1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbox2 HDTV (component of HDMI?)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kneyber, 13 mei 2005.

1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat je even vergeet is dat het 1080i (interlaced) is, je ziet dus om en om 540 lijntjes en geen 1080, als hij 720P zou weer kunnen geven, is dat dus elk beeldje 720 lijnen. De kwaliteit van hd is dermate dat het er op een scherm van 240 cm breed (zoals ik hd kijk) perfect uit ziet, je kunt het flink opblazen. Moet nog maar zien dat die tv op korte termijn hier uitkomt, is nog niet echt een markt voor vermoed ik, maar wellicht dat de nieuwe consoles het process wat versnellen, hd kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dat begrijp ik niet helemaal. Dat je die lijntjes ziet met interlaced, dus om en om 540 begrijp ik wel. Maar bij 720p heb je toch minder lijnen alleen zie je ze dan niet, of klopt dat niet? Want jij beweert nu zoals ik het nu begrijp dat 720p beter is dan 1080i en dat is toch onjuist. Maar misschien begrijp ik je niet goed hoor :p Dat vind ik altijd vaag... Maar je hebt gelijk, ik zie dit soort dingen ook niet echt snel op de markt komen omdat ze me alleen ideaal lijken voor gamers met een ps3/xbox360. Van de andere kant zijn ze wel betaalbaarder in vgl met plasma en lcd op hetzelfde formaat. Maar ja samsung sponsort alle grote gamertoernooien dus zij zouden wel de eerste zijn denk ik.

Laatst bewerkt: 28 jun 2005
  3. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch even een vraagje over xbox 1 en 360

Ik ga binnenkort de samsung LE26R51B kopen. Uiteraard mede voor de HD support (1366 x 768 pixels dus goed geschikt voor 720p). Maar ik zit met een probleem. Om nu HD signaal van de xbox weer te geven heb je een component kabel nodig. Maar zoveel spellen ondersteunen HD volgens mij nog niet (weet iemand misschien ergens een lijstje te vinden? ) en het is dus zonde om een kabel te kopen die niet zijn volledige potentie benut zeg maar.

Mijn vraag is eigenlijk: weten we al hoe je de xbox 360 kan aansluiten? gaat dat via dezelfde kabels als nu? kan je hem dus nu al halen.. Ik lees (ergens in deze thread) namelijk dat hij ook vga (niet dvi? :confused: ) ondersteund wat volgens mij beter is dan component.

Wat moet ik dus doen: Nu al een component kabel halen of wachten op de xbox 360 en een vga/dvi kabel (als die uitkomt) kopen...?

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    720p en 1080i ontlopen mekaar niet zo gek veel eigenlijk. 1080i heeft als voordeel de hogere resolutie 1920 tov 1280 maar andere zweren bij een progessief signaal en nemen de iets lagere resolutie voor lief. Daarbij is 720p geschikter voor snelle actie als sport / games en 1080i is perfect voor al het andere. Ik heb niet echt een voorkeur, alle heb in beide formaten vanalles bekeken en het ziet er beide erg gelikt uit.

5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijst met spellen (Xbox/PS2/Gamecube/Dreamcast) met support 480p, 720p, 1080i: http://www.hdtvarcade.com/

(Weet niet zeker of onderstaande inmiddels definitief is)
    Xbox 360:
    -1 HDMI, en COMPONENT--> 480p, 720p, 1080i
    -2 VGA (!) (slim van Microsoft om dit meteen te supporten)
    -3 RGB
    -4 S-VIDEO
    -5 Composite

Playstation 3:
    -1 HDMI--> (2x) (!!!!) 480p, 720p, 1080i en 1080p (!!!)
    -2 Component
    -3 RGB
    -4 S-VIDEO
    -5 Composite

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    2x HDMI is wel vet :D, dan kun je met 2 gelinkte ps3's dus gewoon 4 schermen om je heen metselen. Dat is wel über :)

7. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    tsja, ik denk dat het gewoon een grote mond is van Sony, maar als dat echt zo zou zijn, wel geodkoper voor LAN parties, waren bij de xbox iig altijd erg gezellig.

8. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! Maar je bent dan ook volgens mij de Home cinema expert op dit forum ;) Maar HDMI is toch de beste manier om de boel te verbinden? En vga kan toch ook die hoge resoluties ondersteunen? Ik ga denk ik nu niet de component kabel halen omdat de spellen die het op dit moment ondersteunen het niet waard zijn. Als een Halo 2 of Forza Motorsport het nou ondersteunde dan had ik hem wel willen halen maar de meeste spellen zijn niet interessant genoeg. Maar nogmaals thnx voor de info! :)

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach 480P is alweer een stuk prettiger dan standaard 480i. Daarbij kun je forza op 4 schermen kijken zie ik nu, erg kewl :) Mijn huidige xbox ga ik wel via component aansluiten, de 360 zal hdmi worden, dat moet het mooiste plaatje opleveren.

forza op 4 schermen:

10. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij zegt dat het de kosten wel waard is? Via scart kijk je dus xbox games op 480i en met component de meeste 480p (halo, forza enz.) maar merk je dit ook echt? (dus dat het beeld vloeiender misschien wordt) want het is opzich het geld niet maar meer een principe van het is anders zonde... Maar kan de europese component kabel eigenlijk wel HDTV resoluties weergeven dacht eens gelezen te hebben dat het gelimiteerd was aan 480 ofzo.. :confused:

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verschil tussen interlaced en progressief 480 ga je echt wel zien, het is een stuk rustiger om naar te kijken omdat de beeldjes gewoon steeds in 1x volledig op het beeld worden gezet. Daarnaast is het voor snelle actie scenes gewoon beter. De kabels zelf zal nooit een berperking inzitten, die zit in de europese xbox.

12. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, dan misschien toch maar die kabel halen. Maar werkt hij wel goed via de europese xbox dan? Want op internet lees je verhalen over hard/soft modden en daar begin ik echt niet aan. Of is de PAL box gewoon niet geschikt voor HDTV?

Oh en waar koop je die kabel eigenlijk? want volgens mij heeft de doorsnee winkel (dixons, intertoys enz) die kabel niet, dus ik zal wel zeker op internet ff moeten shoppen?

13. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    De enige fatsoenlijke gameshop in Utrecht verkoopt 'm.
    Ook al pas je je PAL Xbox niet aan dan functioneert deze kabel gewoon perfect.
    (Ik heb 'm zelf ook)

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dan heb je alleen geen HDTV signaal.

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je pal xbox doet alleen 480P. Maar meeste games gaan toch niet hoger dus dat boeit niet.

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    480p is toch een NTSC signaal?
    Dat zou de PAL xbox dus al niet doen.

(Correct me if I'm wrong :))

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb nog effies rondgespeurd op het net en ik lees hele verschillende berichten hierover die elkaar nogal tegenspreken. Er zijn ongetwijfeld mensen die dit kunnen bevestigen. Ik krijg zowieso mijn kabel binnen (hopelijk) deze week en dan ga ik het zelf testen.

Laatst bewerkt: 3 jul 2005
  18. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk das mooi, dan wacht ik dat ff lekker af *) Kan ik eerst kijken hoe het er met me advanced scart kabel eruit ziet en dan later met component, altijd leuk om verbetering te zien. :)

19. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    En die discussie ga ik hier niet nog een keer aan....
    _0/

20. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn anders genoeg PAL-games die gewoon 720p ondersteunen:
    (goed, je moet er wel het een en ander voor doen om ze in 720p te kunnen spelen, maar het resultaat is zeker de moeite waard!)
    Amped 2
    Atari Anthology
    Crash Nitro Kart
    Delta Force: Black Hawk Down
    Disney's Extreme Skate Adventure
    Dragon's Lair 3D
    Enter the Matrix
    ESPN Major League Baseball 2K4
    ESPN NBA Basketball 2K4
    FIFA Street
    Freedom Fighters
    MVP Baseball 2004