xbox2 fantasieen....welke functies moet hij hebben?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X-noize, 17 jan 2005.

1. Ruud

Ruud Guest

Een Xbox 2 is ineens geen Xbox meer?

2. michielxboxer

michielxboxer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is De Xbox2 Nou Getoond Op De Ces Beurs Of Niet, Xbox Magazine Deed Alsof Het Logisch Was Dat De Xb2 Op De Ces Beurs Tetoond Werd Maar Ik Heb Alleen Gehoord Dat Ze Speciale Mobieltjes Met Windows Functies Enz. Toonden, Weten Jullie Al Iets? Bij Google Intypen: Xbox2 En Dan Staat Daar Bovenaan Zo'n Platte Xbox, Zou Dat Hem Zijn? Ik Hoop Het!

3. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Geduld is een schone zaak mijn vriend. De Xbox 2 zal waarschijnlijk pas op de E3 2005 of X05 worden tentoon gesteld. Dat duurt nog een aantal maandjes. Maar tot die tijd komen er nog genoeg mooie games uit voor de Xbox 1, dus waarom zou je zo zitten smachten naar de Xbox 2? Geniet eerst nog maar eventjes van al het moois wat de Xbox 1 ons nog gaat brengen. Amen. O-)

4. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt al om de hoek de tijd gaat zo snel. :)

5. X-noize

X-noize Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier van een site wat specificaties omtrent de x-box 2. Of deze waar zijn weet ik niet, en de volgende gegevens zijn ook niet door microsoft bevestigd:

The system specs shown on this page are estimates of the specs of the next-gen Xbox. None of this information can be confirmed until Microsoft makes an official announcement regarding the Xbox 2. Once an announcement has been made by Microsoft, you will be able to find the true next-gen specs here.

CPU (Processor) Three-core IBM-developed 65nm 64-bit chip @3.5GHz+.
    Based on a variation of the Power5 chip.
    Each core capable of running 2 threads, so in essense, 6-core processor performance.

Graphics Chip Graphics chip provided by ATI.
    The GPU is a variation of the R500 architecture.

10MB of EDRAM for HDTV Support
    Superset of Shader Model 3.0
    500MHz+ Clock Speed
    256/512MB of unified system RAM

Audio Dolby Digital 5.1/7.1 support
    24-bit (DVD Quality) high-definition audio

Memory/Storage 128/256MB of unified system RAM shared with GPU
    80GB+ hard drive - Xbox Next HD option?
    512MB+ Removable flash-memory storage.
    Games on HD-DVD - 15GB single layer disk, 30GB on dual layer disk.

I/O 4 x USB 2.0 based controller ports
    1 x Power Socket
    1 x HDMI (High Definition Multimedia Interface) output
    1 x Scart output
    1 x 10/100Mbps Ethernet connection

6. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk onderwerp!

Ik zou de volgende dingen wel leuk vinden:

Backwards compatibility met de eerste Xbox
    Het kunnen afspelen van spellen die voor de eerste Xbox gemaakt zijn. Waarbij je met deze spellen nog steeds op Live kan en met gamers kan spelen die nog de eerste Xbox hebben.

Live Aware functionaliteit die onafhankelijk is van wat je Xbox afspeelt
    Dus dat je ervoor kan kiezen of je tijdens het bekijken van een film, het spelen van een spel of het beluisteren van muziek je friendslist kan bekijken en game invites kan ontvangen. Tijdens alle spellen, dus bijvoorbeeld ook tijdens spellen die voor de eerste Xbox gemaakt zijn zonder eigen Xbox Live ondersteuning.

De afschaffing van regio’s voor spellen
    Het kunnen afspelen van NTSC-spellen waardoor je niet meer hoeft te wachten tot spellen vertaald of gecensureerd zijn voor de Europese markt als je daar geen behoefte aan hebt :)

Een standbystand
    Een standbystand waarbij je in kan stellen dat je een audiosignaal hoort als je een game invite krijgt en op een display ziet van wie hij komt en voor welke game. Het audiosignaal is uit te zetten, en je kan per friend doorgeven of je Xbox op deze manier moet reageren op de game invites. Je kan er voor kiezen of andere mensen op Xbox Live zien dat je Xbox standby staat. Zo kan je als je met iemand afspreekt om te gamen naar de tv kijken of heel iets anders doen terwijl je wacht. Je kan je Xbox zo ook als telefoon gebruiken omdat je “opgebeld” kan worden.

