Allemaal wel goede ideeen vind ik. En idd goed idee als microsoft wat meer zou doen bij van die music awards (ik noem bijv. een TMF ofzo). De doelgroep die daar rondloopt zijn daar toch best gevoelig voor. En ik moet je eerlijk zeggen dat wat je zegt over die kledinglijn daar zat ik ook al beetje aan te denken. Maar ja hoe moeilijk is dat om een beetje relaxte kleidng op de markt te brengen. Behoorlijk moeilijk dacht ik zo, en als ze niet uitkijken boren ze als het niet lukt hun eigen naam de grond in...
Op het gebied van voetbal zal de Xbox niet gauw kunnen scoren. Ten eerste zullen ze een serieus voetbalspel moeten kunnen leveren, een spel dat ongeveer PES 3 met Xbox live zou moeten zijn. Alleen dan kunnen ze zich op de voetbalmarkt storten. Wat de PS2 heeft gedaan met de Champions League is gewoon super, als MS zo'n positie zou kunnen veroveren... Maar goed PS2 houdt die positie en dat is niet zo gek ook. Lastig dus. MS zal eerder basketbal en american football gaan sponsoren (Super Bowl bijvoorbeeld) dan zich op de voetbalwereld storten. Toch zullen ze wat moeten doen om in Europa serieuze campagnes te houden. Music Awards zijn natuurlijk perfect. Ze hebben het juiste publiek, bereiken veel mensen en hebben veel invloed. Soortgelijke evenementen zou MS moeten sponsoren. Ik zou als MS toch gaan voor de Olympische Spelen. Hoewel het budget van 20 miljoen ietwat aan de lage kant is zijn de Olympische Spelen erg belangrijk voor de hele wereld. Bovendien bereiken ze ook de Amerikanen, dus kunnen ze een wereldwijde campagne opstarten op de Olympische Spelen. Het aankomende EK zou ook goed zijn, maar ja dan moet je toch wel een degelijk voetbalspel hebben. Misschien, als ze er mee bezig zijn, kunnen ze het EK gebruiken om het te promoten, dat zou een enorm succes worden!
Ms heeft al eens gezegd te werken aan een xbox-exclusive voetbalgame, die ook Live zal gaan.. Maar veel is daar ook niet over bekend, dus ook geen releasedate dus dat kan nog wel even duren.. Maar die werd toch door BAM gemaakt of niet (makers van Top Spin, correct me if I'm wrong )
Ik denk vooral dat Microsoft niet laat zien wat de xbox allemaal kan aan de brede bevolking. Steeds meer mensen in mijn omgeving willen of hebben een xbox aangeschaft, en als ik dan vraag waarom nu? is dat vooral omdat ze er geen benul van hadden dat het zo veel mooier was dan de ps2 (in het algemeen) en dat ze die spellen niet kende, etc. Ze moeten eens met reclames beginnen met duidelijke, pure, mooie gamebeelden en met het benoemen van de xboxfeatures. Het grofste zou zijn het benadrukken dat de xbox-versies van multi-platform spellen in 9vande10x de mooiste zijn.
Aan het einde van deze maand komt Xbox LIVE 3.0 Hiermee kan je ook op MSN via LIVE of iets in die richting. Als microsoft reclame maakt op MSN, zullen de verkopen flink stijgen denk ik. De doelgrep zit vaak op MSN, stel je voor, dat dus bijna iedereen elke dag naar die groene X zit te kijken. Is Msn eigenlijk een onderdeel van Microsoft?
Jaja, spaart microsoft weer geld uit omdat ze in die controllers geen rumble hoeven te maken, ze trillen toch wel...
MSN = Microsoft Network Hierbij ook aangesloten MSN.NL (populairste startpagina van Nederland) Hotmail en MSN Gaming Zone -> (vooral populair bij volwassenen en dan met name vrouwen) En ja, ik denk idd. dat dat helpt als er een intergratie is met MSN, vooral als ze die banner onderaan de client veranderen in een Xbox banner.....
Nee.... andersom, Xbox Live op MSN.... als de gamertag aan je .NET passport wordt gekoppeld kun je in real time zien of je een friend-invite krijgt, als je het accepteert en daarna de Xbox aandoet zal de invite ook op je Xbox verschijnen en voila, je kunt spelen......
Daar wordt echt wel geld voor betaald.... het gaat gewoon van het promotiebudget van de xboxtak van Microsoft af, dat het geld binnen Microsoft blijft doet er eigenlijk niet toe wat dat betreft.
Xbox gaat echt niet betalen voor een banner op de site van het moederbedrijf. Die mogen ze gratis plaatsen. Beetje raar he om het eerst van het promo budget af te halen. Promotiebudget is meestal bedoeld voor externe plaatsen lijkt me. Anders zouden ze als ze tekort komen gewoon geld er bij krijgen dat is natuurlijk onzin.
ja, dan is het net: "Hey, ff reclame bij mezelf maken, hoeveel zou ik mezelf daarvoor betalen?? Hmm, ff contract met mezelf en klaar is kees!"
Een tijdje geleden was ik in een klein Free Record Shopje waar ze voorheen bijna geen Xbox spellen hadden. Het bestond voornamelijk uit PS2 en PC, en er waren ook nog een stel Gamecube titels aanwezig [Xbox spellen waren er dus zwaar in de minderheid]. Maar wat zie ik als ik daar weer kom? De Xbox collectie is heel erg uitgebreid. Ze hebben veel meer spellen en ik denk dat er nu meer stonden dan voor de Gamecube, PS2 of PC..... Dit samen met wat jullie zeggen over die beurzen en de Xbox reclame, denk ik dat als dit doorgezet wordt naar de Xbox 2, dat ze dan in ieder geval goed gaan verkopen [maar dat is speculeren, dat hoeft natuurlijk nooit zo te zijn]
Jullie hebben zeker nog nooit van business units gehoord? Als de "Xbox-unit" geen geld zou hoeven te betalen aan de "MSN-unit", hoe kunnen hun afzonderlijke prestaties dan ooit worden gecontroleerd? Dan betaalt MSN de promotiekosten van de Xbox-unit. Zo werken grote bedrijven, ze bestaan in feite uit een hele verzameling kleine bedrijfjes.
*Bescheiden kick* Ja inderdaad wat jij zegt merk ik ook op! De collectie games van de Xbox in de winkels wordt steeds uitgebreider en is zeker in 9 van de 10 gevallen uitgebreider dan dat van de gamecube. Zeker, als dit doorgezet kan worden naar de Xbox 2 dan zit microsoft goed. Het gaat per slot van rekening bijna puur en alleen om het imago...