ziet er gewoon leuk uit, net echt :)
    Morgen test ik 'm met CMR3, MM3 en Sega GT en ook nog World Racing
    Ow nog een ding, ik las net dat er rumble in zat, uhmm welke rumble.....:{

3. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Balen voor je niels, dan hoor ik het morgen wel weer.
    Succes, en je moet trouwens even je mailbox van alle pm'tjes leeghalen, kan er geen sturen nu.

4. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik ga nu weer een nieuw stuur halen, dan ga ik 'm, zoals al eerder gezegd, testen met CMR3 MM3 en Sega GT

5. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd!
    Ik vraag me trouwens wel af of het wel lekker stuurt als je dat ding op je schoot heb zitten...

Wat vind Jensss en DutchBastard daarvan?

6. Whip It

Whip It Totally Funked Up

Leuk Bevonden:
    0
    De beensteunen zijn niet helemaal geweldig. Gewoon twee stukjes gebogen plastic met een beetje rubber erop. Die steunen schuif je onder het stuurtje en kan je verder of dichter van elkaar schuiven. Omdat ze niet ver genoeg om je benen gaan moet je benen altijd netjes recht houden en met je benen tegen de klemmen duwen, anders gaat het stuurtje heel snel schuiven.

7. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik heb een goeie, woohoooooo:):):)
    FF over de beensteunen, tja, 't is een tijdelijke oplossing, maar voor het betere stuurwerk moet je toch echt dat ding ergens op kunnen zetten, en die zuignappen zijn ook niet helemaal toppie.
    Nog ff vraag aan de mede stuur owners, dat display met die stopwatch erop, geeft 'ie evenveel licht als dat kleine schermpje met ANALOOG & DIGITAAL???
    Bij mij geeft dat schermpje namelijk amper licht, op de doos (afbeelding) staat dat 't wel gewoon licht geeft.
    Nou ja, ik ga weer verder testen

8. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Test 1: Sega GT:9

Nou, mijn mening is dat het stuurtje best bruikbaar is met Sega GT. Je moet ff weten welke sensitivity je wilt instellen (ik heb 'm op F-3 ) en dan reteveel oefenen. Ik heb gereden met een Lotus Elise (volledig getuned op baan Falcon Wing circuit A.)
    Met controller ff 2 rondjes gedaan, reed in de 44 seconden.
    Met het stuur na 6 rondjes reed ik 48 seconden. Dus 't scheelt je ongeveer 10%.
    Maarrrrr, ik moet nog leren sturen met dit F-1 stuur, dus ik kan er nog wel een paar seconden afkrijgen.
    En ik zit nog steeds te kloten hoe ik dat stuur nou neer zet, ik heb net gereden met die beensteunen, mjah, ik vind 't wel aardig, maar heb liever dat íe ergens op staat.
    Dit is wel een erg korte test, maar voor degene die misschien ook dit stuur willen kopen, test ik ff m'n andere games.
    Dus, next is Colin Mcrae 4, uhh ow nee, 3;)

Laatst bewerkt: 26 aug 2003
  9. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n stuurtje lijkt me helemaal goud, maar dat op je schoot houden enzo lijkt me niet echt lekker....

Ik heb wel een tafeltje in de woonkamer staan voor mijn bank, maar die is laag (zit je beetje gebukt), dus geen goede houding om te racen lijkt me.

10. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Test 2: CMR 3:p
    Eigenlijk niet te doen, no way dat je sneller kan m.b.t. een controller.
    Ook hier zit weer een MAAR aan, het is wel gruwelijk goed dat je natuurlijk zelf stuurt met een stuurtje, maar dat schakelen met dat pookie, is echt masterlijk, echt, de lol is wel veel groter. Je voelt jezelf even Marcco Martin of Gronholm
    Conclusie: Ik ging echt als een dronken peer door die stages heen die echt 5 promille alcohol in z'n bloed had. Je moet namelijk zoveel tegenstuur geven, dat het zeker niet te doen is (met die beensteunen dan)
    Misschien als je 'm ergens op neer kan zetten (jammer Broes, dan maar hoger tafeltje kopen he;) ) dat het een stuk beter gaat, maar dat weet ik niet zeker.

Test 3: MM3
    MM3 is misschien wel 't beste spel voor dit stuur, dit omdat je standaard met MM3 al veel grip hebt, en niet al te veel moet tegensturen. Misschien rijd je niet echt sneller, maar je tijden evenaren t.o.v. de controller zou wel mogelijk zijn (denk ik, moet eerst nog hard oefenen:9 )

Conclusie F-1 stuur (voorlopig dan)
    Niet even nuttig met alle spellen, verhoogt de fun factor zeker met 200%

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    hmnz...ff wachten totdak m'n salaris heb..dit stuur lijkt me echt tha bomb!...

thnx voor de tests Niels _O_

12. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Daar is 't forum voor;)

Nog ff over Sega GT, dit stuurt echt steeds beter, en je moet echt superveel sturen t.o.v. je stikkie op je controller, dit maakt 't gewoon veel echter en leuker, er zit ook nog rumble in die je bij Sega GT niet echt voelt, maar bij MM3 wel, je voelt zelfs 't lopen van de motor, da's wel kicken!:p

EDIT: Iedereen die Sega GT heeft MOET VERPLICHT dit stuur kopen, ben nu ruim een uur verder, nou echt super gewoon. Stuurt echt als de motherf@cker. Zeker in flauwe bochten heb je een voordeel, want je kan je gas half in houden.
    Kopen die hap, ik rijd nu bijna even snel als met de controller

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    en zit er nou wel forcefeedback op? of alleen rumble
    want Masster Chief zei da da er nie opzat omda de Xbox dat niet voldoende ondersteund...:confused:

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    voor de xbox is alles nog rumble.