Een grotere harddisk
    Of ander soort ingebouwd opslagmedium, groter dan de harddisk in de eerste Xbox.

Ondersteuning voor het bekijken van digitale foto’s op je Xbox
    Je kan bijvoorbeeld slideshows programmeren.

Eenvoudige uitwisseling
    Eenvoudige uitwisseling van zelfgemaakte levels, savegames, muziek, foto’s en video tussen Xboxen onderling en tussen Xboxen en pc’s.

Custom soundtrack functionaliteit die onafhankelijk is van spellen
    Bij elk spel kan je muziek op de achtergrond laten horen die vanaf je harddisk wordt afgespeeld.

Ingebouwde dvd-afspeelfunctionaliteit
    Een ingebouwde infraroodontvanger voor de afstandsbediening en de mogelijkheid om ook via je controller alles te kunnen doen wat via de afstandsbediening kan.

Een ingebouwde koptelefoonplug
    Een ingebouwde koptelefoonplug in je Xbox. Je kan zo met een koptelefoon naar muziek luisteren zonder dat je een tv of iets anders nodig hebt.

Keuzemogelijkheid voor een ander soort headset
    De mogelijkheid om een alternatieve headset aan te sluiten. Met twee speakers waar ook het geluid doorheen komt wat normaal uit je tv komt. Dus een koptelefoon waardoor je alles hoort met een microfoon erbij. Zodat je kan gamen zonder dat in je omgeving iets te horen is, behalve wanneer je zelf iets zegt natuurlijk :)

7. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Het zou mooi zijn als Xbox Live een aantal radiostations hadden die telkens nieuwe muziek uitzenden die je in sommige games (extrem sports, racegames etc) kan beluisteren. Een soort internetradio dus....

8. Fabulaus

Fabulaus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    naast waarschijnlijk al eerder genoemde dingen als: standaard DVD's en alle media types kunnen afspelen, een iets flitsender design, standaard grote harde schijf, beter compatible met je PC en Internet...

lijkt mij het standaard hebben van draadloze controllers ook ideaal

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Draadloos zou inderdaad wel relax zijn. Ik las net dat de Xbox2 HDTV gaat ondersteunen (beetje laat misschien, dat was misschien wel 1 van de grote verbeteringen :+ ). Ik wist eigenlijk helemaal niet wat het was, maar ik het opgezocht. Maar dan wordt het dus echt veeeeel scherper allemaal. Maar gaat iedereen daar dan een schotel van een paar honderd euro voor aanschaffen?? Ik weet er maar heel weinig van, ik heb alleen maar dat de resolutie van 640*480 naar 1920*1020 ofzo gaat. Maar betekent dat echt dat het zowat drie keer zo scherp wordt en moet je dan zo'n schotel kopen??

10. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij hoeft het echt geen hele pc achtig ding te worden. alleen wel een uitgebreidere Live functie, Meer (goedkopere) games en goedkopere hardware. En voor mij mag er van 1 van die 3 verschillende wel een standaard live functie bij zitten.

11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gewoon een media center.
    Het liefst een lcd schermpje erop zodat je je tv niet elke keer aan hoeft te zetten.
    Een behoorlijke hd 20 gb.
    Is genoeg voor al je mp3-tjes, div-x,avi,mpeg support
    zoiets is dan behoorlijk goedkoper dan een mediacenter pc. (als M$ nou ff hun krachten gaat bundelen met het illegale xbmc *) )
    Daarom vind ik het een goede zaak als er meerdere versies komen, kan iedereen voor zichzelf beslissen wat ze nemen.

owjah en natuurlijk...uber goeie games 8)

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand uitleggen wat HDTV nou precies inhoudt??
    Zie drie posts hierboven...

13. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mag 'ie in grote lijnen blijven zoals 'ie is. Voor films en tv kijken heb ik geen Xbox nodig, en ook al die PC functies hoeft van mij niet zo. Ik heb tenslotte al een PC. Mooiere graphics is natuurlijk mooi, verder hoeft er van mij niet zoveel, het gaat mij puur en alleen om het gamen!!

14. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    - afschaffen? PAL of NTSC is als ik dacht, geen beveiliging, maar een mogelijkheid, door verschillen in je hardware, (xbox en je tv)
    - grotere harddisk? huh!? zit jij al voorbij je 50000+ ?
    - custom soundtrack ligt aan de makers
    - headset, houden ze zich niet mee bezig denk'k

verder vind ik foto's enzo ook wel een goed idee. En mogelijkheid bv films op te slaan? (ok, dan grotere hard disk), maar als je dan kan uitwisselen word Xbox de nieuwe kazaa

15. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet of mijn functies al zijn genoemd, maar dit wil ik graag:

Harde schijf gehandhaafd en vergrootte capaciteit
    Dan heb je niks te knoeien met memorysticks en kun je er meer opzetten

Interactie met PC (legal
    Dat er een mogelijkheid is om met een link-kabel films en foto's, maar ook savegames op de HD te kunnen laden.

Stylebare look
    Misschien is het wel leuk als je verschillene behuizingen kan kopen, ledjes enzo, dat je net als met een auto je hele xbox2 gestyled kan worden

Verbetering Memory Unit
    Dat vanaf nu elk spel met memory-unit werkt

16. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    @ alf. Ik ben het helemaal met je eens. Het toch gewoon om het gamen. Mooiere graphics zou echt vet zijn. Bijna levensechte omgevingen en mensen. Wel een grotere HD en standaard live! hihi.

17. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik bedoel is dat ik het fijn zou vinden als de volgende Xbox NTSC- en PAL-versies allebei af zou kunnen spelen (van huidige games en van titels voor de volgende Xbox). Vergelijk het met sommige DVDspelers die nu alleen regio 1 of regio 2 titels af kunnen spelen en anderen die regiovrij zijn. Bij een volgende Xbox zouden ze er vanaf kunnen zien om de regio's te handhaven. Dan kan je spellen uit Amerika laten meenemen of importeren. En er voor kiezen of je een Europese of Amerikaanse versie wilt van een spel of spellen kopen die hier niet uitkomen. Ze hebben er vast goede redenen voor om het niet te doen, maar ik zou het wel fijn vinden als ze het wel deden.

Hij stond een keer vol inderdaad. :) Ik heb er veel muziek op en had een keer veel te veel Morrowind- en KotOR-savegames. Ik heb nu uitgezocht welke savegames ik wilde bewaren en er wat muziek afgehaald, maar meer opslagruimte vind ik nooit kwaad kunnen, in geen enkel apparaat. Mits het apparaat er niet duur door wordt. Maar opslagmedia blijft in prijs dalen.

Precies, net zoals Live Aware functionaliteit. Als ze dat zelf doen in een volgende Xbox dan heb je dat elk spel het heeft. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat de maker van een spel iets uit kan zetten als het spel meer nodig heeft. Het verschil met nu wordt dat het een uitzondering wordt als een spel bepaalde features niet heeft, het de makers niets extra kost om ze in het spel te hebben, en ze in elk spel hetzelfde werken. Als iets dan uitgebreider wordt is dat in alle spellen zo en niet alleen in de nieuwste titels.

Daar heb je gelijk in. Maar aan de andere kant, als mensen films willen kopiëren doen ze het toch wel. Het is een beetje offtopic sorry, maar om dat tegen te gaan geloof ik meer in lagere prijzen, mooie bijzondere doosjes, betaalde downloads en het weglaten van irrante waarschuwingen die niet weg te drukken zijn. En niet in beveiligingen, het weglaten van features uit apparaten of regio's.

18. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind, dat hij een grotere hardeschijf moet hebben en XBOXLIVE moet helemaal geweldig uitgewerkt worden :)

19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk wil ik gwn een Xbox2 waar je goed op kan gamen. En zoals er allemaal al werd gezegt door iedereen. Eigenlijk vind ik er geen k*t iedeën bij zitten. Maar het mag nog wel wachten die Xbox2 ik heb me Xbox sinds januari. Kan ik weer een nieuwe kopen.

20. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom dat? Ik heb nou al moeite om de boel vol te krijgen, dat ding is groot zat!

Deel Deze Pagina