1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox World Rechtbank.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 18 jul 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan zegt hij/zij natuurlijk dat hij goede ervaringen heeft en noemt hij misschien ook nog wat willekeurige namen, dus ook niet betrouwbaar.

Een IP-ban heeft jammergenoeg niet altijd zin. Sommige internetters hebben een wisselend IP, waardoor zo een ban al geen effect meer heeft. Verder zijn er ongetwijfeld tricks en progjes voor om te doen alsof je op een ander IP zit en kan je zo weer verder.

2. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Een Balcklist moet er in mijn ogen zowieso komen.
    Hoewel soms een game helemaal niet aankomt :confused:
    Dus wie moet je dan op een blacklist gaan plaatsen?

3. hutkofer

hutkofer Guest

bij een 2e keer (want zoeits gebeurd niet 2x achter elkaar) die gene die het niet gestuurd heeft.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Bewijs maar eens dat die persoon 'm niet verstuurd heeft.
    Precies, dat is onmogelijk.

Zie hierboven.

5. hutkofer

hutkofer Guest

Grave, het is onmogelijk dat hem iemand 2keer achter elkaar gebeurd.

6. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Meestal heeft diegene die de dupe van zo'n kneus is geworden zijn naam wel in zijn sig staan.
    Maar een rechtbank?
    Moet er dan beslist worden of hij een ban ofzo krijgt ?

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Zo'n apart subforum heeft echt geen enkel nut ;)
    De spelletjesjatters gaan daar echt niet reageren hoor, en als ze dat wel zouden doen dan nog zullen het spel echt niet terug sturen. Laat staan dat je excuses krijgt oid.
    Zonder zo'n subforum heb je aan een blacklist al genoeg.

Tevens lok je met zo'n subforum een hoop geflame uit. Denkend aan mensen die laks zijn met spellen opsturen, voordat ze iets opsturen is er al een thread aangemaakt door de ongeduldige andere kant. 1 gozer wordt kwaad wegens aangemaakte thread, de andere door de laksigheid. Ruzie is het gevolg en dat allemaal weer in het openbaar... :{

Mislukte deals kunnen beter afgehandeld worden per PM of mail en dan kan een moderator altijd nog als 3e hulp bieden.

8. hutkofer

hutkofer Guest

PM en mail heeft zoiezo geen nut.

Zo iemand moet bekend zijn als zwarte dealer..anders worden nog 10 mensen hetr slachtoffer.

En mensen die gaan flamen moeten we zoeiso niet op het forum lijkt mij :confused:

9. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    En jij denkt dat met een rechtbank er ineens minder mensen opgelicht worden?

Natuurlijk wil je geen flamers op een forum, maar net als oplichters komen ze toch.

10. hutkofer

hutkofer Guest

Inderdaad..maar we kunnen wel laten zien dat we er iets aan doen!

En iig proberen er iets aan te doen..proberen kan geen kwaad tich?

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dan vind ik nog steeds dat zo iets achter de schermen moet worden uitgevochten. Dit publiekelijk doen zorgt voor flame reacties.
    Zoals ik al zei; Wat als een persoon geen oplichter is en (per ongeluk) laks met opsturen is? Dan wordt zijn naam wel zwart gemaakt tegenover het hele forum.

12. hutkofer

hutkofer Guest

Inderdaad. Daarom heb ik ook al meerdere malen in deze thread gezegd dat het eigelijk na 2 keer pas mag..Als het 2 keer achter elkaar gebeurd, valt het toch wel op of niet?

13. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Mja, ok.. Stel dat iedereen zich daar aan houdt, na 2 keer een thread openen over wat er mis is gegaan. Wat gebeurt er daarna? Dan is het nog de vraag of de oplichter reageert, en als hij dat doet komt er een mod aan die nog ff vertelt dat hij toch maar eens dat spelletje moet opsturen. Olé, daar trapt hij in! :D
    Gegarandeerd dat geen enkele oplichter gaat reageren, die hebben er schijt aan of hun naam publieklijk wordt gemaakt. Het enigste wat je dan bereikt hebt is een subforum in de vorm van een onoverzichtelijke (ongealfabetiseerde) blacklist waar mensen hun frustraties kwijt kunnen.

Natuurlijk openen de meeste al een thread als het spel na een week er nog niet is, dat is niet tegen te houden, net als al de andere nutteloze threads e.d. die er dagelijk geopend worden. En dan kom je weer terug bij het geflame, zij het tegen de oplichter die niet reageert, zij het tegen de luie andere kant. Iets anders bereik je niet met deze rechtbank.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je kan dan een aantal vormen van 'misdadigers/fraudeurs' hebben in het subforum.
    - zij die reageren dat het niet is aangekomen, of wel verstuurd is
    - zij die niet meer terugkomen, of terugkomen met ander account

Er is gewoon niets te doen tegen frauderen, liegen. Of je nou een rechtsysteem, xbw betalingssysteem, knokploeg, subforum of wat dan ook wilt. Het zal niet werken.

15. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Nee , maar meestal zijn oplichters 'Dom' ( maar wel gehaaid als ze ermee kunnen verdienen ) maybe weten ze niet hoe ze een IP Switcher erop moeten zetten.
    Gewoon IP ban geven en diegene die is/zijn opgelicht gewoon die naam in je sig vermelden.

16. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    Als je kabel hebt heb je elke dag een nieuw ip-adres..
    Dus IP-ban gaat denk ik niet lukken met kabel-patienten.

Deel Deze Pagina