Er is nog force feedback helaas....

15. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Zit echt geen Force Feedback op. En niels jij bedankt voor de tests, vrijdag stuur kopen, en dan lekker mm3 spelen.

16. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ook weer terug van even weggeweest...

Niels, ik ben blij dat ie het doet! Over die fun-factor, dat is zeker zo. Het is zelfs leuk "oude" spellen weer te spelen. De pook is idd geweldig, maar vergeet ook de flippers niet. Wat ik vooralsnog veel doe is automatisch latn schakelen en proberen mee te schakelen op de pook, ook erg fun! En zo kan ik straks net zo goed echt gaan schakelen.

Die zuignappen zijn idd niet optimaal, maaar ik heb voor mijn PSX een ferrari stuurtje en die heeft een klem. Omdat de klem maar op 1 plaats klemt "zuigt" dat nog meer dan dit stuurtje (hij gaat om de klem draaien). Ik heb de Williams F1 op mijn glazen tafel staan ALS ik hem daar al opzet.

Ik gebruik nl de beensteunen het meest. Ik vind het jammer dat ze het rubber op de beensteunen niet iets verder doorgetrokken hebben naar boven= meer grip. Ik heb hem meestal op het puntje van mijn benen staan (achterkant stuurtje voorbij m'n knie). Dat komt meteen goed uit gezien de bouw van een gemiddeld (of iig mijn) lichaam. Je armer zijn dan ongeveer 3/4 gestrekt, of zelfs iets meer, ik ben nooit zo goed geweest in Wiskunde.

Over het oefenen. Je hebt echt wel even nodig om te leren sturen met het stuurtje. En inderdaad vooral het tegensturen is een kwestie van veel oefenen. Het voordeel is hier weer bij dat je veel lol hebt in het oefenen.

Het leuke van een forum is dus dat het vrij makkelijk is voor gelijkgezinden om ervaringen uit te wisselen. Ik denk dan ook dat voor Niels hetzefde geldt als voor mij; hoe meer mensen het stuurtje kopen naar aanleiding van dit forum hoe beter! Jullie maken in ieder geval een afgewogen keuze!

Ik weet niet of ik nou nog vragen ben vergeten te beantwoorden, maar ik weet zeker dat de andere gelukkige eigenaren van dit stuur (toch?) je graag verder helpen en offcourse I'll be back...

17. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, daar ben ik weer, heb nog wel een vraagje (jaja terwijl ik 't stuur al heb!!!:))
    Is het display van de stopwatch bij jullie (Whip it, DutchBastard oder Jensss) even fel als dat andere kleine schermpie???
    Op de doos staat een afbeelding dat ze even fel zijn, bij mij mooi niet, hij is namelijk veel minder goed af te lezen.
    Maarja, ik ben kleurenblind, maar dat mag niet uitmaken :)
    Ow en nog 1, onderaan dat witte ding (waar je 't stuur op klikt) zit een soort debiele schroevendraaier, in de handleiding: een Wheel Collar Key, vertaald Wiel ketting sleutel (denk ik)
    Waar de hell dient dat ding voor, er staat niks meer over in de handleiding???

EDIT:
    Wow, 1071 pageviews, gaat lekker_O_

18. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat displaytje is bij mij ook minder fel. s'Avonds is ie beter afleesbaar, maar dat merk je vanavond wel... en ik ben ook kleurenblind, dus dat zit wel goed ;)

Met die Wiel ketting sleutel (maar dat is vrij letterlijk vertaald, ik denk dat het iets van Stuurmoer moet zijn ofzo...) kan je het stuurtje vast maken aan het onderstel. Als het goed is heb je op de onderkant van je stuurtje (dat uitstekende ding dat je over de onderkant schuift) schroefdraad zitten. Daar draai je hem dan gewoon op.

We gaan min. voor de 1500 deze week... *)

19. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Ahhhh kan je nagaan hoe technisch ik ben (zie thread met de ideale gamestoel ofzoiets)
    1500, Dude, you must be mad8)
    Als mensen die nog twijfelen vragen hebben, gewoon stellen, aarzel niet:) , maar je kan hem gerust kopen, is weinig verkeerd aan dit ding (ow en dat met die beensteun begint wel te wennen)
    Wat ook wel geinig is, is de klok op het stuur (jaja, een klok!)
    Ik ga 'm gebruiken als wekker........}:] oh nee, er zit geen alarm op, wordt je zometeen wakker met een voorbij razende F-1 auto:+

20. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    LOL zo dom is het ziet. Het staat volgens mij idd niet in de handleiding.

Kom we gaan ze ff linken...
    Voor de mensen die ook een ideale game stoel zoeken; zie deze threat. De ideale combinatie.

Ik ga hem ook als wekker gebruiken...kan ik morgen lekker uitslapen...ik speel veel te lang door met dit ding, gister weer 2:30 uur.

Had ik al doorgegeven hoe PGR en RE speelde? Nouja hier in het kort mijn ervaring. Niet echt lekker ofzo. Ik ben met een controller ook niet goed, maar met dit stuur bak ik er echt geen reet van. Misschien even tijd vinden om meer te oefenen. Shit...voel ik daar een griepje aankomen...:eek:O-) (ohnee, dat is DOA3 van Brother Bear...)Ik vind het met RE wonderbaarlijk goed racen. Zelfs met die gare bak (ja die ene, dus niet die andere...:+) ga ik als een speer.

Deel Deze Pagina