1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox World Rechtbank.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 18 jul 2004.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Maar kijk, het gaat wederom om vertrouwen.
    Iemand belazeren via Internet is erg makkelijk, en daar kan niemand iets aan doen.

Een rechtbank zal daar in mijn ogen ook absoluut niets aan toevoegen.
    Ik denk niet dat iemand het erg vind dat hij op de Black List staat.
    Een andere account is in principe zo aangemaakt, om maar iets te noemen.

2. hutkofer

hutkofer Guest

Inderdaad. Kan dat niet uitgezet worden, dan iemand een andere accoutn kan maken?

3. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Helaas niet.
    Een ander email adres, eventueel een IP maskertje en klaar ben.
    Totaal ontrace-baar.

Dus nee.

4. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk dat zo'n apart onderdeel een averechts effect heeft. Kan mensen juist op het idee brengen om iemand (en op welke manier) op te lichten. Laat het maar lekker zoals het is, er is bij mij tot nu toe nog geen enkele deal mislukt (welk enkelen stroever verlopen dan nodig).

5. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Precies.

Vraag gewoon duidelijk de gegevens van een persoon, ook tel. nummer.
    (Controleer dat ook, lijkt me duidelijk.)

Dan gaat er in principe weinig mis.

6. hutkofer

hutkofer Guest

Jah, dat snap ik.

Ik doe het dan ook niet voor mezelf hoor, maar er zijn genoeg andere mensen die zoeits overkomt, en verolgens nooit meer terug komen op XBW om te dealen.

7. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, XBW is dan ook niet alleen Xbazar. :cool:
    Als je hier puur voor Xbazar komt, ben je imo niet goed bezig.

8. hutkofer

hutkofer Guest

Uhm, chek mijn posts..ik heb er ongeveer 1000 denk ik, maar er staat maar 110..kom dus grootendeels voor X-bazar..(zoals vele anderen)

Plus dat ik dat niet gezegd heb, en beter moet lezen ;)

Maargoed, om niet offtopic te raken,
    Als jullie (mayb) een blacklist willen gebruiken, moet er toch wel wat meer aandacht aan besteed worden als de voogaande lijsten.

9. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hoe wil je dat doen dan?
    Aangezien het zo superfraude gevoelig is.

10. hutkofer

hutkofer Guest

Verzin ik nog wel :)

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2004
  11. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind i.i.g. dat er een soort van Blacklist moet komen..
    Dus iemand beschuldigd een ander, en wacht op een reactie van *de (niet)dader*.
    Je kan vlug afleiden dat als er 20 goede deals met hem gedaan is en 1 verkeerde, dat mischien de aanmelder op zijn manier nog iets extras wilt..(bedriegers die andere aanmelden voor spullen).Maar zodra er onduidelijkheid bestaat zou ik hem op de blacklist zetten onder twijfelaars.. een aparte catogrie..

Lijkt me duidelijk dat iedereen een blacklist wilt die niet fraudegevoelig is..Als nu iedereen nog even aan het idee meewerkt komt er mischien ook zo'n lijst..

12. hutkofer

hutkofer Guest

Het hoeft niet eens een blacklist te zijn..als er maar gemeld word dat er problemen waren tussen jan en barbie met een deal.

13. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Wat heb je daar dan aan, als je nieuw bent heb je toch liever even een overzicht voor met wie te ruilen..?Als er geen opsomming is van de users maar alleen *x* aantal threads, word het in mijn mening zeer onoverzichtelijk.Aangezien vele dan niet op het idee komen om Search te usen in dat subforum om te kijken of iemand te vertrouwen is..

14. hutkofer

hutkofer Guest

Jah, is dat geen idee?

Een forum, waarin iedereen in iedergeval kan melden dat er iets is mis gegaan.
    En dan kan er een discussie ontstaat tussen beide parijen, en maybe ook iets opgelost worden.

Er kan ook niets opgelost worden, maar dan is er in ieder geval wel bekend dat er iets is misgegaan met die persoon waarmee jij binnenkort gaat dealen.

En nog maals, mocht die andere niet reageren, is het wel duidelijk wie er mis zit.

15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Nogmaals, XBW is niet aansprakelijk voor mislukte deals.

Als er iets mis gaat, willen wij best een keertje mailen om te vragen hoe het zit.
    Maar daar houd het echt mee op.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hoe je het ook went of keert, je kan je niet weerhouden tegen fraude. Ook al kan die andere persoon zijn verhaal, dan nog kan hij gaan lopen liegen en zeggen dat hij het spel wel al verstuurd heeft en dat het een fout is die bij TGP Post ligt. Er is niet onderuit te komen. Ook al zou je ergens een plekje hebben om te kijken of iemand een slechte deal heeft. Diegene die een slechte deal heeft gehad (expreses of niet) kan een nieuw account aanmaken, waardoor het blacklist systeem niet volledig functioneel kan werken. Want iedereen begrijpt dat als je iemand 'bestolen' hebt, het niet opnieuw zal doen met dezelfde account.
    Spuitig maar waar, maar vertrouwen is het enigste wat je kan hebben en geven.

17. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Precies.. Je haalt me de woorden uit mn mond.

Die gasten zijn echt niet dom die je frauderen. Als zij weten dat als het bekend is op Xbazar dat ze fraude hebben gepleegd maken ze gewoon een nieuwe account aan. Zo simpel ligt het. Je houdt fraude nou eenmaal niet tegen.

Laatst bewerkt: 18 jul 2004
  18. hutkofer

hutkofer Guest

Mensen die al iemand "genaaid" hebben krijgen neem ik aan een ip-ban? (ookal heeft het niet bij iedereen nut, bij sommige wel)

19. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk gewoon als je met iemand een deal doet vraag dan eerst met wie hij eerder deals heeft gedaan. Dan stuur je ff een pmtje naar die user wat zijn ervaringen met hem zijn. Blacklist heeft geen zin, XBW Rechtbank heeft geen zin, aparte crew heeft ook geen zin.

20. hutkofer

hutkofer Guest

Idd, maar net dacht jij er ook nog anders over.. :{

Niet erg hoor, maar toch...uuhm, dat doe ik ook, en heb god zij dank nog maar één slechte deal. Maar er zijn genoeg mensen die niet zo bijdehand zijn ;)

Deel Deze Pagina