xbox2 HDTV (component of HDMI?)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kneyber, 13 mei 2005.

1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar hiervoor dien je je xbox toch te soft/hard modden? en zoals ik al eerder zei, daar begin ik niet aan. Dus ik wil weten of je met een ongemodde xbox met de component kabel 480p/720p/1080i enz krijgt.. of dat hij toch nog alleen maar 480i doet.

Oh de Dolby Digital 5.1 sluit je toch bij deze kabel hetzelfde aan als bij de advanced scart kabel?

2. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, om je games in 480p/720p/1080i te kunnen spelen zul je een softmod moeten uitvoeren.
    Ik ben er zelf geen voorstander van om met je Xbox te gaan kloten, maar het enige wat je in feite met die softmod doet is een functie unlocken die standaard in elke PAL Xbox zit en die bovendien probleemloos wordt ondersteund door PAL Software. Het enige wat M$ heeft gedaan voor Europa is deze functie uitschakelen.

De 5.1 kabel sluit je inderdaad op dezelfde manier aan.

3. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ff kort:
    Met de Xbox High Definition AV Pack op een ongemodde PAL Xbox zul je niet hoger kunnen krijgen dan de normale 480i?

Maar met een softmod kan je toch ook geen gebruik meer maken van xbox live? Aangezien je dingen veranderd... Ook heb ik nog niet gekeken of het moeilijk/makkelijk is...

4. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt. Europese PAL Xboxen kunnen met een standaard fabrieksconfiguratie geen 480p of hoger weergeven.

Nee, dat is niet zo.
    Met de softmod waarover ik een tijd geleden een topic opende (is ondertussen gesloten) kun je nog gewoon op Xbox Live omdat je geen hardwarematige verandering op je Xbox uitvoert.
    En of het makkelijk is?
    Tja... zelfs ik kon het, en dat zegt heel wat!
    ;)

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Graag niet over het modden en dergelijke praten.
    Geen modpraktijken toegestaan op XBW.

6. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Oh was me nog niet opgevallen op dir forum ;) Maar ok we zullen ons in houden en ik begin er toch niet aan, veels te veel werk :p

7. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Al goed, ik hou er al over op.
    :)

8. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Maar misschien dat ik die kabel alsnog haal. Want ik heb namelijk eigenlijk geen scart ingangen straks over op me nieuwe tv. En component is dacht ik ook mooiere beeld kwaliteit dus als ik daar me xbox op aansluit.. Dan kan ik de overige op scart aansluiten...

9. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Waarom dat dan als ik vragen mag?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Tipex ... weet je hoe hij dit gedaan heeft?

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stond dat niet in het linkje dat ik gepost had? (of had ik alleen plaatje gepost? :)) Je hebt voor elk scherm een xbox en kopietje (orgineel) van forza nodig. Geloof dat je je linker pookje moest indrukken op het startscherm.

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hehehe O dat wist ik al ;) .. dat nieuwtje had ik al op een andere site gepost ... hehehe wel leuk

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doh :)

anyway, vandaag kabeltje binnen gehad, m'n orginele box wil alleen 576i uitsturen en m'n gemodde kan ik 480, 720p en 1080i kiezen. Snuf, 480p op orginele was ook wel relaxed geweest, naja.

15. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dus pal kan dan van 480i naar 576i? Is dat een grote zichtbare verbetering? of heb je liever 480p dan 576i? Maar ik neem aan dat je gemodde dus nu 480p kan? (je bent de p hopelijk vergeten :p )

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb liever 480p dan 576i inderdaad. Gemodde doet inderdaad wel gewoon 480p.

17. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Maar maakt hij dan val alle spellen 576i en de ntsc box van alle spellen 480p? (dat lijkt mij beter te kunnen... gewoon de verversing aanpassen) maar ik wist niet dat progressive zo een imapct maakte dan. Maar movieplayback is helaas nog steeds maar in 480i toch?

18. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    welke games heb jij al in 1080i kunnen spelen?
    Ik heb zelf (nog) geen Xbox-titels die dat ondersteunen, maar mijn games die 720p ondersteunen zien er wel èrg mooi uit.

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste 720p / 1080i titels zijn sportgames die me totaal niet boeien :mad: Zal wel eens kijken wat ik heb liggen nog, gewoon effies checken hoe het eruit ziet.

20. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: Soul Calibur 2 ziet er echt waan-zin-nig mooi uit (ook al is de game niet 16 bij 9)

Laatst bewerkt: 8 jul 2005

Deel Deze Pagina