xbox2 fantasieen....welke functies moet hij hebben?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X-noize, 17 jan 2005.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Nieuwe spellen zullen wel meer opslaggeheugen vergen denk ik. De grootte van de HD moet denk ik evenredig groeien als met die van de opslagcapaciteit

2. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is waar. Want het kopen van memory cards is ook niks.

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Jongejonge... wat zit jij maar te lullen! (ff tussen door dit hoor). Maar pas zag ik nog dat je op nog geen 700 posts zat... en nu alweer op 741! Dat snap ik wel met zulke nutteloze, niks toevoegende, niet boeiende posts :{

Ontopic: Er is eigelijk maar 1 reden waarvoor er een grotere hardeschijf in zou moeten en jullie (bijna dan) allemaal weten wel welke :).
    Het enige wat ik voor de xbox 2 wil, is dat ie de ps3 en gamecube revolution verslaat zodat een paar mensen op school hun mond houden...
    Ohja, wat ook wel fijn zou zijn, is dat ie wat stiller wordt als de xbox. Die maakt me toch een partij lawaai af en toe! 8)

4. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou in de huidige Xbox al een grotere hardeschijf willen hebben. Neem een spel als Deus Ex. Je kan veel keuzes maken. Als je veel saved zijn er veel punten vanaf waar je opnieuw kan beginnen. Als je naar het scherm gaat om te saven is de default instelling dat je in een nieuw slot saved. In een nieuw slot saven is het snelst, anders moet je naar beneden, een oude game kiezen om overheen te saven en bevestigen dat je dat echt wilt.

Met meer opslagruimte kan je langer zonder na te denken in nieuwe slots blijven saven voordat je vanwege ruimtegebrek oude savegames moet gaan wegdoen.

Ik vind dat sommige spellen leuker worden met je eigen muziek op de achtergrond. Met een grotere harddisk past er meer muziek op. Muziek op je Xbox zetten gaat niet echt fijn. Het duurt lang en er is geen makkelijke manier om tracktitels te veranderen. Dus als je zo gek bent geweest om er een paar albums op te zetten en de namen van individuele tracks in te voeren haal je ze er niet meer af. Te lang dezelfde muziek gaat vervelen, oude muziek haal je er niet af omdat het een gedoe was om het er op te krijgen, dus er komt alleen maar muziek bij.

En natuurlijk kan je je stereotoren aandoen en de muziek van de game uitzetten, en natuurlijk kan je er tussendoor over na gaan denken welke savegames wegkunnen, maar je hebt een Xbox voor je lol, dus het is toch heerlijk als je over gedoe als opslagruimte minder hoeft na te denken? En het is toch makkelijk als je even vijf minuten wilt spelen en je hebt meteen je eigen muziek op de achtergrond zonder dat je je stereo dan ook weer aan moet zetten wat je dan niet doet? En het is toch makkelijk dat je muziek er meteen op staat als je je Xbox meeneemt naar een verjaardag of zoiets?

Een koppeling met je pc om er makkelijk muziek op te zetten zou ik nu al fijn hebben gevonden. En mensen die een Xbox niet op een pc aan willen sluiten hoeven helemaal geen last van die functionaliteit te hebben. Die kunnen het op de huidige manier doen.

Iets wat je tegen een grote hardeschijf in zou kunnen brengen zijn de kosten. Niet iedereen gebruikt het. Maar ze zouden ook Xboxen kunnen uitbrengen met verschillende hardeschijven. Echte fans willen elke kleur Xbox en als je per kleur twee versies hebt, met grote en kleine hardeschijf, worden die door echte fan nog allebei gekocht ook.
    Iets wat je tegen verschillende versies van Xboxen kan hebben is het gedoe dat bepaalde software op de ene versie wel werkt en op de andere niet zoals met pc’s. Als ze versies gaan maken die verschillen wat geheugen en grafische kaart betreft krijg je dat misschien, maar als je het op variatie wat betreft de grootte van de hardeschijf houdt zal je die problemen niet krijgen.

Ik vind het jammer als het tegen willen gaan van illegaal kopiëren iets is wat heeft meegespeeld in het ontwerpen van hoe muziek in je Xbox te zetten is. Dus dat het niet kan met behulp van een pc of dat je niet kan uitwisselen tussen twee Xboxen. En het zou jammer zijn als illegaal kopiëren meebepaalt of er wel of geen hardeschijf in de volgende Xbox zit.

Het is steeds weer zo. Als je iets legaal gebruikt heb je ergernissen die iemand die het illegaal gebruikt niet heeft, terwijl jij die ergernissen moet ondergaan omdat de ontwerpers die ander wilden tegengaan.
    Je koopt bijvoorbeeld een dvd en ergert je gruwelijk aan de waarschuwing die niet weg te drukken is aan het begin, en je buurman die die dvd bij de visboer heeft gekocht heeft die waarschuwing niet en had hem nog een maand eerder ook want die hoeft niet op een regio 2 versie te wachten.

Zo vervelend als dingen minder fijn worden gemaakt vanwege het tegen willen gaan van illegaal kopiëren. Ze moeten een beetje rekening houden met de mensen die het niet doen.

5. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Jah, en dat is natúúrlijk voor de downloadable content O-)

Ik hoop trouwens wel dat Live op de volgende Xbox net zo goed wordt doorgezet. Live wordt steeds beter en groter. Dit moet ook doorgaan op de volgende Xbox. Het brengt, denk ik, veel geld binnen voor Miscrosoft, omdat de Xbox gewoon de enige console is met een fatsoenlijke online functie. En waarschijnlijk zal de PS3 ook weer komen met hun [hopelijk voor hun, heeeeeel veel] verbeterde variant. MS heeft hier in ieder geval een grote voorsprong in, dus Sony zal moeten gaan toveren :)

6. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    je zou het inderdaad downloadable content kunnen noemen :D;)

700??? hij heeft in 2 weken tijd 500 posts gemaakt!!!!
    ik zit hier nu meer dan 2 jaar en heb nog niet eens 1000 posts (hij heeft er al veel meer dan dat) kijk maar: klik

en ik erger me al een tijdje aan hem want je opend een willekerurig sub-forum en ja hoor de laatste 10 posts zijn van... juist mister berrie with the famous one line bullshit posts...

Laatst bewerkt: 13 feb 2005
  7. stumpertje_xbox

stumpertje_xbox XBOX Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn voor mij maar een aantal dingen belangrijk.

1. Alleen voor gamen, de rest koop je maar een PC of DVD speler voor
    2. Downwards compatible met XBOX(1) games

En ja design en geluid boeit me niet, teneerste kijk ik toch naar mijn XBOX is speel en alleen games op *) en ten tweede het geluid wat het apparaat produceerd; ik zet het geluid toch hard al ik aan het gamen ben.

Om het even samentevatten:

Hij moet f*#%ing snel zijn en ik moet er mijn oude games op kunnen spelen.
    Oja de HDD moet er uiteraard ook in komen, groote zal me niet zo boeien is toch alleen voor content en saves.

8. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Een DVD-speler in een console is tegenwoordig een moeite van niks (bij nintendo zit het dan anders :+), die dvd-drives kunnen ook DVD-films lezen en dat brengt er weinig extra duurte aan. Wat ik wel wil is dat je geen lelijke dvd-kit erbij moet halen om dvd's te kunnen afspelen. Die functie moet er standaard inzitten en de controller is een afstandsbediening. Wat wel zou kunnen is overnemen wat er bij de PS2 is gedaan, een losse draadloze afstandsbedieng erbij verkopen, alleen voor het gemak.

Wat betreft de PC ben ik het eens, Je hebt een PC en je hebt een Console. De Xbox groeide met de komst van de HDD al meer richting de console, maar meer moet het niet worden, dan je gewoon een tekstverwerker op de TV kan en al die zooi meer. PC's zijn kasten waar je belangrijke dingen mee kan doen (MS Office, CD/DVD branden, Internetten) en Gamen. Een console moet alleen puur op het gamen gericht zijn en tegenwoordig online gamen. Straks koop je over 10 jaar een kast waarbij het niks meer uitmaakt waar je hem aansluit, of op de monitor of op de beamer of op de TV. Dan verdwijnt de console langzaam in de PC

9. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat het gewoon simpel blijft.. xbox 1 maar dan grotere hardeschijf en betere hardware.. vor de rest.. change nothing

10. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, er valt eigenlijk niet veel te verbeteren. Alles is eigenlijk al naar wens. Een grotere HD kan er natuurlijk altijd bij. En standaard live! mag er van mij ook wel op. :+ Ik hoop trouwens niet dat ze er nu opeens mee aan komen zetten dat je geen DVD kit meer moet kopen want anders heb ik hem voor niks gekocht. Wel weer iets goeds tegenover de P'S3 maarja. De Xbox 2 moet in ieder geval de PS3 de baas zijn.

11. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is wel zo, dat wanneer je er een standaard dvd speler in gooid, de xbox duurder word dan wanneer je er een losse dvd kit later bij moet kopen.. en aangezien ik al een dvd speler heb.. hoeven ze dat soort extra's der voor mij niet op te zetten(A)

12. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben ook wel een DVD speler maar niet om m'n kamer en ik vind het wel relaxd om op m'n kamer af en toe een DVD'tje te kijken.

13. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eenvoud (ik neem even aan dat je de bediening bedoelt) vind ik ook heel belangrijk. Maar door veranderingen hoeft iets niet altijd minder eenvoudig te worden.

Stel je bijvoorbeeld de huidige Xbox voor, precies zoals hij nu is maar dan dat hij aan te sluiten is op de usb-poort van je pc en er muziek op te zetten is alsof je het op een mp3-speler zet. (Voor de mensen die hem niet op hun usb-poort aansluiten verandert er helemaal niets)
    Dat zou muziek op je Xbox zetten eenvoudiger maken. Het duurt nu erg lang en het opgeven van tracktitels met het virtuele toetsenbord op je scherm is lastig vind ik.
    Zou je een verandering zoals deze ook niet willen?

Als je eenvoud bedoelt wat functionaliteit betreft dan vind ik het een ander verhaal. Hoe meer functionaliteit iets heeft, hoe meer fouten er in zouden kunnen voorkomen. Toch zou ik meer functionaliteit ook wel willen zolang het niet ten koste van het gemak gaat waarmee het te gebruiken is. Ik ben niet zo bang voor meer fouten door meer functionaliteit omdat het apparaat weer een tijdje mee moet gaan en aanpassingen achteraf heel lastig zijn. Het zal daarom wel zo zorgvuldig mogelijk ontworpen worden.

Deel Deze Pagina