1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbox2 HDTV (component of HDMI?)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kneyber, 13 mei 2005.

1. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou volgens M$ inderdaad niet moeten kunnen, nee.
    Maar op deze site staat er een manier waarmee je je Xbox naar 480p, 720p en 1080i kunt overzetten.
    Je bouwt je Xbox niet om, maar je unlockt de HDTV-mogelijkheid die ALTIJD al in je Xbox heeft gezeten!
    Dit is dus volledig legaal en nadat je dit hebt gedaan kun je ook nog gewoon zonder problemen op Xbox live.
    Cool or what?

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    @vengo hoezo dat?? daar word een lcd scherm niet sneller van.
    @xbox needs xbox, je moet ook ff opletten of de refreshrate van grijs naar grijs is(kost minder tijd) of van zwart naar wit(kost meer tijd), want sommige fabrikanten geven alleen de grijs naar grijs waarde waardoor het scherm sneller lijkt dan dat het is. er bestaan btw ook hdtv in crt model hoor, heb je geen last van een refrehstijd

Laatst bewerkt: 18 jun 2005
  3. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ja JAGUAR, zoiets zoek ik, mar volgens mij wordt dit helaas alleen in America aangeboden....?!

4. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
  5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar deze tv heeft niets met hdtv te maken hoor.... tis gewoon een normale tv die een hdtv signaal downscaled naar zijn eigen resolutie. Gewoonl aten liggen dus. Er zijn genoeg jvc lcd's die 720P prima kunnen weergeven (1080i nog niet maar wordt aan gewerkt) maar daar zul je iets meer voor moeten neertellen.

6. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dan had ik t verkeerd gezien, maar waarom staat er dan component ingang geschikt voor 1080i(1125i) 50/60hz? wel misleidend dan

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat hij het signaal wel accepteerd, hij is compatible, that's all.

8. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd enorm knap dat jij jezelf in één thread tegen kunt spreken.
    Eerst beweer je:
    "... je moet wel indenken dat je eerst bijvoorbeeld HL2 op 1920x1800 (1080HDTV) oid speelt, en daarna op 640x480 (normale tv)

het spel zal evenmooi zijn, maar de scherpte (resolutie) is gewoon veel lager.

verder zal alles gewoon even mooi zijn"

En vervolgens beweer je vrolijk:

"Als je je Xbox 2 niet op een HDTV aansluit, maar op een gewone tekst word het beeld extreem lelijk, kartelig dit is omdat hij alles lager dan HD gewoon verkleint, ook alle tekst en andere dingen. Dit zorgt voor enorm kwaliteitsverlies"

En dit alles zonder ook maar ooit een Xbox 360 in werking gezien te hebben.

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de meest masterlijke HDTV gezien. Het is geen LCD of plasma en daardoor heb je gewoon een responstijd van 0 ms, want het is CRT. Hij heeft een kleinere beeldbuis, is 30" en toch betaalbaar met een prijs van 1100$. Hij ondersteunt 480i/p( wat we nu hebben ) en 1080i. Kleuren blijven top op CRT dus een zeer geschikte xbox-tv. Er is 1 nadeel, hij wordt alleen nog voor NTSC gemaakt volgens mij :mad:

http://product.samsung.com/cgi-bin/...r=&prod_path=/Audio and Video/TV/SlimFit HDTV

dat is de sitelink, bekijk ook eens de demo.

(Ik weet dat heel veel mensen hier vinden dat LCD en Plasma goed te doen zijn, we krijgen binnenkort een plasma dus who knows maar ikzelf wil graag een CRT omdat ik van mijn broer heb gehoord dat 8 ms al teveel was voor PGR2 en dat zijn momenteel de snelste LCD's)

10. PureMaximus

PureMaximus Guest

11. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ook hoi :confused:

maar over die samsung tv, ik zie nergens staan dat ie 1080i kan weergeven, alleen dat er een ingang voor is, het kan ook zijn dat ie m downscaled naar 480

12. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Bij de specificaties staat dit:

RF Input 1 Rear
    Auto Sensing Component Inputs
    (480i/480p/1080i) 2 Rear
    S-Video Inputs 1 Side, 1 Rear (shared)
    Fixed A/V Monitor Output 1 Rear
    4 Composite A/V Inputs 1 Side, 3 Rear (shared)

Hij weegt alleen wel een dikke 50 kilo :)

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Crt is absoluut mooist in het weergeven van hd. Maar zoals jag al zegt zie ik nergens vermeld in de specs wat wel en niet weergeeft, je geeft zelf 480p aan dat is geen echte hd resolutie. CRT een response tijd van 0ms? Right...

14. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heb je mijn vorige post gemist? 1080i staat er gewoon bij als uitgangsformaat. 480 is wat we nu hebben, en p(progressive scan) bestaat al. HDTV reso is dus alleen die 1080i.

de rest van de specs: Picture Tube: 32" CRT measured diagonally

TV System: American NTSC Std. Color

Antenna: CATV/VHF/UHF 75-ohm, F-Type

Channel Coverage: VHF 2-13
    UHF 14-69
    CATV 1-125 (up to 181 pre-selected channels)

Audio Power: 10W x 2

Power Requirements: 120V AC, 60Hz

Power Consumption: 190W

Laatst bewerkt: 28 jun 2005
  15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat alleen dattie door heeft wat voor signaal het is, verders niets... 720P is ook hd reso.

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar ze zeggen dat het een HDTV is. Lijkt me een beetje raar als ie dus een 720p signaal niet kan detecteren. Of een 1080i kan zien maar niet weergeven. Dat zou verwarring scheppen want deze specs wekken de indruk dat je 1080i kan herkennen en dus ook weergeven. Mij lijkt het meest logische dat dit ook gewoon de outputformaten zijn. Ik zal de manual eens ff doorlezen momentje :9

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan best wel een echte hdtv zijn, alleen dan weer jammer dat het zo'n kliein beeldscherm is, dan is het effect toch een stuk minder.

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de handleiding staat er niets over, heb ik al gekeken. Veel tv's worden als hd-ready verkocht, herkennen ze wel een hd signaal maar downscalen ze het naar de resolutie van de tv. Krijg wel de indruk dat deze het wel kan weergeven al wordt het nergens echt gezegd, hele manual is erg vaag wat dat betreft. Maar staat ook nergens dat het gedownscaled wordt.

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aah hier al wat meer info:
    Broadcast Format Displayed: 1080i (HDTV), 480i (SDTV)
    Broadcast Format Supported: 1080i (HDTV), 480i (SDTV), 480p (EDTV), 720p (HDTV)

Hij geeft dus kennelijk of 1080i weer of 480i, alle andere reso's lijkt hij dus om te zetten naar 1 van beide.

20. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Het staat niet in de manual, maar ja ik ga ervanuit dat het dus gewoon 1080i is.

Edit: Aan je post te zien wel dus :) hij zet idd om naar 1080i.

Het is niet groot inderdaad in vgl met sommige plasma's en lcd's. Maar ik vind 80 cm voor een CRT scherm behoorlijk groot en kijk. Als je van een 70 cm tv naar een 130 cm tv gaat en je beeldkwaliteit verdubbeld dan wordt het volgens mij niet zoveel scherper. Dan heb je 720 lijntjes maar je schermoppervlak is ook veel groter. Als je op 30" van 480 beeldlijntjes naar 1080 beeldlijntjes gaat wordt het veeeel scherper. 1080i op plasma tv's van 50" etc is bijna onbetaalbaar. En op een wat normaler formaat tv hou ik altijd beter overzicht dan op zo'n joekel. Zo'n grote TV vind ik zwaar gaaf voor single player, maar met multiplayer wil je gewoon echt geen vertraging hebben whatso ever en gewoon een goed beeld waar je alles scherp en goed op ziet. Ik denk dus dat deze tv bij uitstek geschikt is voor de NL xbox community als ie op PAL zou uitkomen, zeker voor de hardcore spelers.

Laatst bewerkt: 28 jun 2005

Deel Deze Pagina